Onko tämän kokoinen nainen teistä ylipainoinen vai normaali? Kuva.

  • Viestiketjun aloittaja minusta pulska
  • Ensimmäinen viesti
näin menee
Nainen menee lihavan puolelle, jos katsotaan normaaliksi BMI 25. Reidet ovat valtavat ja takamusta löytyy. Vyötärö on kapea, mistä tulee tuo kaunis kurvikkuus. Itse olen normaalin ylärajalla ja reiteni ovat paljon hoikemmat, joskin minulla on enemmän vatsaa.
 
"Kifa"
Vieras: itse asiassa kropan muoto nimenomaan on oleellista. Naisilla vyötärön ja lantion suhde on se, mikä on terveysriskien kannalta merkittävä tekijä, ei vyötärönympärys yksinään. Luonto kun on tarkoittanut että naisille pitää ja saa kertyä vararavintoa imetystä varten ja jos tämä rasvakudos on oikein sijoittunutta (=rinnat, reidet ja takamus), saa sitä olla runsaastikin ilman että se muodostaisi minkäänlaista terveysriskiä. Sen sijaan miesmäisesti sijoittuneet mahamakkarat ovat terveysriski jo ns. laihaläskilläkin ja tämä on tosiaan yleistyvä ilmiö nuorilla tytöillä liittyen hormonitoiminnan häiriytymiseen sekä epäterveistä ruokatottumuksista että runsaasta alkoholinkäytöstä johtuen.

Kannattaa myös muistaa että normaalipainon rajat on määritelty siten, että 95% "normaaleista" mahtuu niiden sisäpuolelle. Kumpaankin päähän siis mahtuu niitä, joiden ihannepaino sijoittuu hieman ulkopuolelle noiden määritelmien. Itselleni tuli tuosta ensimmäisestä kuvasta vahvasti mieleen muuan työelämässä vastaantullut tapaus eli terveystarkastukseen tullut nuori tyttö jolle olin jo varautunut pitämään saarnaa liiasta jäätelön- ja karkinsyönnistä, paino kun oli hipsutellut lievän ylipainon puolelle. Melkein ovelta kuitenkin totesin että tällä tytöllä ei kyllä painon suhteen ole huolen häivää - sisään kun asteli juurikin tuollaisen tiimalasikropan omaava kaunotar jolla oli leveät hartiat ja lantio mutta hoikka vyötärö, upea ryhti, uhkeat rinnat ja lihaksia enemmän kuin monilla samanikäisillä nuorilla miehillä.

Mitä tulee noihin plusmalleihin niin yhtä laillahan he joutuvat pitämään huolta painostaan ja kunnostaan kuin muutkin ulkonäöllään itsensä elättävät eli eivät hekään voi olla mitään hampurilaisia ahmivia sohvaperunoita. Paino ei saa nousta yli mallitoimiston kanssa sovitun vaatekoon, liikuntaa pitää harrastaa jotta kurvit pysyvät oikeissa kohdissa ja syömisiä tarkkailla jotta iho ja hiukset pysyvät kunnossa.
 
"vieras"
[QUOTE="Kifa";27201779]Veikkaisin että hyvinkin mahtuu vielä normaalipainon puitteisiin. Kannattaa huomioida kuvakulma joka tässä tapauksessa lyhentää, ihan suorana seistessä näyttäisi pidemmältä ja samalla hoikemmalta. Sääret ja käsivarret ovat hoikat, lantio on leveä mutta se on varmaan luustostakin kiinni. Upea kroppahan tuolla neidolla on.[/QUOTE]

Mä mietin myös, että yritetäänkö meitä vaan harhauttaa. Että onko tuo kuva vaan lyöty lyttyyn, jolloin näyttää paksulta reisistä ja vyötäröstä? Kun mitään roikkuvaa läskiä ei näy. Paitakin estää, ettei näe miltä vatsa näyttää.

