Onko täällä muita jotka ovat täysin lainattomia? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika oleellinen kysymys noille, ketkä ilmoittavat omistavansa asunnon: Missä asunto sijaitsee? Ja mikä sen arvo?

Meillä lainaa jäljellä 130 000, asumme Tampereella, hyvällä paikalla, kolmiossa. Autona on Toyotan tila-auto. Joten lainaa noiden hankkimiseen tarvitsee. Ja sitä maksamme vielä pitkään, tulot kun ovat kuukaudessa alle 4000e yhteensä... :D

[QUOTE="...";25336370]Täällä on nyt yksi sellainen! Itselläni on ollut 1000e opintolaina, minkä olen saanut maksettua pois. Muita lainoja ei ole ollut, tulevaisuudesta en vielään tiedä. Ikää minulla 26 vuotta.[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole mitenkään erityinen makeilun aihe kehua olevansa lainaton jos jo vain tonnia joutuu maksamaan pois useammassa erässä...

Vielä joku vuosi menee huvilalainaa maksaessa - talo on jo maksettu, sen rakentaminen olikin yllättäen halvempaa kuin mökin... Voi olla, että otetaan sijoitusasuntoa varten vielä lisää velkaa.

Lainojen maksaminen ei tunnu raskaalle, kun elämiseen kuitenkin jää ihan hyvin rahaa.

Niin ja talon + huvilan arvon arvioiminen on tietty vaikeaa, mutta ovat hyvillä paikoilla ja melko uusia, joten varmaan miljoona yhteensä on niiden arvo. Ei ole kyllä tarkoitus myydä vähään aikaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25338574]Aika oleellinen kysymys noille, ketkä ilmoittavat omistavansa asunnon: Missä asunto sijaitsee? Ja mikä sen arvo?

Meillä lainaa jäljellä 130 000, asumme Tampereella, hyvällä paikalla, kolmiossa. Autona on Toyotan tila-auto. Joten lainaa noiden hankkimiseen tarvitsee. Ja sitä maksamme vielä pitkään, tulot kun ovat kuukaudessa alle 4000e yhteensä... :D[/QUOTE]

Totta haastat !
Mummelin ja ukin " kallis " koti sijaitsee kerrostalossa Espoossa. Samalla rahalla saa talon susirajan tuolta puolen.

[QUOTE="vieras";25338659]Mun mielestä ei ole mitenkään erityinen makeilun aihe kehua olevansa lainaton jos jo vain tonnia joutuu maksamaan pois useammassa erässä...[/QUOTE]

Ei minustakaan. Olen myös 26 ja meillä asuntolainaa 82 tonnia, asunnon arvo n. 100000 euroa. Lisäksi vanha ja velaton auto, opintolainaa yhteensä mulla ja miehellä reilu tonni ja olen kyllä tyytyväinen että aikanaan oma asunto ostettiin :)

[QUOTE="vieras";25338741]Ei minustakaan. Olen myös 26 ja meillä asuntolainaa 82 tonnia, asunnon arvo n. 100000 euroa. Lisäksi vanha ja velaton auto, opintolainaa yhteensä mulla ja miehellä reilu tonni ja olen kyllä tyytyväinen että aikanaan oma asunto ostettiin :)[/QUOTE]

Mulla on velaton n. 500000e:n omakotitalo. Siinä oli hetken aikaa yhden tonnin maksaminen kuin banaanikärpäsen paska meressä...

Olen 35-vuotias ja saatiin asuntolaina maksettua puolisen vuotta sitten. Omistusasunnon (yksiö) osto parikymppisenä oli kyllä järjettömän viisas ratkaisu! Miehellä oli myös oma kämppä ja kun myimme asuntomme kuutisen vuotta sitten, ei tarvinnut ottaa lisälainaa yhtään. Lainaa oli jäljellä niin vähän, että maksoimme sitä yhteensä vain 700 euroa/kk ja alle kuudessa vuodessa se oli maksettu pois.

Täysin lainaton, aina ollu ja luultavasti tuun aina olemaan. Omaisuutta on silti... Omakotitalo, mökki, autoja kaks, ja muutama kämppä joita vuokraan.

Juujuu. Olen rikas paska. :snotty: Ei tarvi alkaa taas aukoon päätä kenenkään, vastasin kysymykseen.

