Onko täälläns. viihdekäyttäjiä?

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen ihmeissäni koko ketjusta :eek: Aikuiset ihmisetkö täällä oikeasti puolustelevat huumeiden käyttöään?! Surullista, todella surullista.

Kaikki täällä luetellut aineiden lempinimet on mullekin vieraita enkä häpeä sitä yhtään. Parempi todellakin niin päin, kuin kertoa "harmaana" miten huumeet on tai ovat olleet osa elämää.
Ei tarvitse hävetä ei, samalla tunnustat varmaan että olet ylpeä jotta et juo kahvia, alkoholia tai polta tupakkaa. Tietämättömyys on surullista. tuomitseminen on surullista.
Asiat eivät ole mustavalkoisia vaikka sentyyppinen ajatusmaailma helpottaisikin elämää!
Lisäksi kerron ihan "mustana" :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMui:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen ihmeissäni koko ketjusta :eek: Aikuiset ihmisetkö täällä oikeasti puolustelevat huumeiden käyttöään?! Surullista, todella surullista.

Kaikki täällä luetellut aineiden lempinimet on mullekin vieraita enkä häpeä sitä yhtään. Parempi todellakin niin päin, kuin kertoa "harmaana" miten huumeet on tai ovat olleet osa elämää.
Ei tarvitse hävetä ei, samalla tunnustat varmaan että olet ylpeä jotta et juo kahvia, alkoholia tai polta tupakkaa. Tietämättömyys on surullista. tuomitseminen on surullista.
Asiat eivät ole mustavalkoisia vaikka sentyyppinen ajatusmaailma helpottaisikin elämää!
Lisäksi kerron ihan "mustana" :eek:
Tietämättömyys ei ole surullista, kunhan ei halua pysyä tietämättömänä. Surullista olisi jos menettäisi tilaisuuden oppimiseen siksi että häpeäisi kysyä tyhmiä. Tuomitseminen ei ole aina surullista, esimerkiksi pedofiilien tapauksissa. Kuten sanoit, asiat eivät ole mustavalkoisia.
 
en tajua
Huumeitten vaikutus kuitenkin muuttaa persoonallisuutta. Vaikka aineen vaikutus lakkaa, niin vaikutuksen vaikutus ei lakkaakaan. Jotain mielessä on muuttunut ja joskus voi käydä niin, että se muutos ei ole hyväksi. Mä en jaksa ymmärtää miksi ihmiset joilla on lapsia riskeeraa oman psyykeensä ihan tietoisesti viihteen nimissä. Tai terveytensä, sillä ei ne aineet aina sitä ole miksi niitä luulee.
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Huumeitten vaikutus kuitenkin muuttaa persoonallisuutta. Vaikka aineen vaikutus lakkaa, niin vaikutuksen vaikutus ei lakkaakaan. Jotain mielessä on muuttunut ja joskus voi käydä niin, että se muutos ei ole hyväksi. Mä en jaksa ymmärtää miksi ihmiset joilla on lapsia riskeeraa oman psyykeensä ihan tietoisesti viihteen nimissä. Tai terveytensä, sillä ei ne aineet aina sitä ole miksi niitä luulee.
Mulla se muutos oli hyväksi. Mä käytin ja lopetin. Sain koitettua jotain mitä oli aina tehnyt mieli. Ja mitään menneestä en muuttaisi, opin siinä samalla itsestäni paljon.
 
?
Okei, kertokaahan joku vaikka kolme asiaa mitkä tekee huumeista itsestään pahan asian?
Ei siis väärinkäytöstä, ei riskeistä. Vaan mitä pahaa on satunnaisessa huumeitten käytössä sen enempää kuin satunnaisessa dokaamisessa tai kahvin juonnissakaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMui:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen ihmeissäni koko ketjusta :eek: Aikuiset ihmisetkö täällä oikeasti puolustelevat huumeiden käyttöään?! Surullista, todella surullista.

