Onko tämä enää normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Onko tämmönen enää normaalia edes, mua kun on koko päivän närästäny NIIN paljon, et meinasin oksentaa kaupassa, ja en kyenny hakee tyttöä päikästä, vaan piti soittaa miehelle, et tuo töistä tullessas se. Koko ylämaha on aivan kuin tulessa, ja rintakehää polttelee aivan raivona. Välillä tuntuu myös jossain tuolla tissien uumenissa polttelua?! :x Olen syöny pitkin päivää eri lääkkeitä, eikä mikään auta. Kokeiltu on myös jogurtti, jäätelö, vesi, hapollinen juoma, ja ei kun tuntuu vaan, ettei helpota ei mikään :'( Aivan karmea olo!! Onko koko loppu raskausaika tätä nyt?
Lisättäköön vielä, että en normaalissa olotilassa koskaan kärsi närästyksestä, ja tämä vaiva tulikin tutuksi vasta esikoisen loppuraskaudessa, mutta ei läheskään näin pahana :x

Ja joo, aamupäivällä on ollu myös mun aloittama ketju närästyksen ihanuudesta MN:llä.

ettei ois sappivaivaa? jos nyt ihan hirveänkarmeankamala olo on niin käy näytillä konitohtorilla?
ja piimä näkyy olevan vielä kokeilematta, kokeiles sitä?
mulla viimeistään samarin auttaa ku kippaan sen jälkeen vattansisällön pönttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
ettei ois sappivaivaa? jos nyt ihan hirveänkarmeankamala olo on niin käy näytillä konitohtorilla?
ja piimä näkyy olevan vielä kokeilematta, kokeiles sitä?
mulla viimeistään samarin auttaa ku kippaan sen jälkeen vattansisällön pönttöön.

Mistä johtuu sappivaiva? Mikä se edes on?? :xmas:

ihana kuulla sisu että olet raskaana!suuret onnittelut siis.

mullakin on molemmissa raskauksissa ollut kamalat närästykset, esikoisen loppuraskauden nukuin istuallaan ku muuten tuli ylös..
eipä niihin tosiaan mikään oo auttanut, hapollisten ja mausteisten välttäminen, rennie ja gaviscon helpottaa hetken. Onneks lopputulos on kuitenkin vaivan arvonen (se tosin ei ehkä nyt lohduta...)

Sulla on refluksioireita. Eli mahasta hapot nousee ylös ruokatorveen. Lääkkeet joita söit saattaa vain pahentaa oireita. Ota vain panadolia, se ei ärsytä mahalaukkua niin kuin esim. Burana. Syö paljon rahkapitoisia tuotteita, juo maitoa, kittaa jugurttia menemään. Älä syö hetkeen mitään paistettua tai rasvaista. Ei pizzaa, hampurilaisia tms. ne pahentaa. Jos jatkuu vielä huomenna, mene tk:hon ( tai jo tänään ), ja kerro, että sulla on refluksityyppisiä oireita. Ei ole välttämättä vielä mistään taudista kyse. Näitä oireita voi olla ilman sairauttakin. Omalla tyttärellä tämä sama, mutta neiti on nyt ensisäikähdyksen jälkeen selvinnyt ruokavaliolla. Googlaa!

mulla oli kans loppuraskaudessa ihan hirvee närätys ja sitte tuli tuo että ihan sama mitä laitoin suuhun nii kipiäksi tulin,olin sitte pari päivää ihan mustikkakeitolla ja kaurapuurolla nii helpotti se pahin olo.

kato kuukelista sitä sappivaivaa, mulla ei oo ollu, mut kaveri kerto että tuska oli samaa luokkaa ku synnytyksessä, rasvanen käristetty ja mausteinen ruoka pahentaa ja kaverilla myös suklaa pahentaa oireita..

Sulla voi olla sappivaivaa,mä en oo raskaana,ja aivan samat oireet.Jo pari kk.Eka mäki luulin et närästää,mut se polte on aivan kuvottava.Jos sulla se kipu tulee ja menee ja pahenee niin melko varma sappi.Ja oikeella kylkiluiden alla aivan aristi.Miten yöt?Polttaako silloinkin?Mulla ei.

refluksista kärsinyt vuosia. mulla vahvat lääkkeet mutta silti välillä närästää kovasti. se läppä kun on niin löysä.
ja raskaana kun olin niin joskus ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin väkisin oksentaa ne mahahapot pois :(

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Sulla on refluksioireita. Eli mahasta hapot nousee ylös ruokatorveen. Lääkkeet joita söit saattaa vain pahentaa oireita. Ota vain panadolia, se ei ärsytä mahalaukkua niin kuin esim. Burana. Syö paljon rahkapitoisia tuotteita, juo maitoa, kittaa jugurttia menemään. Älä syö hetkeen mitään paistettua tai rasvaista. Ei pizzaa, hampurilaisia tms. ne pahentaa. Jos jatkuu vielä huomenna, mene tk:hon ( tai jo tänään ), ja kerro, että sulla on refluksityyppisiä oireita. Ei ole välttämättä vielä mistään taudista kyse. Näitä oireita voi olla ilman sairauttakin. Omalla tyttärellä tämä sama, mutta neiti on nyt ensisäikähdyksen jälkeen selvinnyt ruokavaliolla. Googlaa!

Alkaako se ihan yks kaks yllättäen päivässä?`Ja kerta linttuulla tosi ällöllä ololla? :o Kun ei tää ole aiemmin näin pahan ollu, sillon tällön joutunu ottaa rennien, ja sillä menny ohi...

Jos kotoo löytyy maissijauhoo niin se vähä helpottaa,eli 1tl vesilasiin ja juot.Aamusin tehoo paremmin,eli ennen kaikkii ruokia.Eli koko pvä voi olla poltteeton.Tää siis auttaa närästykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos kotoo löytyy maissijauhoo niin se vähä helpottaa,eli 1tl vesilasiin ja juot.Aamusin tehoo paremmin,eli ennen kaikkii ruokia.Eli koko pvä voi olla poltteeton.Tää siis auttaa närästykseen.

Ei vehnäjauho auttais...? :whistle: Kun ei tuota maissijauhoa just satu olee...

Minulla oli raskausaikoina ihan järkyttävää närästystä, tuli ihan veden juonnistakin jos hörppäsi lasillisen tai vajaan. Synnytyksen jälkeen loppui kuin seinään eli maha se vaan painoi ja aiheutti närästämistä. Renniet auttoi aina hetkeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Karppausta...

No tää se nyt vasta on vihonviimenen vinkki :D rasvanen ruoka ja liha ym, nehän ne just pistääkin mahahapot lisääntymään!

No nimenomaan karppausta!!! Se ei TODELLAKAAN tarkoita vain rasvaista ruokaa ja lihaa, vaan nimenomaan viljatonta ja sokeritonta ruokavaliota. Ja mielellään vielä ravinnerikasta sellaista jos yhtään on kiinnostunut omasta hyvinvoinnistaan. Kannattaa tutustua esim.Antti Heikkilän kirjallisuuteen!
Ja en kyllä ymmärrä mihin perustuu tuo maissijauhoja ohje...??? Sehän on pelkkää tärkkelystä ja sillä ei kyllä ole mitään parantavia vaikutuksia.
Aloe Veraa suosittelen itse!

Yhteistyössä