Onko täällä muita oikeasti xxxl kokoisia...

  • Viestiketjun aloittaja santsu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Te keillä on lapsia niin minkä kokoisia he ovat? Mimmoista ruokaa teillä syödään? Mistä teidän lihavuus johtuu? Sairaus, lääkitys, syöminen, masennus?
Oletteko koko aikuisiän olleet lihavia? Onko vanhempanne lihavia?
Lapseni on 2,5 vuotias 97cm 15.8kg tyttö. Poika on 6 vuotta ja 26kg 118cm.
Lapsille olen pyrkinyt aina suositusten mukaan laittamaan kuten itsellenikin rahaa ei oo puussa kasvanut eli todella saa sitä laskea. Itse olen aina helposti lihonut ja ollut aina ylipainon puolella. Sitten sairaustuin vaikeaan masennukseen ja ruokaa vain vedin enkä liikkunut. Lääkitys ei myöskään millään tavalla helpottanut siis. Ja edelleen on lääkitys joka hidastaa muutenkin hidasta aineenvaihduntaa ja saan tosissani tehdä itseni kanssa töitä. Äitini on ollut hoikkakin mutta hänkin on nyt ylipainoinen. Isäni taas normaali painoin nyt 50 iässä hänellekin kasvanut pientä vatsaa.
 
Lapseni ovat normaalipainoisia ja mieskin on nyt vasta "vanhemmiten" kerännyt ´vatsakumpua. Mutta ei siis ole ylipainoinen.
Meillä syödään ihan normaalisti, joskus herkutellaan, nyt kesällä aika useinkin :)
Mä vain syön liikaa. Kai se jokin syömishäiriö on sekin kun syön niin paljon yli oman tarpeeni että olen näin lihava.
Multa on tutkittu tuo kilpparin toiminta yms. mut siinä ei mitään vikaa. Eli ei johdu mulla sairaudesta eikä lääkityksestä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Te keillä on lapsia niin minkä kokoisia he ovat? Mimmoista ruokaa teillä syödään? Mistä teidän lihavuus johtuu? Sairaus, lääkitys, syöminen, masennus?
Oletteko koko aikuisiän olleet lihavia? Onko vanhempanne lihavia?
Poika syntyessään 4250 g ja 52 cm. Nyt 3 vuotiaana oli just neuvolassa, paino 16 kg ja pituus 105 eli ihan normaali. Tavallista ruokaa syödään. Mun paino on alkanut nousemaan 3 vuotiaana. Eli olen aina ollut ylipainoinen, kuten myös äitini. Veli ja isä normaaleja. Ei kummempaa sairautta, mutta hidas aineenvaihdunta on todettu sekä myös aineenvaihdunnan häiriö.
 
lihapulla
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Te keillä on lapsia niin minkä kokoisia he ovat? Mimmoista ruokaa teillä syödään? Mistä teidän lihavuus johtuu? Sairaus, lääkitys, syöminen, masennus?
Oletteko koko aikuisiän olleet lihavia? Onko vanhempanne lihavia?
En syö lämmintä ruokaa ollenkaan kotona, vain voileipää, ranskalaisia, sipsejä, keksejä, suklaata. Joskus teen salaatteja.

Lihavuus johtuu edellämainitusta ruokavaliosta. Syön yksinäisyyteen, kyllästymiseen, telkkaa katsoessa, palkinnoksi, lohdutukseksi.

Oon ollut lihava kaksikymppisestä. Vanhemmillani on ollut vaihtelevasti ylipainoa, isälläni lähinnä kaljakeissi, äidillä joskus enemmän joskus vähemmän. Nykyään ovat molemmat normaalipainossa.
 
peehonen
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
mie olen kokoa varmaan xxxxxxl eli painan yli 200kg ja pituutta yli 180kg. Että vielä teitäkin kaikkia isompi olen :( :)
Hui... pelottavaa...saatko mistään apua tilanteen korjaamiseen?
Onhan sitä vaikka mitä yritetty, ei vaan auta. Itse sopeutunut tilanteeseen, joskus teen sen elämäntapamuutoksen mutta elämä on tällä hetkellä muutenkin yhtä taistelua niin ei ole nyt voimaa siihen. Mutta vielä se pvä tulee :)

 
dfgf
Meillä normaalipainoinen lapsi, mies hieman tukeva. Minä lihoin 113kg mittoihini syömällä suklaata ahdistukseen ja kun en saanut apua nuorempana, vietin ison osan ikävuosista 18-23 valaana :(. Kun aloin lähestymään ikävuotta 25, yhtäkkiä moni ottikin minut tosissaan ja selvisi että sairastan ahmimishäiriötä.

