Onko tämän kokoinen nainen teistä ylipainoinen vai normaali? Kuva.

  • Viestiketjun aloittaja minusta pulska
  • Ensimmäinen viesti
"Tuomas"
Alkuperäinen kirjoittaja täsä;27206267:
175cm ja painoa taitaa olla tuossa kuvassa 80kg pintaan. Jostain näin luin, mut tuo mallihan on laihduttanut noista mitoista. Onneksi.
Painoindeksit nyt on perseestä, mutta lihavuuden raja virallisesti menee bmi 30:ssa.
175cm ja 80kg bmi on 26,1, eli lievä ylipaino ja on paljon lähempänä normaalipainoa, kuin lihavuutta.
 
no just
[QUOTE="Tuomas";27206283]Painoindeksit nyt on perseestä, mutta lihavuuden raja virallisesti menee bmi 30:ssa.
175cm ja 80kg bmi on 26,1, eli lievä ylipaino ja on paljon lähempänä normaalipainoa, kuin lihavuutta.[/QUOTE]

Niin, mitä sitten. Nyt puhuttiinkin ylipainosta ja sitä tuolla mallilla on väistämättä. Ja ei ne indeksit kuule nyt niin perseestä ole, suuntaa antavina keskimäärin ihan käyttökelpoisia.

Kysehän taisi alunperin olla siitä, onko malli normaalipainoinen, kuten ap:n kaveri väitti. No, ei ole. Ja minusta on vain normaalia huomata se.

Joo, bmi 26 on lähellä normaalipainoa, mutta ylipainoa se on silti ja sen kyllä huomaa. Joo, mullakin on bmi 28 ja eihän siinä ole kuin 3 yksikköä normipainon rajaan, että enhän mä niinku tavallaan edes ole läski:D
 
[QUOTE="tiuku";27201505]Ylipainonen on ihan selkeesti. Aika paljonkin, muttei näytä niin lihavalta kun kilot on sattuneet oikeisiin paikkoihin.[/QUOTE]

No nimenomaan!

Kun tuliskin tissiä ja persettä mutta kun mä alan lihomaan niin se kaikki tulee suoraan kessiin joten näytän kuin olisin raskaana!
 
vrs
Jos on aina ollu itse suht. pieni, niin on varmaan vaikea arvioida ihmisten kokoja. Mulla on ylipainoina normaalirajojen yli sen kymmenisen kiloa. Ja jos mä olen noin 10kg ylipainoinen, niin tuo aloitusviestin nainen on juuri normaalipainon ylärajoissa, sillä kyllä hän on mua pienempi.
Jos on aina ollu ylipainonen, voi yhtälailla olla vaikeeta arvioida ihmisten kokoja. Luulin että se kuva mitä laitoin, olis selventäny edes vähän, mut ei näköjään. Mä itse just normaalipainon ylärajalla.

Miehelle normaalipainon raja on bmi 25, naiselle 24. Tara Lynn ON ylipainoinen.
 
"tiuku"
Tää on taas ihan tyhmä ketju. Ihmiset ei erota toisistaan mm. sanoja ylipainoinen, läski, ruma, jne.
Miten ihmiset eivät näe, että tuo ON YLIPAINOINEN?
Ylipainoinen ei kuitenkaan aina tarkota rumaa, lihavaa valasta.
Huoh...
Ja sitten on nämä , joiden mielestä on vain muodokkaat ( =mielellään siis ylipainoiset sellaiset) ja anorektikot.
 
Sehän
Tämä malli on melkolailla prikulleen samankokoinen kuin minä, joka olen 158 cm ja 85 kg. Siis hän on varmaan pidempi kuin minä, mutta suhteessa aikalailla samankokoinen. Mulla on just samanmallinen kroppa: todella isot rinnat, leveä lantio, pyllyssäkin löytyy, mutta maha ei ole iso ja vyötärö erottuu kauniisti. Ja ylipainoahan mulla ja tällä mallilla selkeästi löytyy.
 
ufi
"Painoindeksin kehitti belgialainen Adolphe Quételet n. 1830–1850 ... Normaalipainon indeksi on 19–25." (http://fi.wikipedia.org/wiki/Painoindeksi)

Millä perusteella juuri 19-25 on normaalipaino? Tuolloin 1800-luvulla ihmiset oli varmasti huonommin ravittuja ja painoivat vähemmän, jos nuo rajat on asetettu sillä lailla, että suurin osa ihmisistä mahtuu niiden sisään?
Miksi rajaa ei nosteta vaikka niin että normaalipaino olisi vaikka 20-30? Oliko se jossakin tutkittu, että terveysriskit kasvavat heti, kun ylitetään 25?
Lisäisi varmaan ainakin ihmisten henkistä hyvinvointia, jos ei heti 25 ylitettyään tarvitsisi tuntea itseään ylipainoiseksi ym.
 