Kaikki täällä luetellut aineiden lempinimet on mullekin vieraita enkä häpeä sitä yhtään. Parempi todellakin niin päin, kuin kertoa "harmaana" miten huumeet on tai ovat olleet osa elämää.
Ei tarvitse hävetä ei, samalla tunnustat varmaan että olet ylpeä jotta et juo kahvia, alkoholia tai polta tupakkaa. Tietämättömyys on surullista. tuomitseminen on surullista.
Asiat eivät ole mustavalkoisia vaikka sentyyppinen ajatusmaailma helpottaisikin elämää!
Lisäksi kerron ihan "mustana" :eek:
Tietämättömyys ei ole surullista, kunhan ei halua pysyä tietämättömänä. Surullista olisi jos menettäisi tilaisuuden oppimiseen siksi että häpeäisi kysyä tyhmiä. Tuomitseminen ei ole aina surullista, esimerkiksi pedofiilien tapauksissa. Kuten sanoit, asiat eivät ole mustavalkoisia.
En todellakaan tarkoittanut että tietämättömyyttä tietyistä asioista tarvitisisi hävetä, vaan nimenomaan sitä että tuomitsee ilman tietämystä!
Ja pedofiilit ovat taas täysin oma lukunsa joiden sekoittaminen tähän on täysin asiatonta.
 
en tajua
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Huumeitten vaikutus kuitenkin muuttaa persoonallisuutta. Vaikka aineen vaikutus lakkaa, niin vaikutuksen vaikutus ei lakkaakaan. Jotain mielessä on muuttunut ja joskus voi käydä niin, että se muutos ei ole hyväksi. Mä en jaksa ymmärtää miksi ihmiset joilla on lapsia riskeeraa oman psyykeensä ihan tietoisesti viihteen nimissä. Tai terveytensä, sillä ei ne aineet aina sitä ole miksi niitä luulee.
Mulla se muutos oli hyväksi. Mä käytin ja lopetin. Sain koitettua jotain mitä oli aina tehnyt mieli. Ja mitään menneestä en muuttaisi, opin siinä samalla itsestäni paljon.
Kyllä mäkin ihan tervejärkinen olen, enkä kadu niitä vuosia, koska olisi vahingollista tuhlata sellaiseen energiaa. Voisin kuitenkin samalla väittää, että mä olisin monessa asiassa vielä paremmalla tolalla, jos en olisi käyttänyt. Ne asiat joita huumeita käyttäessäni opin itsestäni ei ole sellaisia joita voisin hyödyntää elämässäni enää nykyään. Ja sanotaan, että mä en ole välttämättä kiinnostunut tuntemaan itseäni kaikilta osin paremmin :D Haluan ennemmin muuttua monelta osin toisenlaiseksi. Niinhän se ei silti mene, vaan jokainen joutuu ja saa kulkea oman tiensä.
 
en tajua
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Okei, kertokaahan joku vaikka kolme asiaa mitkä tekee huumeista itsestään pahan asian?
Ei siis väärinkäytöstä, ei riskeistä. Vaan mitä pahaa on satunnaisessa huumeitten käytössä sen enempää kuin satunnaisessa dokaamisessa tai kahvin juonnissakaan?
Mainitsin kaksi huonoa asiaa. Käyttökokemus muuttaa persoonallisuutta ja aineiden vaikutusta ei voi välttämättä ennakoida, sillä kama ei yleensä ole peräisin apteekista vaan kadulta.
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Kyllä mäkin ihan tervejärkinen olen, enkä kadu niitä vuosia, koska olisi vahingollista tuhlata sellaiseen energiaa. Voisin kuitenkin samalla väittää, että mä olisin monessa asiassa vielä paremmalla tolalla, jos en olisi käyttänyt. Ne asiat joita huumeita käyttäessäni opin itsestäni ei ole sellaisia joita voisin hyödyntää elämässäni enää nykyään. Ja sanotaan, että mä en ole välttämättä kiinnostunut tuntemaan itseäni kaikilta osin paremmin :D Haluan ennemmin muuttua monelta osin toisenlaiseksi. Niinhän se ei silti mene, vaan jokainen joutuu ja saa kulkea oman tiensä.
Kyllä mä mieluummin lapsettoma taltutin sen kutinan. Ja se ei olisi minnekään hävinnyt ilman käyttöä. Mä uskon että olen nykyään vahvempi, avarakatseisempi ja helpompi ihminen.
 
