Onko tällä palstalla oikeasti jotain 80% kiihkouskovaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mutta kun alkaa käännytys, niin sanon että kiitti ja näkemiin. Kun mun elämäntapaani ei kunnioiteta vaan aletaan säälimään mun lapsia ja rukoilemaan meidän puolesta, niin on aika vaihtaa maisemaa :D
Samoilla linjoilla ollaan. Olen kyllä saanut opetettua itseni siihen, että jos joku vaikka ihan vilpittömistä haluaa rukoilla minun puolestani, tai jos joku vaikka toivottaa (vilpittömästi) siunausta, niin en siitä loukkaannu, kun ajatus on kuitenkin hyvä. Aikaisemmin tuollainen tuntui loukkaavalta, kun koin että minun vakaumustani ei kunnioitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Onkohan tällä palstalla KOSKAAN ollut abortti-ketjua, jota uskovaiset ei olis vallottaneet?
En ainakaan ole nähny. Aina yhtä ja samaa.

Ei oo.

Eikä muuten oo ollut yhtään sellaistakaan ketjua, missä uskontokasvatukseen osallistumattomien lasten vanhemmat saisi rauhassa jutella asiasta ilman "räääääk, kiellät lapsiltasi Jumalan armon, säälin lapsiasi ja rukoilen heidän puolestaan!"- häiriötekijöitä.

Tai yhtään uskoa käsittelevää ketjua jota nämä uskon vastustajat eivät vallottaisi.

Enemmän musta tuntuu täällä olevan ateisteja kuin uskovaisia. Vieläpä paljon sellaisia ateistejä joille toisten uskominenkin on kova paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:
Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka:
Ok. :) Onko teidän mielestänne olemassa myös kiihkoateisteja? Noin niinku tasapuolisuuden vuoksi?

On kai. :D
Mutta ne raivostuu vasta sillon, kun niitä ahdistellaan uskontojen varjolla.
En usko että ne hyökkii uskiksien päälle ja häiritsee niiden elämää.

Mä olen ollut teininä kiihkoateisti :D Yritin m.m. todistella uskoville kavereilleni että uskonto on heikon ihmisen merkki (en heikkouttakaan silloin kamalasti hyväksynyt). Ja tuntuu että jokaiseen uskontoa koskevaan keskusteluun jonkun pitää tunkea huomauttamaan että Raamattu on pelkkä satukirja ja Jeesus taikka Jumala pääsiäispupuun ja joulupukkiin verrattavissa oleva hahmo.

Onneksi kasvoin ja viisastuin, eikä mulle ole nykyään mikään ongelma hyväksyä että osa mun kavereista on uskossa ja kunnioittaa heidän vakaumustaan.

Viisastuminen toivottavasti jatkuu... :D

Tuosta voisi tehdä vaikka leffan: Olin teini-ikäinen kiihkoateisti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai yhtään uskoa käsittelevää ketjua jota nämä uskon vastustajat eivät vallottaisi.

Enemmän musta tuntuu täällä olevan ateisteja kuin uskovaisia. Vieläpä paljon sellaisia ateistejä joille toisten uskominenkin on kova paikka.

Juu, homma toimii noinkin päin.

Muistan kyllä sellaisenkin ketjun, joka oli otsikoitu että "Puhutaanko uskonnosta", ja kun siellä sitten puhuttiin uskonnosta niin joillain meni herne nenään, kun myös ei-uskovaisia (tai siis ei-luterilaisia) oli paikalla...puhumassa uskonnosta, asiallisesti. Eli tarkoitus ilmeisesti olikin vain ylistää Jumalaa eikä keskustella uskonnosta.

Ei luterilainen kirkko edes aborttia kiellä. Onko täällä kaikki uskikset katolilaisia . :whistle:

Vai kertokaas nyt te jotka tiedätte paremmin, mitkä uskontokunnat kieltää abortin? No lestat nyt ainakin.

Juu, homma toimii noinkin päin.

Muistan kyllä sellaisenkin ketjun, joka oli otsikoitu että "Puhutaanko uskonnosta", ja kun siellä sitten puhuttiin uskonnosta niin joillain meni herne nenään, kun myös ei-uskovaisia (tai siis ei-luterilaisia) oli paikalla...puhumassa uskonnosta, asiallisesti. Eli tarkoitus ilmeisesti olikin vain ylistää Jumalaa eikä keskustella uskonnosta.

Tota ketjua en muista, mutta muuten musta tuntuu vaan että nämä kiihkoateistit on paljon vanhemmin esillä kuin kiihkouskovaiset. Ja heitä on enemmän.