Olen nyt parempaan päin, painoa on lähtenyt 15kg. Ruoka ei hallitse kuten se ennen teki, mutta kroppani on pilalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
mie olen kokoa varmaan xxxxxxl eli painan yli 200kg ja pituutta yli 180kg. Että vielä teitäkin kaikkia isompi olen :( :)
Hui... pelottavaa...saatko mistään apua tilanteen korjaamiseen?
Onhan sitä vaikka mitä yritetty, ei vaan auta. Itse sopeutunut tilanteeseen, joskus teen sen elämäntapamuutoksen mutta elämä on tällä hetkellä muutenkin yhtä taistelua niin ei ole nyt voimaa siihen. Mutta vielä se pvä tulee :)
Ymmärrän. Se pitää vaan saada sieltä itsestä lähtemään jotta voi onnistua. Toivottavasti se hetki tulee pian eikä liian myöhään. Täällä on tosissaan taistelu alkanut mutta alkusuoralla ollaan koska elämä heittii rankalla kädellä myös niin voimat loppuu.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
mie olen kokoa varmaan xxxxxxl eli painan yli 200kg ja pituutta yli 180kg. Että vielä teitäkin kaikkia isompi olen :( :)
Hui... pelottavaa...saatko mistään apua tilanteen korjaamiseen?
Onhan sitä vaikka mitä yritetty, ei vaan auta. Itse sopeutunut tilanteeseen, joskus teen sen elämäntapamuutoksen mutta elämä on tällä hetkellä muutenkin yhtä taistelua niin ei ole nyt voimaa siihen. Mutta vielä se pvä tulee :)
Onko sulla lapsia, mistä päin oot?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Mä olen menossa kinuamaan seronilia avuksi kun nuo redut vedettiin pois, kuulemma hillitsee ruokahalua.
Voihan niistä ollakin apua, mulla vaan ei ole mikään masennuslääke (syön siis mt-syistä) vähentänyt ruokahalua... :(
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
mie olen kokoa varmaan xxxxxxl eli painan yli 200kg ja pituutta yli 180kg. Että vielä teitäkin kaikkia isompi olen :( :)
Hui... pelottavaa...saatko mistään apua tilanteen korjaamiseen?
Onhan sitä vaikka mitä yritetty, ei vaan auta. Itse sopeutunut tilanteeseen, joskus teen sen elämäntapamuutoksen mutta elämä on tällä hetkellä muutenkin yhtä taistelua niin ei ole nyt voimaa siihen. Mutta vielä se pvä tulee :)
Oletko miettinyt sitä leikkausta? Ainakin kriteerit täyttyisi.
 
peehonen
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
mie olen kokoa varmaan xxxxxxl eli painan yli 200kg ja pituutta yli 180kg. Että vielä teitäkin kaikkia isompi olen :( :)
Hui... pelottavaa...saatko mistään apua tilanteen korjaamiseen?
Onhan sitä vaikka mitä yritetty, ei vaan auta. Itse sopeutunut tilanteeseen, joskus teen sen elämäntapamuutoksen mutta elämä on tällä hetkellä muutenkin yhtä taistelua niin ei ole nyt voimaa siihen. Mutta vielä se pvä tulee :)
Ymmärrän. Se pitää vaan saada sieltä itsestä lähtemään jotta voi onnistua. Toivottavasti se hetki tulee pian eikä liian myöhään. Täällä on tosissaan taistelu alkanut mutta alkusuoralla ollaan koska elämä heittii rankalla kädellä myös niin voimat loppuu.
Totta itsestä se lähtee ja elämän pitää olla muuten ok että on sitten voimia tehdä se elämäntapamuutos ja pysyä siinä. Toivottavasti sinä saat voimia jatkaa taistelua, elämä on kuitenkin helpompaa mitä vähemmän painoa on. Tietenkin sitä saa olla, mutta ei liikaa.

 
peehonen
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
mie olen kokoa varmaan xxxxxxl eli painan yli 200kg ja pituutta yli 180kg. Että vielä teitäkin kaikkia isompi olen :( :)
Hui... pelottavaa...saatko mistään apua tilanteen korjaamiseen?
Onhan sitä vaikka mitä yritetty, ei vaan auta. Itse sopeutunut tilanteeseen, joskus teen sen elämäntapamuutoksen mutta elämä on tällä hetkellä muutenkin yhtä taistelua niin ei ole nyt voimaa siihen. Mutta vielä se pvä tulee :)
Onko sulla lapsia, mistä päin oot?
Ei ole lapsia ja etelä-suomesta