en tajua
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Kyllä mäkin ihan tervejärkinen olen, enkä kadu niitä vuosia, koska olisi vahingollista tuhlata sellaiseen energiaa. Voisin kuitenkin samalla väittää, että mä olisin monessa asiassa vielä paremmalla tolalla, jos en olisi käyttänyt. Ne asiat joita huumeita käyttäessäni opin itsestäni ei ole sellaisia joita voisin hyödyntää elämässäni enää nykyään. Ja sanotaan, että mä en ole välttämättä kiinnostunut tuntemaan itseäni kaikilta osin paremmin :D Haluan ennemmin muuttua monelta osin toisenlaiseksi. Niinhän se ei silti mene, vaan jokainen joutuu ja saa kulkea oman tiensä.
Kyllä mä mieluummin lapsettoma taltutin sen kutinan. Ja se ei olisi minnekään hävinnyt ilman käyttöä. Mä uskon että olen nykyään vahvempi, avarakatseisempi ja helpompi ihminen.
Noin mäkin toimin. Käytön aloittaminen oli mulle ihan tietoinen päätös ja hakeuduin huumeitten luo, ne eivät mitenkään salakavalasti lipuneet elämääni. Mä kuitenkin ajattelen, että mä saattaisin olla vielä vahvempi ihminen, jos olisin selättänyt sen kutinan ja rakentanut "todellista elämääni". Tietäisin enemmän asioista jotka eivät ole nurjaa puolta vaan tätä jota haluan nyt elää. Helpompaa ihmistäkään se ei musta tehnyt, ehkä vain karaistuneen. Mullakin tosiaan käyttö sijoittui aikaan ennen lapsia ja siitä on ensikuussa jo 13 vuotta aikaa kun vedin viimeiset tööttini.
 
en tajua
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Okei, kertokaahan joku vaikka kolme asiaa mitkä tekee huumeista itsestään pahan asian?
Ei siis väärinkäytöstä, ei riskeistä. Vaan mitä pahaa on satunnaisessa huumeitten käytössä sen enempää kuin satunnaisessa dokaamisessa tai kahvin juonnissakaan?
Mainitsin kaksi huonoa asiaa. Käyttökokemus muuttaa persoonallisuutta ja aineiden vaikutusta ei voi välttämättä ennakoida, sillä kama ei yleensä ole peräisin apteekista vaan kadulta.
Lisään vielä yhden tärkeän asian. Huumeiden käyttö ylläpitää kysyntää, joka ylläpitää tarjontaa. Kun tarjontaa on, on aina suurempi riski että lapset ja nuoret saavat aineita käsiinsä. Jokainen ymmärtää, että vaikka kuinka pitäisi omaa käyttöään hallittuna, on välillisesti osallisena edellämainitun käyttäjäkunnan hallitsemattomaan tai ainakin epäsuotavaan käyttöön. Lisäksi huumerahat ovat kytköksissä laajempaan järjestäytyneeseen rikollisuuteen, joka tosin tuntuu kaukaisemmalta "pahalta" kuin oman lapsen luokkakaverin yliannostus.
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Noin mäkin toimin. Käytön aloittaminen oli mulle ihan tietoinen päätös ja hakeuduin huumeitten luo, ne eivät mitenkään salakavalasti lipuneet elämääni. Mä kuitenkin ajattelen, että mä saattaisin olla vielä vahvempi ihminen, jos olisin selättänyt sen kutinan ja rakentanut "todellista elämääni". Tietäisin enemmän asioista jotka eivät ole nurjaa puolta vaan tätä jota haluan nyt elää. Helpompaa ihmistäkään se ei musta tehnyt, ehkä vain karaistuneen. Mullakin tosiaan käyttö sijoittui aikaan ennen lapsia ja siitä on ensikuussa jo 13 vuotta aikaa kun vedin viimeiset tööttini.
Nurja puoli..ehkä jonkun tarvii sekin kokea, ennenkuin voi nauttia siitä ihan tavallisesta (tylsästä) arjesta.
 