Eihän täällä tarvi kun jonkun jossain välissä mainita uskovansa Jumalaan tai rukoilevansa jonkun oman asiansa puolesta niin heti ollaan huutamassa kuinka usko on vain heikkoja valheessa eläviä varten. Ei todellakaan tarvita mitään käännytysyritystä kun löytyy jo pilvin pimein ateisteja tekemään pilkkaa ihmisen uskosta.

Eihän täällä tarvi kun jonkun jossain välissä mainita uskovansa Jumalaan tai rukoilevansa jonkun oman asiansa puolesta niin heti ollaan huutamassa kuinka usko on vain heikkoja valheessa eläviä varten. Ei todellakaan tarvita mitään käännytysyritystä kun löytyy jo pilvin pimein ateisteja tekemään pilkkaa ihmisen uskosta.

Se on kyllä typerää, että ollaan heti huutelemassa jotain "hitto sä oot pimee!"- juttuja, jos joku mainitsee olevansa uskossa.

Yhtä typerää kuin se, että väitetään kaikkien tarvitsevan jumalaa ja elämän olevan tyhjää & valheellista ilman uskoa.

Joskus ihminen vaan katoaa elämänkatsomuksensa alle, oli kyse sitten uskonnosta, ateismista tai vaikka vaistovanhemmuudesta :D

En mä osaa esimerkiksi omaa aviomiestäni pimeänä pitää, vaikka hän uskookin Jumalaan.

Ei luterilainen kirkko edes aborttia kiellä. Onko täällä kaikki katolilaisia.

Joo. Aborttilääkärin murha ei kuulu siihen viidenteen käskyyn edes?

Mä uskon, että olisin varmasti tullut Jeesuksen kanssa ihan hyvin toimeen. Hippielämää kieltäen materia ja auttaen vähempiosaisia; kuulostaa just sellaselta, mitä mä voisin tukea. Ja tätä tarkoitan ihan oikeasti, ei mitään hymynaamoja tai sellasta. Uskontoja tai tiukkoja säännöksiä tms. en ymmärrä. Vuorisaarnassa on varmasti ihan tarpeeksi ohjeita hyvään elämään jokaiselle, tosin kultaisen säännön sijaan minä yritän noudattaa sitä platinasääntöä.

Ei se ole typerää jos uskoo jumalaan, mutta se on typerää että sen varjolla muka saa soittaa suutaan missä ja millon vaan.. käyttäytyä kuin vähämielinen.
Tuskin jumalakaan pitää semmosta sopivana ja fiksuna käytöksenä.:)

Se on kyllä typerää, että ollaan heti huutelemassa jotain "hitto sä oot pimee!"- juttuja, jos joku mainitsee olevansa uskossa.

Yhtä typerää kuin se, että väitetään kaikkien tarvitsevan jumalaa ja elämän olevan tyhjää & valheellista ilman uskoa.

Joskus ihminen vaan katoaa elämänkatsomuksensa alle, oli kyse sitten uskonnosta, ateismista tai vaikka vaistovanhemmuudesta :D

En mä osaa esimerkiksi omaa aviomiestäni pimeänä pitää, vaikka hän uskookin Jumalaan.

kai tämä palsta vaan on sitten pyllystä, voi tuoda julki kaikki ne typerät ajatuskset mitkä normaalisti osaa pitää sisällään. Varmaan vielä värikkäimmät viestit on ihan tarkoituksella tehtyjä provoja.

Mua itseäni ei pätkänvertaa kiinnosta mihin muut uskoo tai ei usko, kavereissa löytyy niin ateisteja kuin muidenkin uskontokuntien edustajia. Jos joku etsii uskoa ja tulee mun luo niin toki autan, mutten ole ketään käännyttämässä todella.

Siksi varmaan jokus ihmetyttää se aggressiivisuus mitä täällä saa osakseen heti jos uskaltaa tunnustaa jossain uskovansa. Ihminen joka suhtautuu asioihin noin kiihkeästi, oli sitten ateisti tai uskovainen, ei mun mielestä voi ihan hyvin.

kai tämä palsta vaan on sitten pyllystä, voi tuoda julki kaikki ne typerät ajatuskset mitkä normaalisti osaa pitää sisällään. Varmaan vielä värikkäimmät viestit on ihan tarkoituksella tehtyjä provoja.

Mua itseäni ei pätkänvertaa kiinnosta mihin muut uskoo tai ei usko, kavereissa löytyy niin ateisteja kuin muidenkin uskontokuntien edustajia. Jos joku etsii uskoa ja tulee mun luo niin toki autan, mutten ole ketään käännyttämässä todella.

Siksi varmaan jokus ihmetyttää se aggressiivisuus mitä täällä saa osakseen heti jos uskaltaa tunnustaa jossain uskovansa. Ihminen joka suhtautuu asioihin noin kiihkeästi, oli sitten ateisti tai uskovainen, ei mun mielestä voi ihan hyvin.

