Kyselin tätä tuola toisellakin puolella aamulla mutta aika heikosti oli kokemuksia. Googlettamallakaan en löydä kokemuksia
Eli olin esikoisen kanssa sairaalassa n. viikon valohoidossa keltaisuuden takia. Kakkosen kanssa olikin jo vaikeampaa, sairaalassa oltiin valossa 2 vkoa
Todettiin ABO- immunisaatio. ( mulla on o veriryhmä ja tenavilla B )
Nyt siis luin vauvalehden lääkäripalstalta ja netistä että ABO- immunisaatio tapaa paheta kerta kerralta
:'( :'( Ton kakkosen kohdallakin alettiin jo puhua mahdollisesta veren siirrosta ja voi jesus mua nyt pelottaa että meneekö tämä nyt sitten siihen jos tuo kerran kerta kerralta pahenee. Onko kellään kokemusta tästä vaikeammasta keltaisuudesta, miten se on sisaruksilla mennyt?
Mulle ois ollu tärkeää imettää mutta kyllä se taas tuntuu olevan tuhoon tuomittu juttu jos vauva on taas valossa vähintään 2vkoa ja saa pullosta maidon ja sitten yhtäkkiä pitäis osata hörppiä rinnasta :'( Ja sitten niitä ihania ensimmäisiä viikkoja vauvan kanssa ei ikinä saa takaisin. Ei saa nauttia siitä vastasyntyneestä rakkaasta siinä vierellä....ei vaan istutaan sinivalohoidossa toisessa huoneessa silmät ja pää aivan kipeänä. :'(
Tottakai toivon että vauva on terve ja tärkempänä toivon että vauvani syliin saan, se on tottakai aivan tärkein asia mutta kyllä tämä keltaisuus nyt alkoi harmittamaan ja kovaa. Se on mulle niiiiiin pitkä aika olla sairaalassa joku 2 vkoa tai yli kun ois kotonakin noi 2 pientä, sairaalassa yksi eikä sekään ole sylissä :'(
Toisaalta hyvä että tiedän nyt tuon että se yleensä pahenee kerta kerralta niin ehkä pystyn jo valmistautumaan henkisesti siihen syöttö, verikoe, valohoitorumbaan. Ja siihen että kotio ei hetkeen päästä. Ei voi mitään.