Onko tällä suhteella mitään toivoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan pihalla

Vieras
Minulla on 2 lasta edellisestä liitosta. Toinen asuu jo omillaan ja toinen opiskelupaikkansa lähellä isällään. Nykyisen mieheni kanssa meillä on taaperoikäinen tyttö. Nykyinen mieheni on aika ajoin katkera menneisyydestäni. Ei voi sietää exääni, vaikkemme ole hänen kanssaan missään tekemisissä. Aina kun mies tekee jotain, mikä loukkaa minua, sanoo perimmäiseksi syyksi, että kun mun exä ja lapset ahisti niin paljon. Yleensä nuo loukkaamiset liittyvät vieraisiin naisiin. Kerran juhannuksen alla sillä oli ihan kauhee hinku saada minut viettämään juhannusta lasteni kanssa muualle, mutta se ei onnistunutkaan. Myöhemmin ilmeni, että mieheni olisi halunnut mennä jonkun ex-hoitonsa juhannusjuhliin. Tai mies ihailee avoimesti vähäpukeisia naisia kaupungilla, yleensä tosi nuoria ja kehuu mulle, miten ne on niin tiukkoja. Yms. Tai sitten sanoo, että jos simulla ei olisi muita lapsia, niin voisin viedä sinut lomalle, tai voisin ostaa sinulle nuo kauniit korvakorut, tai en lähtisi yksin reissuun jne. Siis kiristää minua asialla, jolle en todellakaan voi mitään. Sitten myöhemmin katuu puheitaan ja sanoo, että halusi vaan satuttaa mua sillon, mut ei oikeesti halua mulle mitään pahaa.

Mä oon halunnu monta kertaa lähtee menemään, mut en vaan osaa tai en uskalla. Mies aina katuu, joskus jopa tippa linssissä ja mä aina hellyn jäämään. Mut hemmetin rankkaa tämä on. En osaa edes kertoo kaikkee sitä, miten eri tavoin mies osaa pistää mut ahtaalle ja millä tylyydellä ja se äänensävy. Niin kylmä ja jotain.. Mikä tota miestä oikeesti vaivaa? Voiko siitä päästä jollain terapialla yli? Narsistin tunnusmerkkejä oon lukenu, muttei ihan täsmää siihenkään. Tai sitten osaa näytellä tosi hyvin empaattista. Mies on kuitenkin omalle lapselleen hyvä, hellä ja lämmin isä.

Niin. Mies aina tekee noin, sit aina katuu - koska tietää että annat aina anteeksi. Ja sitten palaa kohtaan yksi. Ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

Kysymys on siitä kuinka kauan jaksat tota rulettia pyörittää, koska sulla lakkaa menemästä läpi ne tyhjät tippa linssissä esitetyt anteeksipyytelyt?

Et voi olla tosissasi?? Ja teit tuollaisen sian kanssa vielä lapsen ja nyt mietit onko suhteella tulevaisuutta?? Lähde ja nopeesti, jos meinaat vielä olla onnellisessa suhteessa. Mies yrittää saada sua tossunsa alle ja olet sinne menossa kovaa vauhtia, joten lähde nyt heti!!!

Osittain kyllä kuulostaa niin tutulta, vaikka ei lapsia kuvioissa luojan kiitos ollutkaan.
Entinen mieheni oli mainio pahoittamaan mieleni mitä pienimmissäkin asioissa. Sitten pyysi anteeksi katto just sellasella ilmeellä, että enhän mä tyhmä tajunnu, että se vaan esittää... Exällä oli valtava tarve hallita ihan kaikkea ja saada nainen mielellään nyrkin ja hellan väliin.

Monesti mäkin aattelin, että lähen meneen ja jätän tän kaiken paskan, että mä en ansaitse sellasta. Sitten tuli taas hyviä hetkiä ja mä päätin jäädä, joka kerta mä päätin aina vaan jäädä ja kattoo vielä vähän aikaa. Sitten taas tuli uus isku ja mä jouduin pettymään uudestaan.

