Onko tämän kokoinen nainen teistä ylipainoinen vai normaali? Kuva.

  • Viestiketjun aloittaja minusta pulska
  • Ensimmäinen viesti
ggggg
Aivan, ei kaikki ylipainoiset oo valaita. Tuokin nainen on kaunis ja seksikäs, sitten on näitä tuulihousupesemättömäthiuksetmeikitönnaama-akkoja jotka vittuilee timmeille.
Anteeksi nyt vaan, mutta onko jotenkin väärin, että minä salilla jne. käyvä, nuori ja normaalipainoinen nainen pidän joskus tuulipukuja, en pese aina hiuksia, enkä todellakaan meikkaa päivittäin...

Loukkasit kyllä sanoillasi. Ihanko ajattelet, kun minut lenkillä näet, että voi voi tuo se on kade niille punttimimmeille, koska mulla ei oo meikkiä ja on vittu tuulipuku päällä..


:O
 
"lihis"
Kaunis, näyttävä, uhkea nainen, jolle kilot kertyy nätisti, mutta ihan selkeästi ylipainoinen.

Se, että tuota kuvan naista väitetään normaaliksi, ei tee muista ylipainoisista vielä lihavammista normaaleja tai vain vähän pullukoita.
Painoindeksi on tosi hyvä mittari. Siihen ei kannata tuijottaa, jos treenaa punttiksella useamman kerran viikossa, mutta meille tavallisille ihmisille se on selkeä keino korjata omaa kehonkuvaa, jos siinä vääristymiä on.

Oma indeksini on 28 ja olen lievästi lihava - pyöreä varsinkin reisistä ja vatsanseudulta, mahaa löytyy pienenä renkaanakin ja selässä on ne rasvakahvat lapaluiden alla.
Painaessan esim. vuosi sitteni alle BMI 25:n nuo rasvakahvat hävisivät ja vatsa oli toki pömpöllä (ylärajalla kun liikuttiin), muttei enää renkaana lantion yläpuolella.

Lihavuus on epäterveellistä. Lihava on joidenkin mielestä kaunis, joidenkin ei. Kuvan nainen on kaunis, koska ainakin photoshopattuna selluliittia ja löysää ei näy. Runsas hän on silti, lihava.
 
mun mielestä
[QUOTE="alma";27207537]Samaa ihmettelen. Kun mun mielestä lähes kaikki vastaukset on ollut tyyliä "ylipainoinen, mutta kaunis nainen". Ja sitten osa jauhaa "ällöttävistä valaista". Ei kai nyt kukaan tosissaan tuota naista sellaisena pidä?[/QUOTE]

No ei ällöttävänä, mut itse en voi olla ajattelematta, että olisi oikeasti kaunis nainen vasta hoikempana. Mulle kauneus ei ole vain kauniit kasvot, kauneus on kokonaisuus ja siihen kuuluu väistämättä myös kroppa.
Sanoisin, että on kasvoistaan kaunis nainen, ei juuri muuten kaunis.

Niin, ja sitten pitää muistaa se fotari ja valaistus jne. Tuo nainen olisi todennäköisesti aika paljon karumman näköinen normaalioloissa. Mä en nimittäin jaksa uskoa, että kellään noin isolla ihmisellä on noin ns. "siistit" makkarat ja siloinen iho. Sellua ei näy missään, mutta sitä hänellä kyllä aivan varmasti on. Sen vaan huomaa.
 
Saattaa olla lievästi ylipainoinen, mutta ei kyllä kovinkaan paljoa. Leveä lantio vain ja vähän rasvaa kehossa, jos mä olisin tuo tyttö, kiinteyttäisin ennemmin kuin laihduttaisin! Kaunis, normaali tyttö. Media antaa NIIN väärän kuvan.
 
"vieras"
[QUOTE="Kifa";27204240]Jos terveydestä puhutaan niin Tara Lynnin tyyppinen kurvikkuushan se juuri on terveellistä - rasvakudosta on juuri niissä kohdissa missä luonto on sitä tarkoittanutkin naisella olevan eikä yhtään väärissä paikoissa. Eli juuri sellainen kroppa joka näin terveydenhuollon ammattilaisen näkökulmasta viestii terveestä hormonitoiminnasta, hyvistä suvunjatkamisominaisuuksista, yleisestä hyvinvoinnista ja lihasvoimasta.

Nykyinen ylilaiha kauneusihanne se vasta epätervettä on, puhumattakaan sitten tästä huolestuttavasti lisääntyvästä nuorten tyttöjen vartalomallista jossa ensin epäterveellä dieettaamisella estetään normaali naiseksi kehittyminen ja sitten hankitaan kaljankittaamisella miesmäiset vyötärömakkarat siihen päälle.[/QUOTE]

Jos katsoit hänen mittansa, niin huomasit varmaan, että ne ovat epäterveellisen puolella. Joten se siitä "ei yhtään rasvaa väärissä paikoissa" -selityksestä. Tuo nainen on kaunis kasvoiltaan, mutta ylipainoinen.
 
