Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Oman lapsen kohdalta en pysty vielä sanomaan kun vasta yksi on syntynyt. Hän kävi kolme kertaa valohoidossa, ja sairaalasta päästiin yhdeksäntenä päivänä synnytyksestä.
Itsestäni voin kuitenkin kertoa että vaikka vanhempi sisareni oli erittäin (vaikeampi sanoa tarkempia määreitä kun tapahtui 70-luvulla) keltainen vauvana, niin minulla ei ollut lainkaan keltaisuutta.
Ja oli miten oli, niin eihän se keltaisuus kai nykypäivän Suomessa ole vaarallista, enemmänkin ikävää.
Muokkaus: huomasinkin ettet ole niinkään huolissasi vaan harmissasi. Eli ignore tuo viimeinen lause.
No kyllä mä huolissanikin olen. Pelkään sitä verensiirtoa.
Meiilä kanssa molemmilla bilit on olleet tosi korkealla (etenkin kakkosella) vaikka täysiaikaisia ovat olleet. Lastenosaston hoitajat rauhoittelivat mua ja sanoivat että verensiirrot on todella harvinaisia. Kyllä ne seitsemät valot yleensä tehoaa. Ymmärrän kyllä huolesi, sillä synnyttänyt äiti ei millään jaksaisi tuota valo- ja verikoerumbaa vaan haluaisi päästä vauvan kanssa aloittamaan norm. elämän kotona. Mutta pakko vaan ajatella että tuo vaiva on onneksi hoidettavissa.
Mihin aikaan vuodesta sun vauvat on syntyneet. Eikös tuo vaiva oo pahin yleensä talvivauvoilla?