Onko täällä paljon muitakin, joilla ei ole minkäännäköistä "turvaverkkoa" ympärillänsä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
henkireikä on puhelin. Eli ymmärrän kysymyksesi niin, ettei ole käytännön fyysistä turvaverkkoa ympärillä, meillä siis välimatkojen takia. Jaksan kun on äiti joka jaksaa kuunnella puhelimessa.
 
Jaksaahan sitä, kun ei oo vaihtoehtoo :wave: ei ole mummoja tai kummeja jotka ottais lapsia yökylään tai edes joskus hetkeksi.
Oonki miettiny, et olis kiva joku vaihtari homma. Pitäis varmaan liittyä johonki yksinhuoltajien yhdistykseen tjtn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MUN:
henkireikä on puhelin. Eli ymmärrän kysymyksesi niin, ettei ole käytännön fyysistä turvaverkkoa ympärillä, meillä siis välimatkojen takia. Jaksan kun on äiti joka jaksaa kuunnella puhelimessa.

Eipä mun äiti oikein jaksa kuunnellakaan minuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Lasten molemmat isovanhemmat asuu n. kilometrin säteellä, ettei meillä ainakaan välimatkasta johdu, ettei lapsenlapsi kiinnosta.

Meillä myös mummo asuu ihan tossa lähellä, mut ei vaan kiinnosta. Tai no se ottais mielellään mun isompia lapsia 15 ja 16v yökylään mut ne ei enää halua, pieniä ei jaksa ollenkaan 3v ja 6v .
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Lasten molemmat isovanhemmat asuu n. kilometrin säteellä, ettei meillä ainakaan välimatkasta johdu, ettei lapsenlapsi kiinnosta.

Meillä myös mummo asuu ihan tossa lähellä, mut ei vaan kiinnosta. Tai no se ottais mielellään mun isompia lapsia 15 ja 16v yökylään mut ne ei enää halua, pieniä ei jaksa ollenkaan 3v ja 6v .

:hug:
 
Meijän murulla ei ole isovanhempia, mulla ja miehellä kummallaki vanhemmat jo mullan alla. Minun pikkusisko on hätätilanteessa sitä hoitanu, sillon ko olin ite sairaalassa ja mies kävi minua sielä kattomassa. Sen kummempia ei ole. Uskoisin kyllä että kunhan tuo neiti kasvaa niin varmaan löytyy apua naapurista veljeltäki, sillä vaan on kokopäivänen työ navetan ja viljelysten kanssa ja omatki lapset. Mut hyvin on pärjätty.
 
Ymmärsinkö kysymyksen oikein? Tarkoitatko, että ei ole fyysistä apua/ mukana oloa lähellä?
Saan kai vastata, vaikka vasta odotan?

Mun äidillä jo 5des lapsenlapsi (tulossa siis) joten into selvästi lopahtanu... Ei esim halua koskea mahaa eikä tule ultriin...
Mun isä ei ole kiinnostunut millään tavalla.

Miehen äiti ei ole noteerannut edes koko tulokasta, vaikka on ensimmäinen lapsenlapsi!
Ja ehdottomasti ei saa kuulemma kutsua mummoksi.

Miehen isä kyselee silloin tällöin vointia, mutta ei ole konkreettisesti mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Meijän murulla ei ole isovanhempia, mulla ja miehellä kummallaki vanhemmat jo mullan alla. Minun pikkusisko on hätätilanteessa sitä hoitanu, sillon ko olin ite sairaalassa ja mies kävi minua sielä kattomassa. Sen kummempia ei ole. Uskoisin kyllä että kunhan tuo neiti kasvaa niin varmaan löytyy apua naapurista veljeltäki, sillä vaan on kokopäivänen työ navetan ja viljelysten kanssa ja omatki lapset. Mut hyvin on pärjätty.