Aina tuli lupauksia, kesällä tehdään jotain kivaa, nyt mä en juo enää kuukauteen, nyt mä säästän ja vien sut lomalle. Sitten, ihan ilman mitään syytä, "en mä viekään kun sä et sillon keittäny mulle kahvia kun mä pyysin" "pakkohan mun on juoda kun sä määräilet mua koko aika" (=olin pyytänyt tuomaan kaupasta maitoa) "mä lähen kesällä pekan mökille, mutta sä!, Sä jäät kotiin kun sä pilaat kaikkien loman"

ja ne exät! Mulla ei ees ollu juurikaan kokemusta suhteista ennen exääni, mutta exäni oli silti vuoren varma, että mä oon nainu jokaisen vastaantulevan miehen kanssa ja teen niin edelleen. kaikki hänen kaverinsa kuulema yrittivät iskeä minua ja minä heitä. Exäni oli varma, että olen samanlainen huora kuin hänen exänsä.

Exä myös soitteli minun kuulleni ja jopa minun puhelimesta puheluita työkavereilleen ja vonkasi heitä, kertoi kuinka ihastunut hän heihin on.. Kertoi minulle, että ei jätä minua, koska ei saa muitakaan mutta sitten voisi ehkä jättää jos Maija tai Liisa tai Mari kiinnostuisi hänestä. Hän kehui aina kuinka hyvät tissit jollain meidän yheisellä kaverilla on ja suuttui jos minä suutuin siitä. Mutta jos mun katse viipy hetkenkin kauemmin jossain toisessa miehessä, oli se maailman loppu ja varma merkki siitä, että seuraavassa hetkessä mä hyppään ko. miehen kanssa sänkyyn.

vaikea selittää... nyt jälkeenpäin kun omat silmät on auki, niin huomaa miten sairas koko suhde oli.

Nyt voin hyvällä mielin sanoa, että mä todellakin ansaitsin niin paljon parempaa ja vaikka kaikki aina sanoo, että joka suhteessa on ne karikot, niin ei kaikkea tarvitsen sen varjolla kestää.

[QUOTE="vieras";22785558]Suoraan sanoen ei kyllä tulevaisuus kovin valoisalta vaikuta. Ja toisia naisiakin kuvioissa...?[/QUOTE]

Ei oikeastaan ole toisia naisia kuvioissa. Kerran on mies pettäny mua ja vuoden päästä siitä kertoi sen mulle. Nykyään vaan haluaa antaa ymmärtää, että muut naiset kiinnostaa häntä minua enemmän. Sit katuu puheitaan.

Olen sanonu miljoonasti miehelle, etten enää oikein jaksa uskoa sen katumisiin, kun kohta se tekee taas sitä samaa, mitä juuri katui. Ja se tuntuu vaan jatkuvan ja jatkuvan hamaan ikuisuuteen asti. En vaan saa itseäni lähtemään. Elättelen toiveita, että miehestä tulee oikea mies lapsenkin takia ja kyllä se ero olisi minulle häpeäkin. Häpeäisin epäonnistumista suhteessa, mitä kaikki kaverit ja sukulaiset sanoisi? Mitä ne minusta ajattelisivat? Mies vaikuttaa kiltiltä, kun ei paremmin tunne. Eron jälkeen varmasti miettisin, että olinko liian kärsimätön, olisiko sittenkin pitänyt yrittää enemmän. Olisiko terapia tms sittenkin auttanut. Pelkään luovuttavani liian helpolla samalla tuntuu, etten jaksa enää ja jos tää vielä jatkuu näin, niin hyppään pian junan alle.

Mies kutoo verkkoaan sun ympärillä ja kohta se on niin tiiviv, että et pääse liikkumaan mihinkään.
Mies etsimällä etsii ne sun heikot kohtasi ja alkaa käyttämään niitä sua vvastaan tiukan paikan tullen.
Tuolla käytöksellä mies hallitsee sinua täydellisesti. Olet kuin koira talutusnuorassa. Innostuessasi liikaa, mies saa sinut hihnasta nykäisemällä takasin paikoilleen. Myöhemmin riittää enää pelkkä katse ja olet paikallasi.

