Onko tämä jonkinasteista "masennusta"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt mama

Vieras
Ahdistaa olla täällä kotona kun koti on sekaisin. Siivoan kyllä kerran päivässä, mutta 5 lasta saa aivan kauheaa jälkeä aikaiseksi. Huudan välillä kurkku käheänä siivoamaan jälkiään. Ja vähän ajan päästä koti on taas samanlainen.
Kodin kaikki työt jää minulle kun mies on yrittäjä jota ei näy kuin tunnin illan aikana kotona ja välillä ei sitäkään kun tekee "reppuhommia".

Sekä kaikki mikä pihaan kuuluu niin myös on minun "vastuullani", saan senkin hoitaa, lapsien ja kodin ohella.

Olen vain niin väsynyt ja kyllästynyt tähän elämääni. Ja tuntuu ettei mitään ratkaisua ole, kun asumme vieraalla paikkakunnalla ja miehen "pakko" tehdä töitä nyt kun niitä on, koska suuret velat painaa päälle (asunto+yritysvelat).

Hoen vain koko ajan itselleni miten inhoan asua täällä ja en jaksa iloita lapsistani vaan näen heidät vain kodin sekoittajina ja ylimääräisen työn aiheuttajina minulle kuten miehenikin. En tosin koko aikaa vaan tulee sellainen olo välillä, kuten äskenkin. Olen niin kovin väsynyt tähän kodinhoitoon jota yksin joudun tekemään.

Väsynyt olet. Mitäs jos lähtisit töihin niin saisit elämääsi muutakin sisältöä? Jaksaisit sitten lapsiakin paremmin kun näkisit muita aikuisia ihmisiä ja pääsisit irtautumaan jatkuvista kotitöistä. Itselleni se oli ainoa ratkaisu koska asun yksin 4 lapsen kanssa. Nyt elämä maistuu mukavemmalta ja lapsiakin jaksaa paremmin....(ainakin joskus....)

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
:heart: :heart: :hug: :heart: :heart:
onko sulla ystäviä siellä? =)

Olen kyllä tutustunut pariin äitiin täällä, mutta en halua väsyttää heitä aina tällä samalla valituksellani.

En välttämättä noilla perusteilla menisi sanomaan, että sulla on masennus...

Väsynyt sä varmaankin olet. Ymmärtäähän sen tuossa tilanteessa!! Jollain tapaa pitäisi varmaankin löytää jokin ratakisu tohon tilanteeseen, apua lasten ja kodinhoitoon. Sun pitäis päästä ihan ekaksi hieman lataamaan akkuja, hetkeksi pois kotoa ja perheen parista. Levänneenä olisi varmasti helpomi etsiä pysyvämpää ratkaisua tuohon tilanteeseen.

Hmm. No ehkä sinun on vaan luovuttava siisteysihanteestasi ja hyväksyttävä se, että paikat eivät voi aina olla tip top. Jos oikeasti meinaa, että olisivat, saisi koko ajan olla siivoamassa? Onko se oikeastaan sen arvoista? Sen ajan voi käyttää muutenkin. Jos touhuaa esim. lasten kanssa yhdessä jotain, voi heitä kehottaa heti siivoamaan entiset lelut pois, ennen kuin otetaan muuta. ja jos taas lähtee vaikka retkelle, kirjastoon tai kyläilemään... Ei kukaan kotona ole sillä aikaa sotkemassa. Onko sinulla minkä verran ystäviä tai omia harrastuksia(jossa saisit välillä hengähtää yksinkin, ilman lapsia)?

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
En välttämättä noilla perusteilla menisi sanomaan, että sulla on masennus...

Väsynyt sä varmaankin olet. Ymmärtäähän sen tuossa tilanteessa!! Jollain tapaa pitäisi varmaankin löytää jokin ratakisu tohon tilanteeseen, apua lasten ja kodinhoitoon. Sun pitäis päästä ihan ekaksi hieman lataamaan akkuja, hetkeksi pois kotoa ja perheen parista. Levänneenä olisi varmasti helpomi etsiä pysyvämpää ratkaisua tuohon tilanteeseen.

Sitä ratkaisua myös olen yrittänyt miettiä mikä tähän auttaisi, mutta en tahdo nähdä mitään ratkaisua. Miehen on pakko tehdä töitä, että tulemme toimeen ja saamme velkoja maksetuksi

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt mama:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
:heart: :heart: :hug: :heart: :heart:
onko sulla ystäviä siellä? =)

Olen kyllä tutustunut pariin äitiin täällä, mutta en halua väsyttää heitä aina tällä samalla valituksellani.

etkö voisi antaa heidän itse päättää väsyttääkö heitä sinun huolesi?
minä juoksisin oikopäätä psykologille jos kovasti haluaisin puhua - ja olen niin tehnytkin lukemattomia kertoja.

Yhteistyössä