Onko täällä oikeesti joku äiti

Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja maksamakkaranmussuttaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Tati ei ole normaalisti mitenkààn vaarallinen (jopa huomaamaton) mutta sikiòlle erittàin vaarallinen
Niin. Mutta sen voi tosiaan verikokeilla testata. Suomessa ainakin suurin osa äideistä on tartunnan ennen raskautta jo saanut. Jokainen päättä itse mitä riskejä ottaa tai on ottamatta. Jos olisin tokson vasta kuopuksen raskausaikana saanut, se olisi ollut todella huonoa tuuria (silloin oli kaksi sisäkissaa ja koira).
Minà en muuten tunne ketààn tààllà italiassa jolla on ollut jo ennen raskautta toxo, ehkàpà siità puhutaan sen takia tààllà niin paljon. ja puhutaan làhinnà sen vaaroista. Itse kyllà muuten luulin ettà tarttee olla tosi huonoa tuuria ettà taudin saisi (raskausaikana siisi ). Siis jos on itsellà kissoja tai muita elàimià, niidenkin pitàà tietysti sairastaa ko tautia, tartunnan "mahdollistamiseksi"
 
minä! en tuijottanut yhtään mitä söin vaan söin sitä mitä teki mieli.

Ensimmäisen raskauden aikana meni monta pakettia mehujäätä ja toisen kohdalla vähintään kilo hedelmiä päivässä kun ei yksinkertaisesti muu maistunut. Ja lisäksi sipsit maistui ja pysyi sisällä kummankin raskauden aikana
 
Joo
täällä yksi, mutta en kehtaa oikein puhua asiasta.. olen esim. juonut kahvia suht vapaasti (joinain päivinä ei ollenkaan, joinakin yli suositusten), karkkia ihan hemmetisti, briejuustoa söin pari kertaa... Mua myös ärsyttää kamalasti sellaiset ylihysteeriset odottajat, kuten heitä varmaan ärsyttää minun kaltaiset odottajat ;) . Anopilla, äidilläni, tädeilläni, sedilläni ym. on yhteensä kolmisenkymmentä lasta ja niihin aikoihin suosituksena oli vain välttää alkoholia ja tupakkaa, ja kaikki nuo lapset ovat terveitä ja ihania lapsia, terveitä aikuisia. En jaksa ottaa pulttia mistään pakastevadelmista tms..
 
Anniina
Minä puolestaan luin hyvinkin tarkkaan, mitä suositellaan syötäväksi ja mitä taas ei. Itselleni se oli hyvin pieni "uhraus" tehdä kaikki mahdollinen parhaalla mahdollisella tavalla kehittyvän vauvan hyväksi. En kokenut sitä mitenkään häiritsevänä, päinvastoin, siitä tuli hyvä olo, että olen todellakin tehnyt parhaani vauvan vuoksi. Ymmärrän hyvin, että riskit ovat lähes mitättömän pienet, mutta itse en halunnut ottaa sitä pienintäkään riskiä, jonka helposti voi välttää, kun maailmassa on hankaluuksia tarpeeksi muutenkin.
 
Kyllä kyttäsin!
Pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen todellakin katsoin mitä syön, ja vältin niitä mitä neuvolassa käskettiin välttää. En otanut riskiä että omalla toiminnallani aiheuttaisin jotain harmia vauvalle. Niissä listoissa ei ole mitään mitä ilman ei voisi olla muutamaa kuukautta. Okei, tuorejuusto ja salmiakki teki välillä tiukkaa, mutta niitä vedin sitten synnytyksen jälkeen.
 
Kahvia olisin halunnut juoda paljon enmmän, mutta se alkoi maistua pahalta niin piti vähentää (paljon) sen takia..
Himoitsin kaikkein eniten kielletyistä aineksista sushia, graavia, mätiä ja valkohomejuustoa..jota hieman "salaa" maistelin :D
Maksasta en ole koskaan pitänyt, joten se ei tuottanut ongelmia...
Nämä mun maistelut eivät aiheuttaneet lapselle mitään, joten luulisin että suositukset ovat lähinnä neuvoa-antavia. -->Kehoitetaan välttämään ruoka-aineita jotka todennäköisemmin (huonolaatuisena) aiheuttaisivat sikiölle vahinkoa. Terve järkihän kyllä kertoo mitä kannattaa syödä ja mitä ei.
 
en ole hirveästi varonut esim. maksalaatikkoa tai muita, mutta listerian kanssa olen lähes hysteerinen ja nyt olen huomannut että hyvä niin sillä nyt (tulevan) ammattini puolesta tiedän missä kaikkialla sitä voi olla ja kuinka inhottava se on...
 
Multa kysyttiin ekan kans duunissa kun vietettiin äitiyslomalle jäänti kerrereitä, et voi kauheeta kun en tajunnut saatkohan sä syödä tät kakkuu kun täs on *(en nyt muista mitä) katoin h-moilasena et en mä vaan tiiä en oo koskaa ottanu selvää.. silloin sain parilta haveksuvan katsee et voi lapsi parkaa :LOL:
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Joka ei raskaana ollessan tuiottanut jokaista suupalaa, että saakohan tätä syödä ja mitähän suositus sanoo...

Se vaahtominen kaikkien sapskojen kanssa menee kyl multa yli ja alkaa hymyilyttää
Juu en tuijota. Juurikin mietin, että pitää hakea aurajuustoa kaupasta spagettikastikkeeseen, että maistuu joltain.
 

Yhteistyössä