Onko tämä (synnytyksen jälkeistä) masennusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masis

Vieras
Saatan olla pari päivää täysin maassa, raivoan miehelle ja haluaisin vain peiton alla. Sitten on taas monta päivää kun olen ihana oma itseni, hyvä vaimo ja äiti.

Nämä ovat siis tosi aaltomaisia ja saattavat kestää lyhyemmän aikaakin kuin pari päivää, joskus on kyse tunneista.

Siksi kyselen, kun joku mulle joskus sanoi, että ollakseen "oikeaa" masennusta, se ei mene ohi ollenkaan, kuten minulla nyt ajoittain menee.

Näin huonosti itseäni ja tunteitani tunnen :(

Hormonimyrskyiltä nuo minusta kuullostaa. Niihin ei auta kuin asennoitua, sekä sinun että perheen. Jotain toimintamalleja voisit kehittää itse tyyliin "kun minusta alkaa tuntua tältä katkaisen sen itse ennen kuin tilanne on mahdoton menemällä 10-minsan kävelyllle"

Ulkoile säännöllisesti. Ruokaile säännöllisesti.

[QUOTE="noh";25256005]Hormonimyrskyiltä nuo minusta kuullostaa. Niihin ei auta kuin asennoitua, sekä sinun että perheen. Jotain toimintamalleja voisit kehittää itse tyyliin "kun minusta alkaa tuntua tältä katkaisen sen itse ennen kuin tilanne on mahdoton menemällä 10-minsan kävelyllle"

Ulkoile säännöllisesti. Ruokaile säännöllisesti.[/QUOTE]

Ei hitsi. Sinä puit sanoiksi sen, mitä oon miettiny. KIITOS! :)

Ehkä paras vastaus mitä olen ikinä täältä saanut! Ja tarkoitan tätä todella!!

Ihan normaalia väsymystä. Yritä saada levättyä vaikka silloin kun lapsi/lapset nukkuu (joo tiedän, helpommin sanottu kuin tehty!). Masennus tosiaan jatkuu pitkään, ei aaltoile. VOIMIA!! :)

Yhteistyössä