Onko täällä kuntosaliexperttejä paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
No, kyllä mä ainakin uskon. Kyllä se vaan niin on, että myös pitkät sarjat auttavat laihtumaan, mikäli salitreenaukseen (sis. kunnollisen aerobisen harjoituksen) yhdistetään oikea ruokavalio ja tarkoituksena on nimenomaan laihtua ja kiinteytyä.
No kun ei ole.
 
fee
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja l s 15 kg:
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttanut salilla 15 kg:
Alkuperäinen kirjoittaja anu-82:
Ehdotan 3 kertaa viikossa 4 sarjaa, 15 toistoa. Tämä siis ns. kuntoilua. Jos haluat kasvattaa lihaksia, vähennä toistoja ja lisää painoa :) Vilkaise pakkotoisto.com -foorumi.
Tistoja 25 -30 jos haluaa kiinteytyä!!
siis toistoja 3 kertaa....25-30
Voi jeesus... Älä nyt jauha tuota kukkua, joku vielä uskoo.
No, kyllä mä ainakin uskon. Kyllä se vaan niin on, että myös pitkät sarjat auttavat laihtumaan, mikäli salitreenaukseen (sis. kunnollisen aerobisen harjoituksen) yhdistetään oikea ruokavalio ja tarkoituksena on nimenomaan laihtua ja kiinteytyä.
Auttaahan se laihtumaan, vaikka heiluttelet tyhjää kättäkin riittävän kauan! :LOL: Tämä siksi, että energiankulutuksesi kasvaa hetkellisesti. Pysyvää muutosta asiaan (energiankulutukseen) sen sijaan saa lihasmassaa lisäämällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja l s 15 kg:
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttanut salilla 15 kg:
Alkuperäinen kirjoittaja anu-82:
Ehdotan 3 kertaa viikossa 4 sarjaa, 15 toistoa. Tämä siis ns. kuntoilua. Jos haluat kasvattaa lihaksia, vähennä toistoja ja lisää painoa :) Vilkaise pakkotoisto.com -foorumi.
Tistoja 25 -30 jos haluaa kiinteytyä!!
siis toistoja 3 kertaa....25-30
Voi jeesus... Älä nyt jauha tuota kukkua, joku vielä uskoo.
12 toistoa on jo kestävyyttä, lihasvoimaa hankitaan alle 10 toiston sarjoilla.. tuo 30 toiston sarja ei ole enää lihaskuntoharjoittelua vaan jumppaa ennemminkin, parantaa varmasti verenkiertoa, mutta ei kamalasti lihasvoimaa paranna.
Samaa mieltä.
Juu, mäkin olen tästä samaa mieltä. Puhuttiin ehkä aidasta ja aidanseipäästä, koska tässä kommentissahan kirjoittaja (laihtunut salilla 15kg) puhui ilmeisesti nimenomaan laihduttamisesta eikä niinkään voimaharjoittelusta. Ap:lle varmaan riittäisi 12-15 toistoa alkuun, myöhemmin vähemmän, jos siis haluaa vahvistaa lihaksia ja kiinteytyä, ei niinkään laihtua.
 
ap
Ruokavalioon en ole oikeastaan tehnyt suuria muutoksia. Sanoisin että normaali ruokavalio. Sokeria oon vähentänyt. Kasviksia vähän lisännyt. Sellainen perusterveellinen. Oon huomannut että kuntosalin myötä on nälkä kasvanut... Ei vissiin kauhean niukka ruokavalio oo kuitenkaan hyväksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Juu, mäkin olen tästä samaa mieltä. Puhuttiin ehkä aidasta ja aidanseipäästä, koska tässä kommentissahan kirjoittaja (laihtunut salilla 15kg) puhui ilmeisesti nimenomaan laihduttamisesta eikä niinkään voimaharjoittelusta. Ap:lle varmaan riittäisi 12-15 toistoa alkuun, myöhemmin vähemmän, jos siis haluaa vahvistaa lihaksia ja kiinteytyä, ei niinkään laihtua.
Kerro sitten minulle mitä se kiinteytyminen on jos laihtuminen ei ole sitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja l s 15 kg:
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttanut salilla 15 kg:
Alkuperäinen kirjoittaja anu-82:
Ehdotan 3 kertaa viikossa 4 sarjaa, 15 toistoa. Tämä siis ns. kuntoilua. Jos haluat kasvattaa lihaksia, vähennä toistoja ja lisää painoa :) Vilkaise pakkotoisto.com -foorumi.
Tistoja 25 -30 jos haluaa kiinteytyä!!
siis toistoja 3 kertaa....25-30
Voi jeesus... Älä nyt jauha tuota kukkua, joku vielä uskoo.
No, kyllä mä ainakin uskon. Kyllä se vaan niin on, että myös pitkät sarjat auttavat laihtumaan, mikäli salitreenaukseen (sis. kunnollisen aerobisen harjoituksen) yhdistetään oikea ruokavalio ja tarkoituksena on nimenomaan laihtua ja kiinteytyä.
Auttaahan se laihtumaan, vaikka heiluttelet tyhjää kättäkin riittävän kauan! :LOL: Tämä siksi, että energiankulutuksesi kasvaa hetkellisesti. Pysyvää muutosta asiaan (energiankulutukseen) sen sijaan saa lihasmassaa lisäämällä.
Totta tuokin. ;) Ehkäpä kannattaa myös aina miettiä, mikä on kulloinkin ihmisen lähtökuntotaso ja tavoitteet. Eikä niitä pidempiä (12-15 toistoa) sarjojakaan tarvitse tehdä millään kolmen kilon punteilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Juu, mäkin olen tästä samaa mieltä. Puhuttiin ehkä aidasta ja aidanseipäästä, koska tässä kommentissahan kirjoittaja (laihtunut salilla 15kg) puhui ilmeisesti nimenomaan laihduttamisesta eikä niinkään voimaharjoittelusta. Ap:lle varmaan riittäisi 12-15 toistoa alkuun, myöhemmin vähemmän, jos siis haluaa vahvistaa lihaksia ja kiinteytyä, ei niinkään laihtua.
Kerro sitten minulle mitä se kiinteytyminen on jos laihtuminen ei ole sitä?
Heh heh. Aletaanpas sitä nyt saivartelemaan. Tarkoitin tietenkin tuota l s 15kg:n kommenttia, eli jos ei ole tarkoituksena laihduttaa kymmeniä kiloa. :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Juu, mäkin olen tästä samaa mieltä. Puhuttiin ehkä aidasta ja aidanseipäästä, koska tässä kommentissahan kirjoittaja (laihtunut salilla 15kg) puhui ilmeisesti nimenomaan laihduttamisesta eikä niinkään voimaharjoittelusta. Ap:lle varmaan riittäisi 12-15 toistoa alkuun, myöhemmin vähemmän, jos siis haluaa vahvistaa lihaksia ja kiinteytyä, ei niinkään laihtua.
Kerro sitten minulle mitä se kiinteytyminen on jos laihtuminen ei ole sitä?
Heh heh. Aletaanpas sitä nyt saivartelemaan. Tarkoitin tietenkin tuota l s 15kg:n kommenttia, eli jos ei ole tarkoituksena laihduttaa kymmeniä kiloa. :headwall:
Saivartelu on mun toinen nimi. :LOL: Ei vais, mutta mun mielestä koko kiinteytymisen sanana vois poistaa käytöstä. Aiheuttaa kauheesti väärinymmärryksiä.
 
