Onko tämmönen mekko sitten liian juhlava häihin?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja h:
joku tällainen
http://www.zazabella.fi/kauppa.php?cat_name=Mittatilaus-mekot&prod_name=Tealength%20dress%20SZ04%20-%20silksatin&action=tuotteen_info&tuotteen_id=1703&tuotekoodi=18-SZ04
Vaikka jotain tuollaista, mutta älä nyt tosiaan kahtasataa tollaseen tuhlaa, henkkamaukan mekot on ihan yhtä sopivia!

akateeminen äiti
Iltapuku on kyllä liikaa, ellei kutsussa lukenut juhlapuku. Tuossa asussa olet helposti yhtä juhlava kuin morsian. Olisiko joku hieman lyhyempi asu parempi? Eli lyhyempi leninki, jakkupuku tai juhlava housupuku? Ja kirkkoon ei muuten voi mennä paljaissa olkapäissä...

Samaa mieltä kuin jotkut ylempänä, tuollainen pitkä juhlapukumainen mekko on ehkä vähän liikaa häissä ihan perus vieraalla. Itse hakisin jotain vähän lyhyempää, se vie liikaa juhlavuutta aina vähän pois.

vieras
Monet morsiametkaan ei nykyään pukeudu perinteisiin hääpukuihin, eli jos vaik näin kävis niin oisit aika ylipukeutunut. Iltapukua et tarvitse ellei kutsussa kehoteta, ostat vaan jonkun siistin kotelomekon tms! Ehkä lyhyempikin ois parempi.

vieraana?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ootko kaaso tms vai tavan vieras? Tavan vieraalle liian hieno ainakin...
Tavan vieras vaan.

Mä en kyllä oikeasti enää käsitä :(
Kaikki mun linkittämät vaatteet on olleet tähän mennessä liian arkisia, rumia tms ja sitten nämä liian juhlavia. Mä en ihan tosissaan enää tiedä että millaisia vaatteita häissä vieraat ylipäänsä pitää...
Sinulla ei ilmeisesti vaan ole tilannetajua. Jos tuo olisi lyhyt, se menisi. Pitkä on morsiamelle ja kaasoille, jos ei nyt erikseen ole annettu ymmärtää että pitkä puku. Et kai halua kilpailla hääparin kanssa. Tutustu johonkin käytös- ja tapa oppaaseen.

Tiedätkö millanen puku morsiammella on? Jos morsiammella ei oo mikään hillitön kermakakkuhääpuku niin siinä on vaarana että sulla on tavallaan yhtä hieno puku ja sit varmaan morsianta harmittaa.

Mulla oli naimisiin mennessäni viininpunanen "prinsessamekko" niin olis harmittanu jos jollain vieraalla olis ollu tollanen. Useimmilla vierailla oli polveen asti pitkä hame, sulhasen siskolla oli pitkä sininen iltapuku mutta se ei ollu liian juhlava kun helma oli suora eikä siinä ollu mitään koristeluja.

Mutta niinhän sitä sanotaan että ole aina mielummin yli- kuin alipukeutunut! Vähän aiheen vierestä mutta mua ärsyttää kun multa kysytään aina että "mihin sä oot menossa?" kun käytän aika paljon hameita, korkokenkiä, koruja (rihkamaa) ja muutenkin pukeudun siististi. Pitäiskö olla aina farkut ja t-paita päällä tai jos on jotain muuta niin on varmaan menossa juhliin tms?

en laittaisi
Kyllä on liian juhlava, eihän kesähäihin mitään iltapukua laiteta. Toki riippuu juhlien tyylistä, mikäli on ökyhäät, monesti vaaditaan juhlapukumaista asua myös vieraille. Minusta menet mauttomuuksiin mikäli kesähäihin saavut kokopitkässä juhlavassapuvussa. Talvellakin ehkä tavallisissa häissä on vähän liioiteltu valinta.

Hmmm... Tuli vain mieleen että itse mielelläni katselisin juhlallisesti pukeutuneita vieraita mieluummin kuin niitä jotka tulee kulahtaneessa rantamekossa tai revitty lahkeisissa farkkusortseissa (kuten eräs nuori neitonen kerran tuttavan häissä )

Mutta sanotaanko näin: Riippuu aivan morsiamesta. Jos on pelkona että hän loukkaantuu tai tuntee itsensä kakkoseksi siitä että jollain on yhtä juhlava tai jopa juhlavampi asu niin sitten kannattaa jättää tämä puku pois.

