Onko täällä 5:2 dieettaajia? :) kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Pällipää
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Hep! Olen nyt kuukauden verran mennyt tähän tyyliin ja 3 kg on tippunut paino normaalipainon sisällä :) Tuntuu sopivan mulle hyvin - treenipäivinä voi tankata vähän reilummin, ja lepopäivinä on helppo pitää kalorit siinä 500:ssa kun tietää että seuraaavana päivänä on taas rennompaa.
 
minäkin
Juuri eilen päätin, että tänään on hyvä päivä aloittaa ryhtiliike ja olla 5:2 dieetillä. Siitä tulee niin hyvä olo ja saan kesän aikana tulleet kilot (5kpl) pois ja olen taas sopivan painoinen. Miten sulla vaikutti painoon? Mua suorastaan koukutti tuo hyvä olo, että piti määrätä itsensä taas syömään tavallisesti ja joka päivä, kun paino putosi puoli kiloa viikossa. Käypäs välissä kertomassa kuulumisiasi tähän ketjuun. Olis kiva vaihtaa kuulumisia.:) Miten muuten saat inspiraation muun perheen ruokkimiseen, kun itse olet lähes syömättä monena päivänä?
 
aapeeeee
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;29044910:
Juuri eilen päätin, että tänään on hyvä päivä aloittaa ryhtiliike ja olla 5:2 dieetillä. Siitä tulee niin hyvä olo ja saan kesän aikana tulleet kilot (5kpl) pois ja olen taas sopivan painoinen. Miten sulla vaikutti painoon? Mua suorastaan koukutti tuo hyvä olo, että piti määrätä itsensä taas syömään tavallisesti ja joka päivä, kun paino putosi puoli kiloa viikossa. Käypäs välissä kertomassa kuulumisiasi tähän ketjuun. Olis kiva vaihtaa kuulumisia.:) Miten muuten saat inspiraation muun perheen ruokkimiseen, kun itse olet lähes syömättä monena päivänä?
3kg tippui parissa viikossa :)
huomasin että ruokahalu vähentyi muutenki, ei siis tullut ahmittua vapaasyöntipäivinä niinkuin ajettelin käyvän :p
 
minäkin
[QUOTE="vieras";29047460]Sopiiko raskauden aikana?[/QUOTE]
Jos olet perusterve, ei varmasti haittaa raskautta. Muista juoda reilusti, myös paastopäivinä.:) Eilinen päivä meni sujuvasti ja olo oli hyvä. Nyt vain flunssaa pukkaa!
 
MiniSun
[QUOTE="vieras";29047460]Sopiiko raskauden aikana?[/QUOTE]

Raskauden aikana ei ole kenenkään mikään pakko laihduttaa. Paino pysyy kurissa ihan perus liikunnalla, reippaat kävelylenkit ja muutenkin sellaista kevyttä liikuntaa. Normaali ruokavalio, eli syö oikeasti lautasmallin mukaan. Älä nyt hyvä ihminen ala raskauden aikana laihduttamaan. Kerkeää sitä sitten lapsen syntymän ja imetyksen lopettamisen jälkeen laihduttaa.
 
"vieras"
Minulle tuo ei sopinut. Yritin muutaman viikon ja paino itse asiassa nousi.

Minun ongelma oli lähinnä "psyykkinen". Normipäivinä herkuttelin ja söin liikaa. Dieettipäivät olivat yhtä tuskaa kalorien laskennan ja mielitekojen kanssa. Lisäksi nälkä oli ihan kamala, kun normipäivinä söin kuin hevonen... Uskon, että menetelmä sopii varmasti hyvin ihmisille joilla on ns. terve suhtautuminen ruokaan. Minun kaltaisilleni sokeriaddikteille, se ehkä sopii muun vhh -ruokavalion lisänä.
 
minäkin
[QUOTE="vieras";29048624]Minulle tuo ei sopinut. Yritin muutaman viikon ja paino itse asiassa nousi.

