[QUOTE="a p";25241095]Olipa tullu keskustelua sillä aikaa ku syötiin. Harmi, että aina nää ketjut menee vääntämiseksi ja tappeluksi kun ihan oikeasti minä oisin halunnu asiallista keskustelua. Minulla ei ole seesteinen vaihe elämässä. Minä USKON raamattuun. USKON kymmeneen käskyyn. Mutta sitä minä en usko, että vaikkapa korvakorujen käyttäminen olisi este taivaaseenpääsylle. Tai musiikin kunntelu. Itselläni ei ole mitään hinkua käyttää korvakoruja ja ymmärrän, että jonkun on tosi helppo sanoa, että me emme vaan halua niin tehdä. Mutta tosiasia on, että joku todellakin haluaa. Joku HALUAA kuunnella musiikkia. Joku HALUAA katsella televisiota. Joku haluaa värjätä hiuksia. Jos joku tekee jonkun näistä ilman omantunnontuskia niin luokitellaanko se epäuskoiseksi? Miksi näihin ei voi kukaan vastata?[/QUOTE]
Huh kirjotin pitkästi jalapsi kävi tuhoamassa koko tekstin.

Yritän uudestaan.
Eli kaikilla meillä on tietenkin liha ja veri joka haluaa samoja asioita,mitä ei uskovaisetkin tekevät, riippuen siitä mistä kukakin on kiinnostunut. Minusta tuo, että sanotaan emme halua tarkoittaa lähinnä sitä, että emme halua, koska koemme sen vääräksi ja saamme siitä huonon omatunnon ja pahimmassa tapauksessa menetämme uskon.
Entä jos ei koe vääräksi, voiko sellaista tehdä. Raamatussa on myös sanottu, että jos jollain asialla pahennat veljeäsi, niin silloin se on väärin. Ja kehoitetaan kuuliaisuuteen Jumalan seurakunnalle, vaikka ei kaikkea ymmärtäiskään.
Jos joku värjää hiuksia(esim.) en heti ajattele, että hän ei ole uskomassa mutta se viestii minulle siitä, että ehkä kuitenkin on alkanut kapinoimaan ja pahimmassa tapauksessa tulee liukumaan hiljalleen tästä uskosta pois.
rupesin miettimään tuota musiikkiasiaa siltäkin kantilta, että jos hyväksyttäis kaikenlainen musiikki ja sieltä pitäis itse valkata missä kappaleessa on hyvät ja sopivat sanat. Se olis aikamoinen suo tarpoa. On yksinkertaisempaa kun ei kuuntele ollenkaan. Ja mulle on kans perusteltu musiikkiasiaa tuolla rytmillä. sama juttu tv:n kanssa. On helpompi kun ei ole sitä aparaattia. Niin netistä voi katsoa, mutta me ei katsota mitään viihde sarjoja ym. höpötyksiä(paitsi lastenohjelmia). Uutisia, luonto- ja asiaohjelmia katsotaan. Typerää tuo, että sitte täällä keskusteluissa huudellaan että sitten ne katsoo kAIKEN netistä. Siinä pettää vain itseään jos katsoo kaiken, koska siinähän ei ole eroa katsooko telkkarista vai netistä. Läheskään kaikki ei tee niin.
Hienoa että kyselet mieltä askarruttavista asioista. Toivottavasti saat vastauksia. Käytkö esim. sisarilloissa, voisko siellä jutella näistä kysymyksistä?