onko täällä ketään?

olen kohta tunnin yrittänyt saada taksia että pääsis päivystykseen.
Aivan järkyttävä särky toisella puolella kasvoja ja pahin hampaissa. pystyssä olessa melkein siedettävä, mutta kun menee maaten niin kohta alkaa ja pakko nousta ylös.
Särkylääkeitä ottanut jo burana 800 ja panadol 500 eikä auta.
Soitin sinne päivystykseen ja käskivät mennä sinne, mutta eihän sitä taksia saa, kun kaikki bailaajat haluaa kotiin.
 
vieras
Voi ei :( Munkin täytyy yrittää saada lääkärille aika mahdollisimman pian, imusolmuikkeet on taas kerran sairaan kipeät ja paisuneet munan (kananmunan ) kokoisiksi. Hirvittää jos se lymfooma epäily pitää sittenkin paikkansa... Toivottavasti se on vain jotain muuta. Mut onneksi mun kipu on ihan siedettävää, sellaista pistävää.
 
Mä jo pääsin sinne taksi jonoon ja sitten se puhelu katkesi kun numero ei vastaa.... Tietysti just tälläisenä yönä tarvis kun kaikki muutkin.
On tää joten kuten kestettävissä, mutta pahenee heti kun yrittää nukkua. kohta mä tyhjennän tuon lääkekaapin.
 
mä muistan tuon kivun. purskutin suussa kahesti tunnissa puudutus ainetta jota saa apteekista. lopulta oli pakko mennä juurihoitoon.

vähän aika sitten sitä samaa hammasta alko särkee tas samalla tavalla mutta se hoitu särkylääkkeillä. kaks päivää niin kipu oli poissa!
 
Yritettyä taksi 1h30min pääsin lopultakin läpi ja kun selitin puhelimeen vastanneelle miehelle tilanteen tuli taksi ruuhkasta huolimatta ennätys ajassa.
Lääkäriin odottelin melkein kaksi tuntia sain kipu- ja sirdalud piikin joista ei ollut sanottavaa hyötyä ja taas odoteltiin kokeiden tuloksia ja lisää sain lääkkeita ilman toivottua tulosta. Lopulta 12 aikoihin päivystävä ilmoitti että on kasvohermotulehdus ja siihen ei auta särkylääkeet. Jonkin reseptin sain kumminkin jonka pitäisi parin päivänä aikana alkaa helpottaa. Ja nyt en vielä uskalla ottaa sitä ennenkuin ne päivystyksessä saamat lääkeet on lakanneet vaikuttamatta.

Olo on sekava ja hutera ylivuorokauden valvomisesta ja vahvoista lääkkeistä ja hampaita ja leukaluuta särkee edelleen. Kipu on jotenkuten siedettävä, mutta kun yritn levätä yltyi kipu sietämättömäksi.

Tavallinen hammassärky on tähän verrattuna ihan siedettävää....
 
Sitä eivät osanneet sanoa.
Itse mietin olisiko jotain osuutta asiaan kun kävin reilu viikko sitten hammaslääkärillä ja yritti useita kertoja pistää puudutuspiikkiä ennen kuin onnistui ja kerran pisti makeesti hermoon. Hammaslääkäri sanoi, että saattaa olla se pistokohta muutaman päivän kipeä ja pahin särky nyt tuntuu juuri tuolla alueella. Arvailen vain toisaalta luulis tämän säryn alkaneen aikaisemmin. Lääkäri sanoi että syy jää usein selvittämättä ja joudutaan hoitamaan oireita.
 
tää olotila vaan pahenee ja ihan hirveät tuskat... :headwall: :headwall:
Mietin jo takaisin menoa , mutta mitäpä ne voi tehdä jos ei särkylääkkeet auta. Toisaalta olo on niin tuskanen että ei voi kuin itkeä eikä hirveästi huvita sinne takaisn mennä. ne vaan käskee odottaa ja odottaa eikä tunnu ymmärtävän että mua sattuu ihan hirveesti.

en ikinä ole kokenut mitään näin kauheeta ajoittain tuntuu että taju menee. Onneksi tää on vähän aaltomaista että välillä hieman helpottaa.
Väsymys tietty pahentaa oloa, mutta kun yritin nukkua niin se kipu iski entistä pahempana.
 
voi kumpa pääsisi nukkumaan, mutta jostain kumman syystä saa nukuttua 10-15min ja sitten herää sietämättömään kipuun.
Nyt olo on ihan siedettävä, mutta välillä tulee ihan kauheita kipukohatuksia eikä särkylääkeet auta kuin hetken ketoriini parhaiten.
Soitin sinne päivystykseen uudestaan kun tuli sellainen kipukohtaus etttä pelkäsin että taju lähtee niin hoitja sanoi että lääkeet mitä lääkäri määräsi on ns hitaasti vaikuttavia joten joutuu ottamaan useamman ennen kuin alkaa vaikuttamaan.

Oikein odotan että pääsisin nukkumaan kohta jo kaksivuoraokautta pystyssä mitenköhän sitä huomisen päivän selviää noiden lasten kanssa mies kyllä tuossa mietti uskaltaakohan töihin lähteä, mutta pakko mikä pakko.
 
tiedän tunteen kovan hammas säryn itelläni särki viisauden hammas ja söin 1vrk aikana 24 pore taplettia särky lääkettä kun se auttoi van mua 15min:si sit taas heräsin ne oli jotai panacod ei tehonnut muhun millään mutta sekasin olin kun seinä kello voimia sulle hampaan kanssa :hug: :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneilmasäleikkö:
tiedän tunteen kovan hammas säryn itelläni särki viisauden hammas ja söin 1vrk aikana 24 pore taplettia särky lääkettä kun se auttoi van mua 15min:si sit taas heräsin ne oli jotai panacod ei tehonnut muhun millään mutta sekasin olin kun seinä kello voimia sulle hampaan kanssa :hug: :hug: :hug:
ja vasta 1vko: n päästä oli leikkaus
 
Mulla ei valitettavasti olehampaasta kysymys vaikka kipu tuntuukin useissa hampaisssa vaan tää hermosärkyä johon ei oikein ole mitään lääkettä kipu tulee aaltomaisesti ja on jotain ihan kamalaa pahimillaan ja välillä onnekis on niin että ei tunnu miltään nyt alkaa taas pahin kipu vähän helpottaa ja just otin burana 400 kun sitävoi syödä n.4h välein jos auttas edes vähän. Pahinta on nyt tämä järjetön väsymys mutta ei uskalla nukkua kun sitten se särky taas pamahtaa päälle pahimmilllaan eikä saa nukuttua kuin max 20 min.
Anteeksi jos tämä on ihan sekavaa.
 
Terttu Niekka
Ihan samanlaista: Nukkumaan mennessä alkaa leukaluiden särky: Vaihtelee ylhäällä, alhalla, ylhällä ja alhaalla. Purentavika, narskuttelen hampaita. Migreeniäkin ollut, sahalaitakuvioita,vilunväristyksiä,pahoinvointia, korvasärkyä, nenäsärkyä, pistävää kipua korvan takana. Kaikki nämä oireet eivät kyllä esiinny yhtäaikaa. Nyt on menossa leukaluiden särky.
 

Yhteistyössä