Onko täällä ketään joka tietäis kaneista?

  • Viestiketjun aloittaja Mammari
  • Ensimmäinen viesti
Mammari
Siis mä olen metsästänyt lähiseudun pieneläinlääkäriä ja koittanut kysyä vähän isompien elukoiden lääkäreiltä,mutta kukaan ei osaa auttaa.

Kysyn kysymyksen vasta jos joku ilmoittautuu tähän ketjuun
 
Mammari
OK,eli siis meillä on 5kk ikäinen kaninaaras. Nyt huomasin että kanin hampaat on alkaneet tummumaan. Mistä ihmeestä sellanen johtuu?
Kovaa purtavaa on ollut tarjolla jatkuvasti ja muutenkin syönyt normaalisti ja monipuolisesti.
 
kolmas
tuohon tummumiseen en kyl osaa sanoa... mulla kaneilla ollu ihan semmoset tumman kellertävät hampaat ja olleet must ihan normaalia...Yheltä kanilta jouduin tietyin väliajoin lyhenteleen sivuleikkureilla hampaita kun kasvoivat liian pitkiksi kun oli purentavika...
 
Mammari
Joo siis meilläkin on kaneja kolme ja nitä on aina meillä ollut,mutta tää on nyt eka tapaus jolla ne on tuommoset ruskeet.
Liian pitkät ne ei kuitenkaan olleet...ja purasihan tuo minuu käteen kun suuta kävin sorkkimaan.
 
Hei, yks kaniemo täällä vielä. Kuvaamasi oire ei ole minulle tuttu, mutta toisaalta ei kuulosta huolestuttavalta jos yleiskunto hyvä ja syö normaalisti. Useimmilta eläinlääkäriasemilta vastataan jonkin verran kysymyksiin jo puhelimessa ja arvioidaan lääkärikäynnin tarpeellisuutta. Missä päin Suomea asut? Pääkaupunkiseudulta osaisin neuvoa pari hyvää paikkaa (Haumau Helsingissä ja Arkki Espoossa).
Iloisia pupunloikkia sinulle ja kanillesi!
 
Mammari
Alkuperäinen kirjoittaja ikiemo:
Hei, yks kaniemo täällä vielä. Kuvaamasi oire ei ole minulle tuttu, mutta toisaalta ei kuulosta huolestuttavalta jos yleiskunto hyvä ja syö normaalisti. Useimmilta eläinlääkäriasemilta vastataan jonkin verran kysymyksiin jo puhelimessa ja arvioidaan lääkärikäynnin tarpeellisuutta. Missä päin Suomea asut? Pääkaupunkiseudulta osaisin neuvoa pari hyvää paikkaa (Haumau Helsingissä ja Arkki Espoossa).
Iloisia pupunloikkia sinulle ja kanillesi!
Varsinais-Suomessa,Saloa lähinnä ajattelin kun lyhin matka sinne olis,mutta kukaan ei tunnu hoitavan kaneja.
Kani on tosiaan syönyt ihan normaalisti,järsii kaltereita, puukuutioita, kovaa leipää eli ei ne ainakaan sellaista toimintaa estä vaikka tummat ovatkin.
 

Yhteistyössä