Minun ongelma oli lähinnä "psyykkinen". Normipäivinä herkuttelin ja söin liikaa. Dieettipäivät olivat yhtä tuskaa kalorien laskennan ja mielitekojen kanssa. Lisäksi nälkä oli ihan kamala, kun normipäivinä söin kuin hevonen... Uskon, että menetelmä sopii varmasti hyvin ihmisille joilla on ns. terve suhtautuminen ruokaan. Minun kaltaisilleni sokeriaddikteille, se ehkä sopii muun vhh -ruokavalion lisänä.[/QUOTE]

Mä olenkin tehnyt niin, että alotan viidenpäivän tehokuurilla eli olen sillä 500kilokalorilla ja sitten kaksi normaalipäivää ja sitten jatkan tuota 5:2. Alussa pitää saada kunnon niskalenkki itsestä ja sitten meno jatkuu kuin dieselveturilla.:) Itse en käytä lainkaan alkoholia enkä juo kahvia, mutta sokerihumalan kyllä tiedän! Sokeriaddiktioonkin olen itselleni kokenut tämän mallin hyväksi.

Ja tuohon raskausajan dieettiin sanoisin, että eihän kaikilla edes putoa paino tällä systeemillä, mutta jos tämä tuo hyvää oloa, niin mikä ettei. Ei tällainen ruokarytmi vauvaa haittaa.
 
sopii mulle
Olen noudattanut nyt 8 vkoa tätä 5:2 dieettiä, paino on tippunut 5,5 kg, ja olo on hyvä! Paastopäivät eivät tunnu pahalta, koska paastoan 24h edellisestä illasta seuraavaan, eli esim. klo 20-20, jolloin kahdeksan jälkeen saa taas jo syödä. Ihan normaalisti syön muina päivinä; arkena tavallista kotiruokaa, viikonloppuna lisäksi herkkuja ja lauantaina viiniäkin. Silti paino tippuu hiljalleen :) Aion jatkaa vielä niin kauan kuin hyvältä tuntuu, tämä on niin vaivaton systeemi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29047460]Sopiiko raskauden aikana?[/QUOTE]

Kai nyt järki sanoo, ettei raskauden aikana pidetä mitään 500 kalorin päiviä. Syödään terveellisesti ja monipuolisesti joka päivä. Jos on ylipainoa, niin terveellinen ruokavalio auttaa.
 
"maikki"
Ma oon nyt neljatta viikkoa ja painoa lahtenyt 6kg. Olo on hyva ja energinen. Toimii mulla. Paastopaiviksi olen tehnyt 4 erilaista menua ~500kcal, siksi saan vaihtelua aterioihin. Ruokina paljon rahkaa, kananmunaa, jugurttia, pahkinoita. Nalka ei vaivaa lainkaan ja normipaivinakin ruokaa ja herkkuja menee vahemmin. :)
 
sick
[QUOTE="vieras";29049058]Kai nyt järki sanoo, ettei raskauden aikana pidetä mitään 500 kalorin päiviä. Syödään terveellisesti ja monipuolisesti joka päivä. Jos on ylipainoa, niin terveellinen ruokavalio auttaa.[/QUOTE]

No niinpä, uskomatonta että joku menee neuvomaan 'ala vaan tolle dieetille vaikka oot raskaana' jos ei yhtään tiedä asioista!
Ja alkuperäinen kysyjä olisi löytänyt tiedon heti jos olisi viitsinyt googlettaa, google antoi heti monen monta sivua joilla kerrotaan että EI SAA olla 5:2-dieetillä raskauden aikana!
 
"maikki"
Eivat ole perakkaiset, talla viikolla on ti ja pe, viime viikolla oli ma ja to. Tanaan aamupala oli 2dl maustamatonta jugurttia+0,5dl sokeroimatonta mehukeittoa+1/2 banaani. valipalaksi oli kourallinen cashewpahkinoita. paivalliseksi ruispala+ohuen ohut kinkku*4+juusto 5%*2 hoylattya viipaletta+ annos perus salaattia. iltapala 125g maustamatonta rahkaa+0,5dl marjoja
 
"Jenis"
Tiedän, että google on olemassa. Mutta paljonko noina dieettipäivinä saa olla kaloreita.
Ja mitä kannattaisi silloin syödä?
500 kcal/dieettipäivä, joita on kaksi viikossa mutta ei perättäisinä päivinä. Mulla toimii parhaiten aika proteiinipitoinen sapuska paastopäivinä, pitää paremmin nälkää. Eli lähinnä kasviksia proteiinilisällä, joskus olen töissä vetänyt valmiskeiton (kasvisjuustokeitossa on n. 200kcal) tai smoothien (esim. Nutrilett) koska työpaikkalounaasta ei kannata paastopäivänä maksaa, annokset on niin pieniä.
 

Yhteistyössä