Itse pitäisin että vierailla on värikkäitä ja juhlavia pukuja.... niin siis jos olisin se morsian :p

janna
Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti:
Iltapuku on kyllä liikaa, ellei kutsussa lukenut juhlapuku. Tuossa asussa olet helposti yhtä juhlava kuin morsian. Olisiko joku hieman lyhyempi asu parempi? Eli lyhyempi leninki, jakkupuku tai juhlava housupuku? Ja kirkkoon ei muuten voi mennä paljaissa olkapäissä...
Ja nykyään kyllä kirkkoon voi mennä olkapäät paljaana :) monet morsiametkin ovat olkaimettomissa kuten minä aikoinaan ja häävieraitakin oli siellä okapäät paljaina. Toi on aika vanha juttu, että kirkossa ei sais olkapäät näkyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamalii:
Tiedätkö millanen puku morsiammella on? Jos morsiammella ei oo mikään hillitön kermakakkuhääpuku niin siinä on vaarana että sulla on tavallaan yhtä hieno puku ja sit varmaan morsianta harmittaa.

Mulla oli naimisiin mennessäni viininpunanen "prinsessamekko" niin olis harmittanu jos jollain vieraalla olis ollu tollanen. Useimmilla vierailla oli polveen asti pitkä hame, sulhasen siskolla oli pitkä sininen iltapuku mutta se ei ollu liian juhlava kun helma oli suora eikä siinä ollu mitään koristeluja.

Mutta niinhän sitä sanotaan että ole aina mielummin yli- kuin alipukeutunut! Vähän aiheen vierestä mutta mua ärsyttää kun multa kysytään aina että "mihin sä oot menossa?" kun käytän aika paljon hameita, korkokenkiä, koruja (rihkamaa) ja muutenkin pukeudun siististi. Pitäiskö olla aina farkut ja t-paita päällä tai jos on jotain muuta niin on varmaan menossa juhliin tms?
Niin ja meillä oli siis talvihäät, sellasiin ehkä paremmin sopii tummat värit ja täyspitkät iltapuvut.

juu-u
Alkuperäinen kirjoittaja janna:
Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti:
Ja nykyään kyllä kirkkoon voi mennä olkapäät paljaana :) monet morsiametkin ovat olkaimettomissa kuten minä aikoinaan ja häävieraitakin oli siellä okapäät paljaina. Toi on aika vanha juttu, että kirkossa ei sais olkapäät näkyä.
Joo, jos ei ole tilannetajua, niin ei tarvitse vanhoja tapoja kunnioittaa vaan ne voi heittää romukoppaan vanhentuneina... Minullakin oli avonainen hääpuku, mutta alttarilla olin olkapäät peitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Pitkä mekko tekee asusta juhlavan mallista riippumatta. http://www.zazabella.fi/kauppa.php?cat_name=Mittatilaus-mekot&action=tuoteryhman_valinta&tuoteryhma=18 Valitse vaikka noista joku :)

Näissä vaihtoehdoissa on minusta sopivia.
Juhlavia muttei liian.

una
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Pitkä mekko tekee asusta juhlavan mallista riippumatta. http://www.zazabella.fi/kauppa.php?cat_name=Mittatilaus-mekot&action=tuoteryhman_valinta&tuoteryhma=18 Valitse vaikka noista joku :)

Näissä vaihtoehdoissa on minusta sopivia.
Juhlavia muttei liian.
samaa mieltä!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamalii:

No valtaosa vaan ei pukeudu jokapäivä hameisiin ja koruihin niin ehkäpä tuota sen vuoksi ihan vaan kysäisee, tavallaan kehuen että olet nättinä, pitääkö sitä nyt sitten ärtyä. On ihan hyvä että on arkivaatteita, meitä jotka pukeudumme arkena farkkuihin ja toppiin, samoin kuin lenkille ja lasten kanssa pihoille tai kauppaan. Onpahan tilanteeseen kuin tilanteeseen jotain puettavaa kun hamekin tuntuu juhlavammalta. Ettei ole tässä tilanteessa -että kun nyt pukeudun aina hameisiin niin menen kummilasten synttäreille iltapuvussa. Ei minusta ylipukeutuminen ole yhtään sen parempi kuin alipukeutuminen, kaksi yhtä mautonta asiaa jotka vaan kielii siitä, ettei omista tilannetajua :)

Yhteistyössä