Ja minusta tuo on normaali ihminen. Vähän ehkä ylioainoinen, jos ei ole vääristelty. Ei kuitenkaan selkeästi, kuten moni täällä sanoo.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27205179]Mä mietin myös, että yritetäänkö meitä vaan harhauttaa. Että onko tuo kuva vaan lyöty lyttyyn, jolloin näyttää paksulta reisistä ja vyötäröstä? Kun mitään roikkuvaa läskiä ei näy. Paitakin estää, ettei näe miltä vatsa näyttää.

Ja minusta tuo on normaali ihminen. Vähän ehkä ylioainoinen, jos ei ole vääristelty. Ei kuitenkaan selkeästi, kuten moni täällä sanoo.[/QUOTE]

Niin ja mun mielestä selkeästi = kilomäärä tai bmi on useamman kilon tai lukeman koholla, ei sitä, että kuvasta näkee pienen ylipainon.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin menee;27205157:
Nainen menee lihavan puolelle, jos katsotaan normaaliksi BMI 25. Reidet ovat valtavat ja takamusta löytyy. Vyötärö on kapea, mistä tulee tuo kaunis kurvikkuus. Itse olen normaalin ylärajalla ja reiteni ovat paljon hoikemmat, joskin minulla on enemmän vatsaa.
Ei vyötärö ole kapea. Se on naisella paksu ja leveä, vaikkakin ehkä kapea jos vertaa vaikka naisen kolossaaliseen takamukseen. Kuitenkin, oli muoto mikä hyvänsä, nainen on selkeästi liian lihava. Vyötärönymparyskin vaarallisissa mitoissa.
 
hahhaa
Alkuperäinen kirjoittaja hän-joka-jääköön-nimeämättä;27202581:
Voisin kuvitella, että miehet pitää just tuollaisesta vartalosta.
Kaikki miehet, tai ainakin suurin osa vai? Millä perusteella.

Useat miehet kyllä biologisesti varmasti pitävät muodoista, mutta ei nyt kuitenkaan ylipainosta. Miehille nuo muodot ovat sopusuhtaisen kokoiset rinnat, erottuva vyötärö ja leveä lantio hoikassa kropassa tyyliin tämä: http://www.vibevixen.com/sharoncarter/files/2012/06/vibevixen_HalleBerry.jpg

Ei niinkään aloitusviestin ylipainoinen ja vähän joka puolelta paksu (vaikkakin sopusuhtainen ylipainoinen).
 
EllaMay
Normaalipainoinen. Tismalleen saman kokoinen kuin minä :). Kunpa uskaltaisin laittaa oman kuvani tänne näytille, niin voisin "todistaa" tuon olevan normaalipainoinen. Mä olen 174cm ja 69kg.
 
Nooh
Toi on selvästikin ns. tavallisen ylipainoinen, eli ei mikääm mörssäri, mutta painoa on kyllä liikaa.
Voi olla, että tuota ei nähdä ylipainoisena, koska todella moni suomalainen on just ton kokoinen. Se, että pulskia on paljo, ei tee siitä normaalipainoista.
 
Mies84
Kaikki miehet, tai ainakin suurin osa vai? Millä perusteella.

Useat miehet kyllä biologisesti varmasti pitävät muodoista, mutta ei nyt kuitenkaan ylipainosta. Miehille nuo muodot ovat sopusuhtaisen kokoiset rinnat, erottuva vyötärö ja leveä lantio hoikassa kropassa tyyliin tämä: http://www.vibevixen.com/sharoncarter/files/2012/06/vibevixen_HalleBerry.jpg

Ei niinkään aloitusviestin ylipainoinen ja vähän joka puolelta paksu (vaikkakin sopusuhtainen ylipainoinen).
Höpöhöpö. Makuja on kyllä varmsti yhtä monta, kuin miestäkin. Halle Berry on tuossa kuvassa ainakin tosi hoikka. EN MINÄKÄÄN LÄSKISTÄ PIDÄ! Mutta kyllä mä lisäisin peppuun ja lantiolle Hallelle kurveja ja olkapäät ovat liian luiset. Reisissä saa kyllä olla myös vähän enemmän. Ja en tarkoita edelleenkään, että pitäisi sanan varsinaisessa merkityksessä olla YLIPAINOINEN.
 
