ml:lle ja muille tapatiedon kanssa painiville tiedoksi:
Suomen evenkelis-luterilainen kirkko/ Evl.fi kirjoittaa vihkimiseen liittyvästä tapatiedossa pukeutumisesta seuraavaa:
"Sulhanen pukeutuu yleensä tummaan pukuun. Mahdollisia asuja ovat myös frakki (iltahäät), smokki tai saketti. Morsiamen hääpuku on useimmiten valkea ja pitkä juhlahame. Tärkeintä hääpuvussa on, että morsian on itse tyytyväinen omaan asuunsa juhlapäivänään.
Bestman pukeutuu yleensä samoin kuin sulhanen. Kaasolla on useimmiten vaalea asu mutta muunkin värinen sopii, sopivia värejä voi löytyä esimerkiksi hääkimpusta. Vieraat pukeutuvat häihin juhlavasti. Kokovalkoiseen asuun on morsiamella hääpäivänä yksinoikeus. Kirkossa vihittäessä on hyvä kunnioittaa tilaisuutta jumalanpalveluksena ja esimerkiksi hihattoman leningin kanssa on hyvä pitää jakkua".
Ei juhlaetiketti ole tältä osin mihinkään muuttunut, ihmiset eivät vain halua/ osaa sitä enää noudattaa. Kotiemme sivitystaso lienee näiltä osin laskenut, sillä ennen nämä asiat opetettiin jo pienille lapsille kotona.
Sulhanen pukeutuu yleensä tummaan pukuun. Mahdollisia asuja ovat myös frakki (iltahäät), smokki tai saketti. Morsiamen hääpuku on useimmiten valkea ja pitkä juhlahame. Tärkeintä hääpuvussa on, että morsian on itse tyytyväinen omaan asuunsa juhlapäivänään.
Bestman pukeutuu yleensä samoin kuin sulhanen. Kaasolla on useimmiten vaalea asu mutta muunkin värinen sopii, sopivia värejä voi löytyä esimerkiksi hääkimpusta. Vieraat pukeutuvat häihin juhlavasti. Kokovalkoiseen asuun on morsiamella hääpäivänä yksinoikeus. Kirkossa vihittäessä on hyvä kunnioittaa tilaisuutta jumalanpalveluksena ja esimerkiksi hihattoman leningin kanssa on hyvä pitää jakkua.
Pukeutuminen
Sulhanen pukeutuu yleensä tummaan pukuun. Mahdollisia asuja ovat myös frakki (iltahäät), smokki tai saketti. Morsiamen hääpuku on useimmiten valkea ja pitkä juhlahame. Tärkeintä hääpuvussa on, että morsian on itse tyytyväinen omaan asuunsa juhlapäivänään.
Bestman pukeutuu yleensä samoin kuin sulhanen. Kaasolla on useimmiten vaalea asu mutta muunkin värinen sopii, sopivia värejä voi löytyä esimerkiksi hääkimpusta. Vieraat pukeutuvat häihin juhlavasti. Kokovalkoiseen asuun on morsiamella hääpäivänä yksinoikeus. Kirkossa vihittäessä on hyvä kunnioittaa tilaisuutta jumalanpalveluksena ja esimerkiksi hihattoman leningin kanssa on hyvä pitää jakkua.