Sähän oot itse sanonut että olette lapsen kanssa veljelläsi jatkuvasti. Vai onko teidän mielestä turvaverkko vain ja ainoastaan se, joka hoitaa lapsia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Lasten molemmat isovanhemmat asuu n. kilometrin säteellä, ettei meillä ainakaan välimatkasta johdu, ettei lapsenlapsi kiinnosta.

:/
Mun on niin vaikea ymmärtää tuollaista, siis mikä siihen on syynä ettei omat lapsenlapset kiinnosta?
Ja joo, en tarkoita että isovanhempien pitäisi olla jatkuvasti tarjoamassa apuaan tai seuraansa mutta jos ei kiinnosta edes nähdä niin se on musta todella surullista.
 
Meillä asuu lähimmät sukulaiset 250 kilometrin päässä, ja täältä ei oikein tunneta ketään, jolta vois pyytää lastenhoitoapua. Omalla äidilläni on alzheimerin tauti, ja hän asuu jo hoitokodissa. Henkireikä on sähköpostin päässä olevat kaverit ja tää mun erakkoluonne. Tiettyyn rajaan asti viihdyn todella hyvin ihan näissä kotiympyröissä ja itsekseni tai oman perheen kanssa. Sosiaalisempi tapaus ois varmaan jo tullut hulluksi.
 
Onhan sulla, esim. tää pinkka =) täältä saa joskus myötätuntoa ja aina on kuuntelija ja joskus neuvoja ja kaikkea muuta... Mutta onhan lasten isä tavallaan tukiverkkoa sulle, eikö hän kuitenkin pidä lapsia säännöllisesti?
Meilläkään ei sellaista paikkaa lapsille, että pyydettäisiin lapsia sinne, mutta yhdessä aina voidaan mennä ja esim. mun äiti ottaa kyllä on jo tarve ja miehenkin vanhemmat (tosin matka on pitkä)

Joskus voi myös olla hiukan itse "painostava" eli viet vaikka isomman sillon tällön hoitoon niin heille muodostuisi sellainen tiiviimpi suhde, samoin pienemmän kanssa. Musta ainakin tuntuu että kun äiti pitää lapsia enemmän (no vaikka joskus 2 kertaa kk pitää pari tuntia ja muuten nähdään kerran tai kaksi kyläillen) niin hän tykkää niistä entistä enemmän. Eli kiintyäkseen pitää olla yhdessäoloa tarpeeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja taasko sä jäit yksinhuoltajaksi??

Häh?

Kyllä mun mies kuuluu mun turvaverkkoon. Eri asia toki jos sitä miestä ei ole..

Mutta mitä sä tarkoitit tolla että jäin TAAS yh:ksi?
Enkä mä nyt mun miesasioita kommentoi sen enempää.
Mulla on kuitenkin koko ajan toinen lapsista, en siis ole omaa aikaa saanut yhtään, mutta kyllä tää menettelee =)
Monet ihmettelee, miten jaksan hoitaa kolmannen lapsen, miksen jaksaisi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja taasko sä jäit yksinhuoltajaksi??

Häh?

Kyllä mun mies kuuluu mun turvaverkkoon. Eri asia toki jos sitä miestä ei ole..

Mutta mitä sä tarkoitit tolla että jäin TAAS yh:ksi?
Enkä mä nyt mun miesasioita kommentoi sen enempää.
Mulla on kuitenkin koko ajan toinen lapsista, en siis ole omaa aikaa saanut yhtään, mutta kyllä tää menettelee =)
Monet ihmettelee, miten jaksan hoitaa kolmannen lapsen, miksen jaksaisi?