hahhaa
Höpöhöpö. Makuja on kyllä varmsti yhtä monta, kuin miestäkin. Halle Berry on tuossa kuvassa ainakin tosi hoikka. EN MINÄKÄÄN LÄSKISTÄ PIDÄ! Mutta kyllä mä lisäisin peppuun ja lantiolle Hallelle kurveja ja olkapäät ovat liian luiset. Reisissä saa kyllä olla myös vähän enemmän. Ja en tarkoita edelleenkään, että pitäisi sanan varsinaisessa merkityksessä olla YLIPAINOINEN.
No totta eläimessä makuja on niin monia kuin niitä on ja blaa, blaa(on muuten ääliömäinen fraasi tuo). En mä sitä ollut kieltämässäkään, mutta yritin (ilmeisen epäonnistuneesti) viitata tilastollisiin keskiarvoihin länsimaisissa yhteiskunnissa. Näistä jutuista on tehty helvetisti tutkimuksia.

En tarkoittanut, että Halle Berry, tai samantyyppinen vartalo kuin hänellä, on juuri se yleisin miesten ihanne, mutta keskimäärin lähellä sitä. Siis keskimäärin. Mittasuhteiltaan; lantio-vyötärö-hartiat ja ei ylipainoa, eikä liian lähellä normaalipainon ylärajaa.

Yritin vain sanoa, että se ylipaino nyt ei vain ole yleisesti se ihanne ja aloitusviestin nainen on selvästi ylipainoinen ja kurvit ovat kyllä jääneet rasvan alle. Eli ei voida puhua kurvikkaasta.
 
Vieras1982
No totta eläimessä makuja on niin monia kuin niitä on ja blaa, blaa(on muuten ääliömäinen fraasi tuo). En mä sitä ollut kieltämässäkään, mutta yritin (ilmeisen epäonnistuneesti) viitata tilastollisiin keskiarvoihin länsimaisissa yhteiskunnissa. Näistä jutuista on tehty helvetisti tutkimuksia.

En tarkoittanut, että Halle Berry, tai samantyyppinen vartalo kuin hänellä, on juuri se yleisin miesten ihanne, mutta keskimäärin lähellä sitä. Siis keskimäärin. Mittasuhteiltaan; lantio-vyötärö-hartiat ja ei ylipainoa, eikä liian lähellä normaalipainon ylärajaa.

Yritin vain sanoa, että se ylipaino nyt ei vain ole yleisesti se ihanne ja aloitusviestin nainen on selvästi ylipainoinen ja kurvit ovat kyllä jääneet rasvan alle. Eli ei voida puhua kurvikkaasta.
Mun mielestä aloitusviestin nainen on tismalleen minun kokoisena. Mä olen ehkäpä sen 172cm pitkä ja painan 69kg. Eli minkä mittapuun mukaan minä sitten olen selvästi ylipainoinen, kun bmi:n mukaan olen normaalipainoinen ? Harrastan liikuntaa ja syön ihan "normaalisti". Varmasti nykyään on ns. normaaliraja hälventynyt, kun kumpaakin ääripäätä on liikaa. En tarkoita sitä että ylipainon pitäisi olla normaalia, mutta aloitusviestin nainen on hyvin todennäköisesti normaalipainoinen tai max muutaman kilon sen yli.
Mä olen jokunen vuosi sitten ollut selvästi isompi. Mun bmi taisi olla juuri sen 30, mikä on ns. se lihavuuden raja. Mä olin kyllä TODELLA Paljon isompi tuota naista. Silloinkin mä liikuin ahkerasti, joten mun kropassa vielä näkyi varmasti se liikunnan harrataminen. Mutta olin useista senttejä isompi joka puolelta.
 
Madaiselle
Jos on aina ollu itse suht. pieni, niin on varmaan vaikea arvioida ihmisten kokoja. Mulla on ylipainoina normaalirajojen yli sen kymmenisen kiloa. Ja jos mä olen noin 10kg ylipainoinen, niin tuo aloitusviestin nainen on juuri normaalipainon ylärajoissa, sillä kyllä hän on mua pienempi.
 

Yhteistyössä