"sondersson"
"Painoindeksin kehitti belgialainen Adolphe Quételet n. 1830–1850 ... Normaalipainon indeksi on 19–25." (Painoindeksi – Wikipedia)

Millä perusteella juuri 19-25 on normaalipaino? Tuolloin 1800-luvulla ihmiset oli varmasti huonommin ravittuja ja painoivat vähemmän, jos nuo rajat on asetettu sillä lailla, että suurin osa ihmisistä mahtuu niiden sisään?
Miksi rajaa ei nosteta vaikka niin että normaalipaino olisi vaikka 20-30? Oliko se jossakin tutkittu, että terveysriskit kasvavat heti, kun ylitetään 25?
Lisäisi varmaan ainakin ihmisten henkistä hyvinvointia, jos ei heti 25 ylitettyään tarvitsisi tuntea itseään ylipainoiseksi ym.
Normaalipaino on se terveellinen paino. Sitä alempi tai ylempi lisää elintasosairauksien riskiä. Ei siis ole kyse mistään 1800-luvun yleisestä painosta :D
 
nnnn
Itseasiassa normaali painoisen naisen painoindeksi on tarkalleen 18,5-24,9. Tästä yli mentäessä lievästi ylipainon raja on painoindeksi 25-29,9.Sen jälkeen tulee merkittävä ylipaino jonka indeksi on 81-94, sekä viimeisenä vaikea ylipaino, jonka indeksi on yli 94. Pakko oli osallistua keskusteluun, olin juuri työpaikan kautta kuntoutuksessa, jossa myös nämä paino-ja kunto indeksit mitattiin.. Itsellä painoindeksi 27, eli lievä ylipaino, pudottaa yritän. Mutta kuvan malli on oikein kaunis ja kaunis myös vartaloltaan, mutta kysymykseen, eiköhän hänkin mene paino indeksiltään tuonne lievästi ylipainoiseen.
 
nnnn
Apua, siis merkittävän ylipainon indeksi on 30-34,9 ja vaikean yli 35,5... Laitoin ihan vahingossa noi kilomäärät tuosta taulukosta... eikä harmaana voi korjata..näin oikeasti siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sehän;27206780:
Tämä malli on melkolailla prikulleen samankokoinen kuin minä, joka olen 158 cm ja 85 kg. Siis hän on varmaan pidempi kuin minä, mutta suhteessa aikalailla samankokoinen. Mulla on just samanmallinen kroppa: todella isot rinnat, leveä lantio, pyllyssäkin löytyy, mutta maha ei ole iso ja vyötärö erottuu kauniisti. Ja ylipainoahan mulla ja tällä mallilla selkeästi löytyy.
Jos olet 158cm ja 85kg, olet aika lailla isompi kuin sen alkuperäisen kuvan malli.
 
"sondersson"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27207469:
Jos olet 158cm ja 85kg, olet aika lailla isompi kuin sen alkuperäisen kuvan malli.
Niinpä, bmi on 34 eli merkittävä lihavuus. 35 olis jo vaikea lihavuus. Tara Lynnin bmi:n uskoisin kuitenkin olevan alle 30.
 
"alma"
[QUOTE="tiuku";27206755]Tää on taas ihan tyhmä ketju. Ihmiset ei erota toisistaan mm. sanoja ylipainoinen, läski, ruma, jne.
Miten ihmiset eivät näe, että tuo ON YLIPAINOINEN?
Ylipainoinen ei kuitenkaan aina tarkota rumaa, lihavaa valasta.
Huoh...
Ja sitten on nämä , joiden mielestä on vain muodokkaat ( =mielellään siis ylipainoiset sellaiset) ja anorektikot.[/QUOTE]

Samaa ihmettelen. Kun mun mielestä lähes kaikki vastaukset on ollut tyyliä "ylipainoinen, mutta kaunis nainen". Ja sitten osa jauhaa "ällöttävistä valaista". Ei kai nyt kukaan tosissaan tuota naista sellaisena pidä?
 
No on kyllä lihava juu. Mihin ihmisten suhteellisuudentaju on kadonnut, kun tuollaista täytyy kysyä? Mikä sitten on normaalia enää, jos ei tiedetä, onko kuvan nainen lihava vai ei...:headwall:

Ei tarvii mennä sen kummempiin analyyseihin ( =laiska, tyhmä, työtön, epähygieeninen, miehet ei tykkää, kunto huono jne.) vaan ihan katsoa kiloja. Siinähän tämä keskustelu ei koskaan kyllä pysy, voin olla varma. En lukenut tulleita vastauksia, eli varmaan jo haukutaan jos ei ap:ta niin lihavia tai laihoja tai ihan mitä nyt sattuu mieleen tulemaan.
 

Yhteistyössä