"vieras"
"Painoindeksin kehitti belgialainen Adolphe Quételet n. 1830–1850 ... Normaalipainon indeksi on 19–25." (Painoindeksi – Wikipedia)

Millä perusteella juuri 19-25 on normaalipaino? Tuolloin 1800-luvulla ihmiset oli varmasti huonommin ravittuja ja painoivat vähemmän, jos nuo rajat on asetettu sillä lailla, että suurin osa ihmisistä mahtuu niiden sisään?
Miksi rajaa ei nosteta vaikka niin että normaalipaino olisi vaikka 20-30? Oliko se jossakin tutkittu, että terveysriskit kasvavat heti, kun ylitetään 25?
Lisäisi varmaan ainakin ihmisten henkistä hyvinvointia, jos ei heti 25 ylitettyään tarvitsisi tuntea itseään ylipainoiseksi ym.
Anteeksi mutta :LOL:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27201501]No kyllä on mielestäni ylipainoinen, painoindeksi varmaan yli 25. Mutta ihan sopusuhtainen kroppa kyllä ja kauniskin :)[/QUOTE]
Samaa mieltä. Tästä näkee hyvin, että ylipainoinenkin voi olla kaunis :)
 
"vieras"
[QUOTE="Kifa";27208751]Kaiuttimenkin olisi hyvä tiedostaa että ylipaino ja lihavuus eivät ole sama asia vaikka näitä termejä tässäkin keskustelussa suvereenisti käytetään sekaisin.[/QUOTE]

Miten niin ei ole? Sama asia se on. Lievä ylipaino = lievä lihavuus
 
"lihis"
[QUOTE="vieras";27208770]Miten niin ei ole? Sama asia se on. Lievä ylipaino = lievä lihavuus[/QUOTE]

Joo, samaa ihmettelin. Niin se vaan menee, että lihava = läski = ylipainoinen.

Samaa ne sanat tarkoittavat, eri konteksteissa vaan käytetään erilaisia sanoja tarkoittamaan samaa asiaa.
Ylipainoinen on korrekti muoto, lihava on kansanomaisempi ilmaisu ja läski loukkaava ilmaisu, mutta kyllä niitä hyvin voi käyttää ihan samasta asiasta.
 
"vieras"
[QUOTE="lihis";27208879]Joo, samaa ihmettelin. Niin se vaan menee, että lihava = läski = ylipainoinen.

Samaa ne sanat tarkoittavat, eri konteksteissa vaan käytetään erilaisia sanoja tarkoittamaan samaa asiaa.
Ylipainoinen on korrekti muoto, lihava on kansanomaisempi ilmaisu ja läski loukkaava ilmaisu, mutta kyllä niitä hyvin voi käyttää ihan samasta asiasta.[/QUOTE]

Jep, lihavuus = ylipaino, jota voi sitten olla lievää, merkittävää tms.
 
"hmm"
Mies reissussa tämän päivän ja piti tulla iltaan mennessä kotiin. Anoppi ilmestyi samalle paikkakunnalle mieheni kanssa ja mies jäi äitinsä kanssa sitten yöksi sukulaistensa luo...ja tulee sitten huomenna kotiin. Ajattelette tietenkin nyt, että "joo varmaan anoppi joo", mut todella on anoppi ja minulla ottaa päähän.
Olen aina ollut jokseensakin kakkonen anopin rinnalla ja se syö naista...grrrr.
Joudun perumaan omia menoja huomiselta tämän takia ja ärsyttäisi kyllä, vaikken joutuisikaan. Persvako soikoon.
 
"Painoindeksin kehitti belgialainen Adolphe Quételet n. 1830–1850 ... Normaalipainon indeksi on 19–25." (Painoindeksi – Wikipedia)

Millä perusteella juuri 19-25 on normaalipaino? Tuolloin 1800-luvulla ihmiset oli varmasti huonommin ravittuja ja painoivat vähemmän, jos nuo rajat on asetettu sillä lailla, että suurin osa ihmisistä mahtuu niiden sisään?
Miksi rajaa ei nosteta vaikka niin että normaalipaino olisi vaikka 20-30? Oliko se jossakin tutkittu, että terveysriskit kasvavat heti, kun ylitetään 25?
Lisäisi varmaan ainakin ihmisten henkistä hyvinvointia, jos ei heti 25 ylitettyään tarvitsisi tuntea itseään ylipainoiseksi ym.
Tämä oli varmaan vitsi? :D Mutta siltä varalta jos ei ollut: painoindeksirajat perustuvat siihen, minkä painoisena ihmiset ovat terveimpiä ja pitkäikäisimpiä. Ei siihen, minkä painoisia ihmiset keskimäärin ovat.
 

Yhteistyössä