Onko tällä palstalla oikeasti jotain 80% kiihkouskovaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä en hyväksy,aborttia niistä liian hepposista syistä joista se usiemmiten tehdään, en ole uskovainen van ateisti

En mäkään varsinaisesti hyväksy, ja oon ateisti.

Mutta perustelen kantani muuten kuin toivottamalla siunausta muiden lapsille, ja vetämällä esiin Viimeinen Tuomio- kortin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä en hyväksy,aborttia niistä liian hepposista syistä joista se usiemmiten tehdään, en ole uskovainen van ateisti

Minusta maailmassa tehdään liian vähän abortteja, joka tietysti on seurausta siitä, että maailmassa käytetään liian vähän ehkäisyä. Se ehkäisyn vähäisyys on aika pitkälti katolisen kirkon aiheuttama ongelma. Sitä niittää, mitä kylvää.

Mutta abortti on paikallaan, jos lapsesta ei voida huolehtia. On se kyky siihen huolehtimattomuuteen sitten mikä tahansa, se ei ole minun asiani.

Itse olen selibaatissa elävä ateisti.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mä mietin välistä ihan samaa :laugh:

On tää kyl.. outoa. :|

On. Mammat on enste ihan toistensa kurkussa jne ja sit ihan yks kaks ilmestyykin pilvin pimein just noita jeesusteluja.. onks ne jotenkin kytiksellä tai jotain, hyökkää heti sopivan paikan tullen hoilaa hoosiannaa :o

Niil on joku vakoiluohjelma tääl ja kämpäs alkaa vilkkumaan valot ja summerit soimaan ku tarvii tulla paikalle kertomaan kuinka huonosti täällä eletään.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka:
No, mä olen uskossa mutta en yleensä kirjoittele abortti yms. ketjuihin. Enkä koe olevani hihhuli. Ihan hiihtelen täällä palstalla niinku muutkin. :) Lunatic, haluutko kysyä jotain? ja mulla ei ole nikkiä, olen aina harmaana.

En halua, kiitos vaan tarjouksesta. =)

Höh, mä luulin että joku haluaisi keskustella avarakatseisen uskovan kanssa. Ei kaikki uskovat ole samanlaisia, meitäkin on moneen junaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie Hale:
Niil on joku vakoiluohjelma tääl ja kämpäs alkaa vilkkumaan valot ja summerit soimaan ku tarvii tulla paikalle kertomaan kuinka huonosti täällä eletään.

No selkeesti.. ei sille muuta selitystä oo :snotty:

Onkohan tällä palstalla KOSKAAN ollut abortti-ketjua, jota uskovaiset ei olis vallottaneet?
En ainakaan ole nähny. Aina yhtä ja samaa.

Ei oo.

Eikä muuten oo ollut yhtään sellaistakaan ketjua, missä uskontokasvatukseen osallistumattomien lasten vanhemmat saisi rauhassa jutella asiasta ilman "räääääk, kiellät lapsiltasi Jumalan armon, säälin lapsiasi ja rukoilen heidän puolestaan!"- häiriötekijöitä.

Höh, mä luulin että joku haluaisi keskustella avarakatseisen uskovan kanssa. Ei kaikki uskovat ole samanlaisia, meitäkin on moneen junaan.

No juu juu, mutta nyt puhutaankin hihhuleista. Sellasista suunsoittajista.
Tottakai on mukaviakin ja fiksuja uskovia. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Jokainen uskokoon mitä ja mihin haluaa mutta jos uskontoa pitää käyttää tekosyynä asiaan kuin asiaankin niin sillo on parempi ottaa jalat alle ja juosta....

Peesi.

Uskokoon jos uskovat, mutta pitääkö muita pamputtaa päähän Raamatulla, Koraanilla, tms?

Ok. :) Onko teidän mielestänne olemassa myös kiihkoateisteja? Noin niinku tasapuolisuuden vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Onkohan tällä palstalla KOSKAAN ollut abortti-ketjua, jota uskovaiset ei olis vallottaneet?
En ainakaan ole nähny. Aina yhtä ja samaa.

Ei oo.

Eikä muuten oo ollut yhtään sellaistakaan ketjua, missä uskontokasvatukseen osallistumattomien lasten vanhemmat saisi rauhassa jutella asiasta ilman "räääääk, kiellät lapsiltasi Jumalan armon, säälin lapsiasi ja rukoilen heidän puolestaan!"- häiriötekijöitä.

:D Tämä on hirveää.
En ymmärrä, miksi se jumala pitää vetää aina joka asiaan.. ne ihmiset vetäytyvät vastuusta ja omista sanomisistaan sillä varjolla, että jumala on sitä ja tätä mieltä. Sitten loppujenlopuks ketjut menee siihen, että uskovaiset tappelee jo keskenään, mitä se ja se raamatunlause tarkottaa.
Alkuperänen asia on sitten jo ajat sitten vesitetty.

Ok. :) Onko teidän mielestänne olemassa myös kiihkoateisteja? Noin niinku tasapuolisuuden vuoksi?

Tottakai. Niitä, jotka haluavat kieltää kirkonkellojakin soimasta :D ja poistaa kaiken uskonnollisuuden esim. päiväkodeista.