 
peehonen
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja peehonen:
mie olen kokoa varmaan xxxxxxl eli painan yli 200kg ja pituutta yli 180kg. Että vielä teitäkin kaikkia isompi olen :( :)
Hui... pelottavaa...saatko mistään apua tilanteen korjaamiseen?
Onhan sitä vaikka mitä yritetty, ei vaan auta. Itse sopeutunut tilanteeseen, joskus teen sen elämäntapamuutoksen mutta elämä on tällä hetkellä muutenkin yhtä taistelua niin ei ole nyt voimaa siihen. Mutta vielä se pvä tulee :)
Oletko miettinyt sitä leikkausta? Ainakin kriteerit täyttyisi.
Lääkärin mukaan liian suuri leikkaukseen ja toisekseen pelkään leikkausta niin paljon että siihen en taida ikinä mennä. Olen sitä miettinyt ja paljon, mutta... pelottaa liikaa ja en ole vielä valmis siihen näin alle 30-kymppisenä.

 
wenluska
Minä olen 169 cm pitkä ja painan 130 kiloa :ashamed:

Lapsia on kaksi, vanhempi 4½ vuotias, pituutta 107 cm ja painoo 17 kiloa. 3 vuotias oli neuvolassa 99 cm ja painoi 13 kg. Perusruokaa syödään, salaattia joka ruualla. Itse syön aivan liian isoja annoksia ja herkuttelen salaa kun lapset nukkuu. Olen ollut lihava lapsesta lähtien, 13 vuotiaana painoin jo reilun 70 kiloa. Ysillä jo 90 kg. Ja nousujohteista on ollut. Nyt viimeiset neljä vuotta on paino pysynyt samassa +- 2 kg.

Äitini on ylipainoinen, tosin ei niin paljon kuin minä. Noin 10 kiloa ylimääräistä on äidilläni. Isä ei ole ylipainoinen.
 
...
Täällä myös yksi! Pituutta 171cm ja paino talvella 125kg. Nyt 113kg. Vaatekoko noin 50-52. Ei ahista eikä ressaa pahemmin. Kovasti tykkään meikata ja laittaa itseäni, myös kauniista vaatteista tykkään, niitä ei vaan tahdo löytyä mun kokoisena. :(
Äitini on ylipainoinen ja isälläkin on vähän "sukurasitetta" ylipainoon. Puolisoni on roteva ja 2vee likka normaalipainoinen.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oonko mä sitten ihan friikki pienine rintoineni? Rintsikoita on ihan älyttömän vaikee löytää, kun tissit on hädin tuskin b-kuppi ja ympärysmitta pitäis olla ainakin 100...
Oletko käynyt liiviliikkeessä ostamassa rintsikoita? Mä nimittäin kuvittelin ennen, että mun rinnat on jotenkin ihmeellisesti b-kuppia ja rinnan ympärys jotain 100cm, eli tosi pienet rinnat vaikka muuten oonkin tosi iso. No, sitten mä rohkaistuin oikeeseen liivikauppaan ja sieltä sain tosi hyvää palvelua. Mä olenkin kokoa 90E-95d. Ja nykyisin liivien osto on IHANAA kun osaa etsiä oman kokoisia liivejä jotka ISTUU TODELLA HYVIN!
 
lihapulla
Minkä kokoisia te olette olleet silloin kun olette löytäneet miehenne? Kun musta tuntuu ettei kukaan kiinnostu, baareissakin miehet katsoo eka naaman ja sitten kun katse kääntyy alas niin kiinnostus lopahtaa. Mulla ei ole itseluottamusta lähteä itse pokaamaan miehiä ja en oikeastaan edes haluaisi esiintyä alastomana kenenkään edessä jos siihen pisteeseen edes pääsisi... Viimeisimmässä yhden yän jutussa olin kymmenen kiloa pienempi ja silti pidin topin ja rintsikat päällä seksin aikana :(
 
ohhoh kun meitä onkin paljon uskaltautunut ketjuun. Hienoa.
Kuinka monella teistä on laihduttamista ja diettiä peräjälkeen? Tai menossa nyt ja onko täällä muita jolla on nyt elämäntapamuutos menossa ja saanut kenties liikunnankin ohjelmistoon kanssa?
 
Olen ollut silloinkin ylipainoinen mieheni kylläkin myös ja vielä enemmän mutta siihen hänelle löytyi yli 15 vuotta hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta. Silloin painoin n.90kg ja pituutta mul tosiaanse 170cm ja naimisiin mentäes painoin sen 150kg ja nyt tosiaan 126.5kg ja alaspäin olisi tarkoitus mennä.
 
...
Hei, joku mainitsikin että ostaa vaatteita briteistä. Miten noi kokotaulukot "muuntuu", eli mikä koko vastaa suomen 50? Ja onko noi Evansin vaatteet mielestäsi reiluja vai niukkoja mitoitukseltaan, eli vastaako sitten suomalaista mitoitusta?

 

Yhteistyössä