CC-
joo siis peesaan cassya ja anua, että n.12 toiston sarjoja sellaisilla painoilla, että jaksat just ja just tehdä sen viimeisen toiston. Harvempi ihminen vetelee 25-30 toiston sarjoja oikeesti raskailla painoilla.... :headwall: Ja tosiaan, naisen on turha pelätä, että lihakset kasvaa jättimäisiksi ja aletaan haukkua horkkubodariksi!! :kieh: Siihen tarvitaan vähän muutakin kuin tavistreenit... B) Ja se ruokavalio: vähärasvaista protskua, kasvikunnantuotteita ja kuitupitoisia hiilareita napa täyteen. Nälkäkuurilla ei pidä olla, koska se vie vaan pois siitä sun tavoitteesta (mm. kiinteytyminen). Kanamunan valkuaiset, maitorahka, raejuustot, rasvattomat leikkeleet ja lihat+soijatuotteet ovat huippuhyviä proteiininlähteitä. Pehmeitä rasvoja pari rkl vuorokaudessa pitää solujen toiminnan kunnossa ja vitamiinitkin imeytyy hyvin. Joka aterialle kasviksia, marjoja tai hedelmiä niin tulee niitäkin tarpeeksi :) Vettä väh. pari litraa vuorokaudessa ja lepoa treenin lisäksi niin eiköhän hyvä tule :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Juu, mäkin olen tästä samaa mieltä. Puhuttiin ehkä aidasta ja aidanseipäästä, koska tässä kommentissahan kirjoittaja (laihtunut salilla 15kg) puhui ilmeisesti nimenomaan laihduttamisesta eikä niinkään voimaharjoittelusta. Ap:lle varmaan riittäisi 12-15 toistoa alkuun, myöhemmin vähemmän, jos siis haluaa vahvistaa lihaksia ja kiinteytyä, ei niinkään laihtua.
Kerro sitten minulle mitä se kiinteytyminen on jos laihtuminen ei ole sitä?
Heh heh. Aletaanpas sitä nyt saivartelemaan. Tarkoitin tietenkin tuota l s 15kg:n kommenttia, eli jos ei ole tarkoituksena laihduttaa kymmeniä kiloa. :headwall:
Saivartelu on mun toinen nimi. :LOL: Ei vais, mutta mun mielestä koko kiinteytymisen sanana vois poistaa käytöstä. Aiheuttaa kauheesti väärinymmärryksiä.
Ok. Tunnut olevan ekspertti, joita ap tässä etsikin. Itse olen vain harrastelija tällä saralla. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitokset kaikille :) Eiköhän tästä hyvä tuu, tuun sitten rähisemään jos lihasten takia joutuu ostaan isommat housut ;)
Et takuulla joudu ostamaan. Ite olen käynyt salilla vuosia eikä oo lihaksia sen kummemmin tullut, pitäis toi rasva sulattaa pois kunnolla että näkyis edes nämä olemassa olevat. Kiinnitin huomioni tuohon lämmittelyyn, suosittelen lämmittelemään ihan sellasella laitteella joka lämmittää kaikki isot lihasryhmät, ei soutu, siinä ei lämpeä kunnolla. Polkeminen, juokseminen yms. ihan 10-15 min riittää ja ihan oikeasti toistot tuota 8-15 luokkaa ei kymmeniä, jos haluat pitkää toistoa niin mene ennemmin vaikka sauvakävelemään. Ja yksi erittäin tärkeä juttu, palautimisjuoma treenin jälkeen, kurkkaappa urheilujauhehyllylle ja sieltä oikean lainen juoma niin on jotain hyötyä siitä rehkimisestä.
 

Yhteistyössä