Mulle riittää se, ettei omien lasteni tarvitse osallistua uskontokasvatukseen :)

Minun mielestä on kyllä kiinnostavaa kuulla mitä uskovaisillakin on näihin asioihin sanomista, mutta tylsäksi menee tosiaan jos ainoa perustelu sille miksi KAIKKIEN pitäisi toimia jollakin tavalla on "jumala sanoo niin". Ja myös nämä "lue raamattua!" -kehotukset on ärsyttäviä, ja kaiken perustelu vaan sillä että se on jumalan tahto. Vähän faktoja peliin, hei!

Mutta on todella kiinnostavaa kun joku, joka oikeasti itse on sen Raamattunsa lukenut, ja osaa selittää mistä on kyse, kertoo ja PERUSTELEE mielipiteensä. On kiinnostavaa kuulla erilaisia ajatustapoja.

Ikävä kyllä tuntuu sieltä, että useimmat näistä uskon ihanuudesta tällä palstalla puhuvat, ovat porvoolaisia... En sitten osaa sanoa ovatko oikeasti uskossa vai eivät, mutta kovasti ainakin käyttävät uskoaan oman sädekehän kiillottamiseen, samalla lailla kuin monessa muussa ketjussa osa kiillottaa sädekehäänsä vaikka kestovaippavouhotuksella tai ekosaarnauksella. Kaipa melkein kaikilla on tarve osoittaa olevansa jollakin tavalla muita ihmisiä parempia... :( Huonosti tuntuvat Raamattua tuntevan, kuitenkin :(

On kai. :D
Mutta ne raivostuu vasta sillon, kun niitä ahdistellaan uskontojen varjolla.
En usko että ne hyökkii uskiksien päälle ja häiritsee niiden elämää.

Mä kyllä luen raamattua. Käyn kirkossakin ihan varmasti useammin kuin 99% suomalaisista. Itse asiassa aika harva uskovainen lukee omaa pyhää kirjaansa tai jaksaa tutkia niitä juttuja ylipäätään.

Kiihkoateisteja on olemassa, ihan samalla lailla kuin vaikkapa kiihkokuukuppeilijoita ja kiihkokestoilijoita ja muita kiihkoilijoita. Ei siinä uskontoa tarvita :)

Kirsikka, muutu ihmeessä mustaksi ja osallistu keskusteluun :)

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:
Mutta on todella kiinnostavaa kun joku, joka oikeasti itse on sen Raamattunsa lukenut, ja osaa selittää mistä on kyse, kertoo ja PERUSTELEE mielipiteensä. On kiinnostavaa kuulla erilaisia ajatustapoja.

Mäkin, ateisti, tykkään kyllä katsoa esimerkiksi hyvin tehtyjä dokumentteja uskonnoista, luen aiheeseen liittyviä kirjoja ja artikkeleita, oon kiinnostunut uskontotieteestä. Olen keskustellut monen monta kertaa esim. harjoittavien muslimien ja kristittyjen kanssa uskonasioista, myös Jehovan todistaja-ystäväni kanssa ollaan monet hyvät jutut juteltu. Olen lukenut niin Raamatun kuin Koraaninkin.

Mutta kun alkaa käännytys, niin sanon että kiitti ja näkemiin. Kun mun elämäntapaani ei kunnioiteta vaan aletaan säälimään mun lapsia ja rukoilemaan meidän puolesta, niin on aika vaihtaa maisemaa :D

Tuosta olen vähän eri mieltä. Tietysti joku voi kokea uskonnolla ahdisteluksi vaikkapa päiväkodin ruokarukouksen (vaikka oman lapsen ei siihen tarvitse osallistua). Kyllä mä olen sitä mieltä, että fanaatikkoja löytyy seka uskovista että ateisteista.

En usko että ne hyökkii uskiksien päälle ja häiritsee niiden elämää.

Mä olen ollut teininä kiihkoateisti :D Yritin m.m. todistella uskoville kavereilleni että uskonto on heikon ihmisen merkki (en heikkouttakaan silloin kamalasti hyväksynyt). Ja tuntuu että jokaiseen uskontoa koskevaan keskusteluun jonkun pitää tunkea huomauttamaan että Raamattu on pelkkä satukirja ja Jeesus taikka Jumala pääsiäispupuun ja joulupukkiin verrattavissa oleva hahmo.

Onneksi kasvoin ja viisastuin, eikä mulle ole nykyään mikään ongelma hyväksyä että osa mun kavereista on uskossa ja kunnioittaa heidän vakaumustaan.

Viisastuminen toivottavasti jatkuu... :D

Mä olen myös uskossa, tosin olen häilyvä sellainen :ashamed: välillä niin kiinni kaikessa muussa kuin uskonasioissa, joten en koe olevani kiihkouskovainen tai hihhuli; mitä se sitten tarkoittaakin....

Häpeäkseni tunnustan, että mietin nykyisen raskauteni kohdalla jopa keskeytystä, kun huomasin odottavani; kierukasta huolimatta.No, ajatuksilleen ei kukaan mitään voi, mutta en tehnyt aborttia, koska en voisi elää sinuina sen päätöksen kanssa.( Nyt vain odotan ja toivon, että kaikki sujuisi hyvin. )Sitten asia varmaankin eri, jos kyse ois jostain vakavasta ja sen pohjalta joutuis asiaa miettimään.En ole abortin kannalla, enkä sitä suosittele kenellekkään, jos ei painavia syitä.Tosiasia on se, että en ymmärrä aborttia kevyin perustein.

Yhteistyössä