kuulosuojaimettarpeen
ihmeen hyviä kokemuksia täällä... siis että lapset nauttii vaan toistensa seurasta ja leikkii keskenään jne. Jos mä sanon suoraan niin se eka vuosi meni aika usvassa kahden pienen kanssa (1v 4 kk ikäero), vaikka meillä jo se 1 v nukkui yöt hyvin.. Siis todella väsyttävää hommaa oli. Sitten kun pienempi tuli siihen noin vuoden ikään homma muuttui vielä vaikeammaksi kun pääsi liikkeelle ja alkoi se lasten keskinäinen itku ja "tappelu" kähinä. Ei hetken rauhaa kun piti vahtia ettei isompi ajattelemattomuuksissaan vahingoita pienempää.
nyt 3,5 v ja 2 v leikkiihän ne keskenäänkin...mutta se jatkuva meteli ja huuto ainakin rassaa mun hermoja ihan riittävästi eli erotuomarina saa olla ihan riittämiin. Kun esikoinen kerkes olla " yksin" sen 1v4 kk niin siinä oli tottunu ihan erilaiseen rauhallisuuteen. Kerkes vastata lapsen tarpeisiin niin hyvin, ettei sen tarttennu itkeä tai kiukutella sen vuoksi ainakaan. varmaan huutoa oli max 10 minuuttia päivän aikana...nyt sitä on se 10-30 minuuttia tunnissa...kun ovat hereillä.
nyt 3,5 v ja 2 v leikkiihän ne keskenäänkin...mutta se jatkuva meteli ja huuto ainakin rassaa mun hermoja ihan riittävästi eli erotuomarina saa olla ihan riittämiin. Kun esikoinen kerkes olla " yksin" sen 1v4 kk niin siinä oli tottunu ihan erilaiseen rauhallisuuteen. Kerkes vastata lapsen tarpeisiin niin hyvin, ettei sen tarttennu itkeä tai kiukutella sen vuoksi ainakaan. varmaan huutoa oli max 10 minuuttia päivän aikana...nyt sitä on se 10-30 minuuttia tunnissa...kun ovat hereillä.