Onko täällä muita jotka ovat täysin lainattomia? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Täällä on nyt yksi sellainen! Itselläni on ollut 1000e opintolaina, minkä olen saanut maksettua pois. Muita lainoja ei ole ollut, tulevaisuudesta en vielään tiedä. Ikää minulla 26 vuotta.

Mutta sinä jolla ei ole nyt yhtään lainaa, niin onko sinulla ollut joskus ja jos ei, niin oletko tyytyväinen siihen tilanteeseen? Ja vielä mielenkiintoista olisi tietää ikäsi ja onko aikomusta vielä joskus ottaa lainaa?

olen 22-vuotias eikä minulla ole ikinä ollut lainaa. opiskellessani asuin ilmaisessa asuntolassa + opiskelin alaa jossa oppilaat saavat 3 ilmaista ateriaa päivässä joten selvisin ilman opintolainan ottoa. edes osamaksulla ei ole tullut ikinä mitään ostettua vaan säästettyä rahat. olen tyytyväinen ja uskon etten tule pahemmin lainoja ottamaankaan, auto ja oma asunto eivät ole tärkeitä asioita elämässäni.

Meidän omakotitalo on nyt meidän,ei enää pankin.Hetken aikaa oltiin lainattomia,mutta pitäähän sitä lainaa aina olla...Joten auton vaihto tuli ja ulkomaan matka koko suurperheen voimin.Niin että Visa vaan vinkuu :) Enää en kyllä uutta asuntolainaa ottas.Ikää on jo yli 40v.

Minä! Opintolainan maksoin pois jo vuosia sitten (n. 4000 euroa). Autoa ei ole, ja asutaan vuokralla. Asuntolainaa en aio ottaa, koska vuokra on niin halpa (sukulaisten asunto), enkä saisi yhtä korkeaa asumistasoa lainalla, joka olisi tuloihin mitoitettuna järkevä.

[QUOTE="-p-";25336482]Minä! Opintolainan maksoin pois jo vuosia sitten (n. 4000 euroa). Autoa ei ole, ja asutaan vuokralla. Asuntolainaa en aio ottaa, koska vuokra on niin halpa (sukulaisten asunto), enkä saisi yhtä korkeaa asumistasoa lainalla, joka olisi tuloihin mitoitettuna järkevä.[/QUOTE]

Niin, ja ikää on 35v.

Mulla ei ole lainkaan lainaa, ei ole koskaan ollutkaan. Opiskelen yliopistossa. Asun vuokrakämpässä, auto on. Käyn töissä ja rahoitan sillä ja säästöillä opintoni ja elämiseni. Tulevaisuudessa haaveilen omasta kämpästä ja asuntolainasta siis ;)

Ei ole lainaa. Omaisuutta on. Omakotitalo, metsää, kaksi autoa.
Meillä autot, sohvat ja muut kuluvat tavarat ostetaan säästöillä.
Eli ainut mistä on ollut lainaa, oli talo.

[QUOTE="vieras";25336444]mä taas olen 32v ja lainaa 1 345 456,90e =)[/QUOTE]

Otan osaa.

Olen 36 ja asuntolaina maksettiin pois 4 vuotta sitten. Maksettiin sitä noin 5-6 vuotta. Onneksi ei enää ole lainaa kenellekkään. Kaikki on omaa.

Täällä yksi. Lainaa ei ole ikinä ollutkaan. Opintolainaa taidan ottaa jossakin vaiheessa, mutta kohtuullisen (korkeintaan 5000€) summan. Asuntolainakin voi joskus tulevaisuudessa olla ajankohtainen. Autolainaa en ikinä ota, se on vissi. Kaikenmaailman kulutusluotot ja osamaksut ovat nekin poissuljettuja.

Ikää on 23v :) että ehtiihän tässä vielä...

Ei ole ollut lainnaa herran aikoihin. Heti nuorina otettiin asuntolaina, hieman myöhemmin autolaina. Ikää yli 60, joten lainat on hoidettu. Ei ole tarvis ottaa lainaa enää, paremminkin antaa tarvitseville...

Opintolainaa on ollut parhaimmillaan 65 000 markkaa. Asuntolainaa on ollut kolme eri kertaa. Autolainaa kerran. Nyt on oltu velattomia useampi vuosi. Luottokortilla voi tosin on velkaa jonkin verran, mutta ne maksetaan aina heti pois, ettei mene koroille.

Olen 22-vuotias opiskelija ja täysin lainaton. Lainaa ei ole tarvinnut ottaa, koska menoni ovat niin pienet, että tuloni ylittävät ne reilusti.

Minulla ei ole autoa ja asun vuokralla soluasunnossa. Mutta autoa en tässä elämänvaiheessa tarvitse, koska opiskelupaikkani on alle kilometrin päässä asunnostani ja kaupatkin ovat lähellä asuntoani. Eikä minun tarvitse muutenkaan liikkua sillä tavalla mitenkään paljon, että auton tarvitsisin. Jos haluan jonnekkin, käytän julkista liikennettä. Lähin bussipysäkki on alle 200 metrin päässä asunnostani. Omistusasuntoakaan en tarvitse, koska olen tyytyväinen nykyiseen vuokra-asuntooni.

Ei minulla paljon rahaa ole, mutta sen verran, että lainaa ei ole tarvinnut ottaa ja rahani riittävät välttämättömään elämiseen. Olen vähään tyytyväinen ihminen, joten minun ei ole tarvinnut ostaa kaiken maailman kalliita hankintoja itselleni.

Mä olen velaton vasta kun perin. Velka jota minulla nyt on, on otettu omia velattomia vakuuksiani vastaan, eli olisin tavallaan nettovelaton, jos niin voi sanoa. Tuloni ovat aika pienet, siksi kestäisi ikuisuuden päästä velattomaksi omin avuin.

En ole ottanut lainaa, mutta vanhempani ovat ottaneet itselleen minun nimissäni. Olen 22v ja kurkkua myöten veloissa. Nyt sitten makselen 30e osamaksuilla vanhempieni aiheuttamia velkoja pois. Ja ikinä en ole halunnut laina aottaa enkä tule tämän typeryyden jälkeen koskaan ottamaankaan.

Yhteistyössä