onko lestadiolaisia paikalla, olis kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi mutsi

Vieras
jos täällä on joku vl paikalla niin vastatkaas mulle miten suhtautuisitte jos 15v tyttärenne olisi raskaana??

meillä olis vähän tällainen tilanne kun poikani tyttöystävä tuli minulle itkien kertomaan, että odottaa vauvaa ja hän pelkää kovasti, että mitä tapahtuu jos tieto menee vanhemmilleen. tyttö ei kyllä haluaisi aborttia tehdä vaikka olen kovasti yrittänyt siihen suostutella. tyttö on siis vl.

mielipiteitä??

Ihan sama, miten tytön vanhemmat suhtautuu. Hienoa, että tytöllä on sinut luotettavana aikuisena. Pysy tytön tukena ja jutelkaa, miten elämä muuttuisi jos lapsi tulisi. Todennäköisesti paras vaihtoehto on raskaudenkeskeytys, eikä tytön vanhemmat saa siitä tietää mitään, ellei hän itse tahdo kertoa.

joo, tottahan toki pysyn tukena ja mielelläni molempien lasten kanssa asiasta juttelen. ja jos tyttö nyt ihan oikeasti päättää vauvan pitää niin autan sitten mahdollisuuksien mukaan tottakai. mietityttää vaan, että mitenköhän vl piireissä tämmöiseen asiaan suhtaudutaan.

Ihan järkyttävä neuvo tuolla yhdellä, neuvoo 15 vuotiasta tekemään abortin ja salaamaan sen vanhemmiltaan! Tyttöhän on alaikäinen ja vanhemmat hänen huoltajiaan! Eiköhän tällainen asia kuulu myös vanhemmille, miettikää vähän jos tuo tyttö olisikin teidän oma! Ettekö muka haluaisi tietää näin isoa asiaa lapsenne elämästä?
Jokainen 15 v. pelkää kertoa vanhemmilleen raskaudesta mutta eipä sitä oikein pysty välttämääkään.

Kun mä olin jotain 12-13v, äiti (vl) puhui jotai että jos mut vaikka raiskattais ja tulisin siitä raskaaksi, ni kyllä he auttais sen lapsen hoidossa... :x

Se on hyvä ettei oo pakko abortista kertoa vanhemmille.

Vanhempien suhtautuminen luultavasti riippuu ihan siitä ovatko enemmän tiukkiksia vai liberaaleja. Kaipa se tyttö omat vanhempansa sen verran tuntee että osais suhtautumista arvioida..? Voihan se arvaus kyllä mennä pieleenki.

Mä todellakin neuvoisin olemaan kertomatta vanhemmille, nimittäin sen jälkeen ei ole enää kahta puhetta asiasta.

Voi olla, että vanhemmat ottavat raskauden hyvin vastaan ja auttavat lastaan kaikin tavoin, mutta aborttia eivät anna tehdä (voivat mennä aivan äärimmäisyyksiin sen estääkseen).
Tai voi olla, että haukkuvat tytärtä huoraksi ja lasta synnissä siinneeksi, mutta siltikään eivät anna tehdä aborttia.
Tai sekoitus noita molempia, kuten meillä aikoinaan meni kun raskaaksi tulin.

JOS tyttö epäröi ja edes miettii aborttia, EI kannata kertoa vl-vanhemmille MITÄÄN, ennen kuin päätös raskauden jatkamisesta on täysin varma.
Yritä puhua sen tytön kanssa, se on todella aivopesty jo tuon abortin suhteenkin, eli voi olla vaikea pala purtavaksi, mutta jotenkin lempeästi ja pehmeästi.
Puhu tiedostaen se, että sen tytön takaraivoon on iskostettu abortin olevan murha ja yksi suurimmista synneistä, mitä ihminen voi tehdä ja alkion olevan "pieni ihmistaimen", "Jumalan lapsi" ja "tarkoitettu syntyväksi".

Kyllä ne haukkuis huoraksi ja nakkais helvetin tuleen ja sulkis kodin oven iäksi ja pakottais naimisiin. Mitä sontaa??
Miten 15v pakotetaan naimisiin??? :D Jos ois mun tyttö, niin kuulis varmasti jonkinmoisen "saarnan"(eikö teillä, minusta se olisi normaalia). Lapsen annettais syntyä ja vois asua vaikka meillä. Sen verran koen olevani vastuussa niin nuoresta ja tekojen seurauksista. Sitten kun nuori pärjäisi lapsen kanssa omillaan, voisi muuttaa omaan asuntoon. Meillä on periaatteena, että vanhemmille voi kertoa ihan kaikki asiat. Niin pahaa kohtelua ei meiltä tule, ettei uskalla kertoa. mistä lapsiraukka saisi tuen jos ei kotoa. Mutta puhun tietenkin vain omasta puolestani.

Miten 15v sekaantuu sekstailuun? Alaikänen. Eikö kotona ole saanut tarpeeksi läheisyyttä ja syliä pienempänä, kun täytyy tuommoseen ryhtyä? Miten seksivalistuksen laita vl- piireissä. Onko sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja vasta 1v tytön äiti;28927933:
Kyllä ne haukkuis huoraksi ja nakkais helvetin tuleen ja sulkis kodin oven iäksi ja pakottais naimisiin. Mitä sontaa??
Miten 15v pakotetaan naimisiin??? :D Jos ois mun tyttö, niin kuulis varmasti jonkinmoisen "saarnan"(eikö teillä, minusta se olisi normaalia). Lapsen annettais syntyä ja vois asua vaikka meillä. Sen verran koen olevani vastuussa niin nuoresta ja tekojen seurauksista. Sitten kun nuori pärjäisi lapsen kanssa omillaan, voisi muuttaa omaan asuntoon. Meillä on periaatteena, että vanhemmille voi kertoa ihan kaikki asiat. Niin pahaa kohtelua ei meiltä tule, ettei uskalla kertoa. mistä lapsiraukka saisi tuen jos ei kotoa. Mutta puhun tietenkin vain omasta puolestani.

Missä joku kirjoittaa, että pakottaisivat naimisiin?

"Antaisit lapsen syntyä", eli painostaisitko jatkamaan raskautta vai antaisitko lapsellesi mahdollisuuden aborttiin?

Missä joku kirjoittaa, että pakottaisivat naimisiin?

"Antaisit lapsen syntyä", eli painostaisitko jatkamaan raskautta vai antaisitko lapsellesi mahdollisuuden aborttiin?

Kannustaisin pitämään lapsen. Viimekädessä kuitenkin tuon ikäinen jo päättää itse omasta elämästään. Jos kokee oikeaksi tehdä abortin niin omapa on asiansa. Itse en kuitenkaan hyväksy aborttia.

Ensinnäkin lestadiolainen ei saa seurustella ei-lestadiolaisen kanssa, ei harrastaa seksiä ennen avioliittoa, ei ehkäistä, eikä todellakaan tehdä aborttia.

Onko tämä provo?