en tajua
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Noin mäkin toimin. Käytön aloittaminen oli mulle ihan tietoinen päätös ja hakeuduin huumeitten luo, ne eivät mitenkään salakavalasti lipuneet elämääni. Mä kuitenkin ajattelen, että mä saattaisin olla vielä vahvempi ihminen, jos olisin selättänyt sen kutinan ja rakentanut "todellista elämääni". Tietäisin enemmän asioista jotka eivät ole nurjaa puolta vaan tätä jota haluan nyt elää. Helpompaa ihmistäkään se ei musta tehnyt, ehkä vain karaistuneen. Mullakin tosiaan käyttö sijoittui aikaan ennen lapsia ja siitä on ensikuussa jo 13 vuotta aikaa kun vedin viimeiset tööttini.
Nurja puoli..ehkä jonkun tarvii sekin kokea, ennenkuin voi nauttia siitä ihan tavallisesta (tylsästä) arjesta.
Niinkin se varmaan on. Kun siitä on selvinnyt. Onneksi et jäänyt sinne tielle vaan vähän vaan poikkesit suorimmalta reitiltä :)
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Niinkin se varmaan on. Kun siitä on selvinnyt. Onneksi et jäänyt sinne tielle vaan vähän vaan poikkesit suorimmalta reitiltä :)
Ei ollut tarkoitus jäädäkään. Välillä tarvii käydä siellä "pahan" puolella, että tietää olevansa hyvä =)
 
olin...
...viihdekayttaja, monta vuotta. sina aikana kavin toissa, opiskelin lisaa ja hoidin lasta (josta sitten tulikin fiksu jalat maassa-tyyppi). missaan vaiheessa ei tullut mieleenkaan etta homma karkaisi kadesta, ei koskaan mitaan huonoja kokemuksia kuin mita nuorena alkoholia kokeillessa. lopetin heti kun huomasin olevani raskaana (suuri yllatys) eika lopettaminen ollut ollenkaan vaikeaa, ei ensimmaistakaan vieroitusoiretta tai mitaan. tupakan kanssa taas painittiin ihan omassa luokassa...

kavereilla, jotka myos kayttivat/kayttavat edelleen ei ole mitaan ongelmia aineiden kanssa ilmennyt. tyossakayvia ihmisia (jotkut melko korkeissa viroissa), osa perheellisia, aivan tavallisia ihmisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en hyväksy. Alkoholi ja tupakka saa riittää, ja sekin kohtuudella tietty.

On se kumma jos nuo kaks ei riitä. Mikäli tarvii muuta menoa kiihdyttämään niin ei tartte mulle enää soitella.

En kyllä ymmärrä edes sitä että pitää mennä kokeilemaan.
Ikinä en ole itse kokeillut, ja toivon syvästi ettei tule "tarvetta" kokeillakaan.
Kattonu sivusta ihan tarpeeks kun tutut lähteneet mm lentoon ja on jääny viimeiseksi se lento :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
No nyt sekin on todistettu - olen aito juntti. Luulin ketjun liittyvän laillisiin päihteisiin, mutta eipä niin käynyt.
Tässä tuli yksi huono puoli "hallittuun" huumeiden käyttöön (kun joku niitä kysyi), eli se on laitonta. Se riittää perusteeksi mulle, miksi en ole kokeillut, enkä tule kokeilemaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Vai mitä mieltä asiasta?Jos pysyy homma hanskassa?
Suomessa on edelleen kummallisia kasityksia huumeista. Eivathan ne todellakaan hyvaksi kenellekaan ole, mutta toisaalta suurin osa ihmisista pystyy hallitsemaan kayttonsa, jos ei ole muita ongelmia taustalla. Nain ainakin esim. taalla Brittien saarilla, jossa huumekulttuuri on aivan erilainen kuin Suomessa. Tuntemistani ihmisista KAIKKI ovat joskus kokeilleet jotain ainetta tai kayttavat saannollisen epasaannollisesti viihdetarkoitusessa (siis kaikki, joilta olen kysynyt). Eika heissa mitaan vikaa ole. Suurin osa 25-40 vuotiaita akateemisesti koulutettuja "young professionals" -tyyppeja. Yleensahan juhliminen loppuu siina vaiheessa, kun lapsia putkahtaa ulos.

Jostain syysta suomalaiset vetavat kaiken aina ihan overiksi, oli se sitten viinaa tai mita tahansa.

Toki onhan taalla myos suurempia ongelmia huumeiden kanssa, varsinkin working class ja maahanmuuttaja piireissa. Kummasti se korkea yhteiskuntaluokka suojaa myos paihderiippuvaisuudelta -ainakin siis taalla.
 

Yhteistyössä