Samaa mieltä kanssasi. En käännytä ketään, mutta jos joku haluaa jutella kanssani uskosta ja Jumalasta niin mielelläni kerron omasta uskostani ja vastailen kysymyksiin. Sekä täällä palstalla että oikeassa elämässä.

Keskustelen asioista mielelläni, mutta en silloin, kun vastapuoli ei selkeästikään tiedä edes oman uskontonsa oppeja tai jos se menee sellaiseksi uhoamiseksi jne. Jos mulla vaan on aikaa ja JT:t soittavat ovikelloa, pyydän heidät sisään. Jutellaan parisen tuntia ja sitten taas elämä jatkuu.

Keskustelu dogmaattisella tasolla on ihan avartavaa ja mielenkiintoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Keskustelen asioista mielelläni, mutta en silloin, kun vastapuoli ei selkeästikään tiedä edes oman uskontonsa oppeja tai jos se menee sellaiseksi uhoamiseksi jne. Jos mulla vaan on aikaa ja JT:t soittavat ovikelloa, pyydän heidät sisään. Jutellaan parisen tuntia ja sitten taas elämä jatkuu.

Teetkö sen ikään kuin heidän vuokseen? Vai itsesi, vai kummankin? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Teetkö sen ikään kuin heidän vuokseen? Vai itsesi, vai kummankin? :)

En tee sitä käännyttääkseni heitä ateismiin, enkä siksi, että "pelastuisin". Enempi sellasta tiedonjanoa ja kiinnostusta toisten ihmisten elämäntapoihin. Kyllä he lentävät pihalle kuin leppäkeihäät, jos alkavat arvostella tai tuomita tms. Niin kauan kuin keskustelu pysyy yleisellä tasolla, kaikilla on ihan mukavaa.

En tee sitä käännyttääkseni heitä ateismiin, enkä siksi, että "pelastuisin". Enempi sellasta tiedonjanoa ja kiinnostusta toisten ihmisten elämäntapoihin. Kyllä he lentävät pihalle kuin leppäkeihäät, jos alkavat arvostella tai tuomita tms. Niin kauan kuin keskustelu pysyy yleisellä tasolla, kaikilla on ihan mukavaa.

En kyllä ajatellutkaan mitään tuollaista, vaan sitä että ikään kuin "säälistä"tai hyvästä tahdosta kuuntelisit. :)

Ei luterilainen kirkko edes aborttia kiellä. Onko täällä kaikki uskikset katolilaisia . :whistle:

Vai kertokaas nyt te jotka tiedätte paremmin, mitkä uskontokunnat kieltää abortin? No lestat nyt ainakin.

Oliks sun äidille abortti kielletty, vai miks sä siinä olet?

Ok. :) Onko teidän mielestänne olemassa myös kiihkoateisteja? Noin niinku tasapuolisuuden vuoksi?

Varmaankin, mutta asialla ei ole minulle kovinkaan paljon merkitystä. Jos joku on kiihkoateisti, olkoon, asia ei joko liikuta minua tai sitten ajattelen, että ihminen ei anna kovin hyvää kuvaa itsestään sillä tavalla.

Mutta samasta syystä minua hieman häiritsee joskus äärimmäinen kiihkokristillisyys, koska se vaikuttaa siihen kuvaan, mikä ihmisille kristityistä tulee negatiivisella tavalla. Olen varmaan itsekin jossain mielessä kiihko, mutta silti.

Ei se ole typerää jos uskoo jumalaan, mutta se on typerää että sen varjolla muka saa soittaa suutaan missä ja millon vaan.. käyttäytyä kuin vähämielinen.
Tuskin jumalakaan pitää semmosta sopivana ja fiksuna käytöksenä.:)

sä soitat suutas ihan omana itsenäs. Vai pidätkö fiksuna käytöksenä haukkua rukoilijasirkkaa mielisairaaksi, koska uskovainen? Veetuilet millon ninatt:lle, millon Savannalle! Vähämielinen, joka syntyy siellä tasolla ja tällä tasolla. Vaan ei omaa mitään kunnioitusta muita kohtaan. Angstinen äiti - mitä tulee lapsesta?

On minunkin kimppuuni hyökätty tällä palstalla, koska olen joidenkin uskovien mielestä liian suvaitsevainen. Fanaattisuus ei ole minun juttuni.

Oletko koskaan kysynyt omalta Jumalaltasi, onko ajattelusi Hänen mielen mukaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

En kyllä ajatellutkaan mitään tuollaista, vaan sitä että ikään kuin "säälistä"tai hyvästä tahdosta kuuntelisit. :)

Valitettavasti motiivini ovat itsekkäät; haluan tietää enemmän.

Yhteistyössä