[QUOTE="totuus on";22785827]Mies kutoo verkkoaan sun ympärillä ja kohta se on niin tiiviv, että et pääse liikkumaan mihinkään.
Mies etsimällä etsii ne sun heikot kohtasi ja alkaa käyttämään niitä sua vvastaan tiukan paikan tullen.
Tuolla käytöksellä mies hallitsee sinua täydellisesti. Olet kuin koira talutusnuorassa. Innostuessasi liikaa, mies saa sinut hihnasta nykäisemällä takasin paikoilleen. Myöhemmin riittää enää pelkkä katse ja olet paikallasi.[/QUOTE]

Saattaahan se noin olla, mutta mikä ihme saa miehen käyttäytymään noin? Minä tietysti annan mahdollisuuden siihen, kun niin helposti taivun ja alistun miehen tahtoon, mutta ei kai sitä normaalissa parisuhteessa pitäisi tarvita koko ajan olla puolustamassa itseään? Eikö normaali ihminen osaa antaa toiselle arvostusta ja kunnioitusta ihan luonnostaan? Miksi mun mies sitten tahtoo tieten tahtoen nujertaa minut? Mieheni on kyllä vähän turhan kontrolloiva kaikkia ihmisiä kohtaan. Haluaa hallita jokaisen läheisen elämää jollain tavoin. Kuvittelee kai, ettei muut osaa pitää asioistaan huolta, jollei hän ole vahtimassa heidän puuhiaan ja rahankäyttöään. puuttuu jopa minun siskoni rahankäyttöön.

Rakasta itseäsi niin paljon, että laita mies kävelemään ja nauti omasta seurastasi. Parempi yksin (ainakin aluksi) kuin yhdessä tuollaisen ällötyksen kanssa.

Saattaahan se noin olla, mutta mikä ihme saa miehen käyttäytymään noin? Minä tietysti annan mahdollisuuden siihen, kun niin helposti taivun ja alistun miehen tahtoon, mutta ei kai sitä normaalissa parisuhteessa pitäisi tarvita koko ajan olla puolustamassa itseään? Eikö normaali ihminen osaa antaa toiselle arvostusta ja kunnioitusta ihan luonnostaan? Miksi mun mies sitten tahtoo tieten tahtoen nujertaa minut? Mieheni on kyllä vähän turhan kontrolloiva kaikkia ihmisiä kohtaan. Haluaa hallita jokaisen läheisen elämää jollain tavoin. Kuvittelee kai, ettei muut osaa pitää asioistaan huolta, jollei hän ole vahtimassa heidän puuhiaan ja rahankäyttöään. puuttuu jopa minun siskoni rahankäyttöön.

Erlaiset mielenterveyshäiriöt esim. narsistinen persoonallisuushäiriö?
Pelko tärkeän ihmisen menettämisestä tai pelko siitä, että sä teet miehen jollakin tavalla naurunalaiseksi esim. pettämällä?
Syitä on monia ja usein mies ei kykene itsekään selittämään käytöstään. Tilanteiden jälkeen miehen voi jossain tapauksissa vastuuttaa tekemisistään kysymällä "miksi teit noin?" jolloin mies joutuu oikeasti miettimään tekonsa motiiveja.

[QUOTE="totuus on";22788347]Erlaiset mielenterveyshäiriöt esim. narsistinen persoonallisuushäiriö?
Pelko tärkeän ihmisen menettämisestä tai pelko siitä, että sä teet miehen jollakin tavalla naurunalaiseksi esim. pettämällä?
Syitä on monia ja usein mies ei kykene itsekään selittämään käytöstään. Tilanteiden jälkeen miehen voi jossain tapauksissa vastuuttaa tekemisistään kysymällä "miksi teit noin?" jolloin mies joutuu oikeasti miettimään tekonsa motiiveja.[/QUOTE]

Joka kerta sanoo syyksi mun exä ja lapset. Ei ole muita syitä eikä haluaisi kuulemma satuttaa minua, mutta nuo kaksi asiaa ajaa hänet tahtomattaan tekoihin, jotka loukkaavat minua.

Yhteistyössä