Tästä voisi sitten käsittää sen, että kolmaskin on samalla miehelle, jos tukiverkkoa ei kerran löydy ollenkaan muttet ole toistamiseen yksinhuoltajaksi jäänyt. Millaisten paskojen kanssa te lapsia teette kun eivät lapsia ota?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Meijän murulla ei ole isovanhempia, mulla ja miehellä kummallaki vanhemmat jo mullan alla. Minun pikkusisko on hätätilanteessa sitä hoitanu, sillon ko olin ite sairaalassa ja mies kävi minua sielä kattomassa. Sen kummempia ei ole. Uskoisin kyllä että kunhan tuo neiti kasvaa niin varmaan löytyy apua naapurista veljeltäki, sillä vaan on kokopäivänen työ navetan ja viljelysten kanssa ja omatki lapset. Mut hyvin on pärjätty.

Sähän oot itse sanonut että olette lapsen kanssa veljelläsi jatkuvasti. Vai onko teidän mielestä turvaverkko vain ja ainoastaan se, joka hoitaa lapsia?

Olen siellä sillon ko mies on töissä. Ja veli on siinä sellanen hätäapu, että jos vaikka sattuis että saan jonku sairaskohtauksen tms, ei vauva jää yksin. Harvemmin on edes sisällä talossa, mie olen siellä oman vauvan ja veljen lasten kans jotka on ohjeistettu soittamaan isällensä jos jotaki sattuu. Ehkä se jonkulainen turvaverkko on juu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja taasko sä jäit yksinhuoltajaksi??

Häh?

Kyllä mun mies kuuluu mun turvaverkkoon. Eri asia toki jos sitä miestä ei ole..

Mutta mitä sä tarkoitit tolla että jäin TAAS yh:ksi?
Enkä mä nyt mun miesasioita kommentoi sen enempää.
Mulla on kuitenkin koko ajan toinen lapsista, en siis ole omaa aikaa saanut yhtään, mutta kyllä tää menettelee =)
Monet ihmettelee, miten jaksan hoitaa kolmannen lapsen, miksen jaksaisi?

Tästä voisi sitten käsittää sen, että kolmaskin on samalla miehelle, jos tukiverkkoa ei kerran löydy ollenkaan muttet ole toistamiseen yksinhuoltajaksi jäänyt. Millaisten paskojen kanssa te lapsia teette kun eivät lapsia ota?

Et sä voi käsittää tosta yhtään mitään, mä en vaan kommentoi mun miesjuttuihin enää täällä, eikö se mene kaaliin!!
Turha udella yhtään tietoa kuka tämän lapsen isä on, kun en tule ikinä sitä teille kertomaan!
Okei, se on Kekkosen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja taasko sä jäit yksinhuoltajaksi??

Häh?

Kyllä mun mies kuuluu mun turvaverkkoon. Eri asia toki jos sitä miestä ei ole..

Mutta mitä sä tarkoitit tolla että jäin TAAS yh:ksi?
Enkä mä nyt mun miesasioita kommentoi sen enempää.
Mulla on kuitenkin koko ajan toinen lapsista, en siis ole omaa aikaa saanut yhtään, mutta kyllä tää menettelee =)
Monet ihmettelee, miten jaksan hoitaa kolmannen lapsen, miksen jaksaisi?

Tästä voisi sitten käsittää sen, että kolmaskin on samalla miehelle, jos tukiverkkoa ei kerran löydy ollenkaan muttet ole toistamiseen yksinhuoltajaksi jäänyt. Millaisten paskojen kanssa te lapsia teette kun eivät lapsia ota?

Et sä voi käsittää tosta yhtään mitään, mä en vaan kommentoi mun miesjuttuihin enää täällä, eikö se mene kaaliin!!
Turha udella yhtään tietoa kuka tämän lapsen isä on, kun en tule ikinä sitä teille kertomaan!
Okei, se on Kekkosen.

Mitä hemmettiä sä mulle huudat? :D
Jos sulla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa ja toinen lapsi aina sulla eikä yhtään omaa aikaa niin ei ole kovin vaikeaa päätellä, että kuvioissa on paska mies tai ei ollenkaan. Pidä turpa kiinni, jos et halua ihmisten mitään tajuavan.
 

Yhteistyössä