Eipä ollut koskaan lainaa kolmekymppiseksi asti - en koskaan edes maksanut laskuja myöhässä - ja sitten menin yrittämään yrityksen perustamista. Omaa pääomaa ei ollut, joten lainaa piti vähän ottaa... eipä kannattanut, yritys ei ole itsestä riippumattomista syistä ottanut tuulta alleen, ja nyt on sitten turhaa velkaa maksettavana. Perkele.

Mutta joo, velat oksettavat. En voisi koskaan ostaa autoa tai asuntoa velaksi, kulutusluotoista puhumattakaan. Velasta tulee sellainen tunne, ettei omista omaa elämäänsä.

Täysin lainaton, aina ollu ja luultavasti tuun aina olemaan. Omaisuutta on silti... Omakotitalo, mökki, autoja kaks, ja muutama kämppä joita vuokraan.

Juujuu. Olen rikas paska. :snotty: Ei tarvi alkaa taas aukoon päätä kenenkään, vastasin kysymykseen.

En hauku :D mutta ihan uteliaisuutta kysyn, että ooks perinyt asunnot? :)

Ite oon korvia myöten veloissa vielä monta vuotta... :(

[QUOTE="vieras";25338574]Aika oleellinen kysymys noille, ketkä ilmoittavat omistavansa asunnon: Missä asunto sijaitsee? Ja mikä sen arvo?

Meillä lainaa jäljellä 130 000, asumme Tampereella, hyvällä paikalla, kolmiossa. Autona on Toyotan tila-auto. Joten lainaa noiden hankkimiseen tarvitsee. Ja sitä maksamme vielä pitkään, tulot kun ovat kuukaudessa alle 4000e yhteensä... :D[/QUOTE]

Miksi se on oleellinen kysymys?

Eli siis ensin rikas ukko ja seuraavaksi vanhemmat kuoppaan? :) Vakavasti puhuen, eihän siellä talot ja varsinkaan asunnot maksa paskan vertaa. Kesämökkejä olen katsellut ja tekis melkein mieli huvikseen ostaa kun ne on niin naurettavan halpoja :D

[QUOTE="vieras";25338786]Mulla on velaton n. 500000e:n omakotitalo. Siinä oli hetken aikaa yhden tonnin maksaminen kuin banaanikärpäsen paska meressä...[/QUOTE]

Pitihän se arvata että tuohonkin vastaukseen tulee joku kertomaan kuinka paljon siis hällä on omaisuutta, ou jeah. Ei ollut pointtina todellakaan kerskua omaisuudella joten hukkaan meni sunkin kehut.

Oon 22 v,2 lapsen yh-äiti. 2 asuntoa,toisen arvo n.60 000 ja tämä missä lasten kanssa asun on vaan asumisoikeusasunto. Tällä hetkellä säästän uuteen autoon. Velkaa ei oo ollu yli vuoteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja velaton minäkin:
Oon 22 v,2 lapsen yh-äiti. 2 asuntoa,toisen arvo n.60 000 ja tämä missä lasten kanssa asun on vaan asumisoikeusasunto. Tällä hetkellä säästän uuteen autoon. Velkaa ei oo ollu yli vuoteen :)

Miten niin "vain" asumisoikeusasunto? Sinun ikäisenä asuin kotona ja opiskelin.

Hieno saavutus,meillä velat on maksettu 12 vuoden kuluttua.. Ja olen nyt 37 vuotias!

[QUOTE="vieras";25339137]Eli siis ensin rikas ukko ja seuraavaksi vanhemmat kuoppaan? :) Vakavasti puhuen, eihän siellä talot ja varsinkaan asunnot maksa paskan vertaa. Kesämökkejä olen katsellut ja tekis melkein mieli huvikseen ostaa kun ne on niin naurettavan halpoja :D[/QUOTE]

Kyllä mie nuo asuntokaupat ja vuokraamiset ym keinot millä rahhaa olen tehny ihan ite, lasken omiksi ansioiksi.
Osta pois vaan, kuka kieltää? :xmas: Enkä sanois että ne ihan naurettavan halpoja täälä ois, halvempiaki löytyy muualta maasta...

Kyllä mie nuo asuntokaupat ja vuokraamiset ym keinot millä rahhaa olen tehny ihan ite, lasken omiksi ansioiksi.
Osta pois vaan, kuka kieltää? :xmas: Enkä sanois että ne ihan naurettavan halpoja täälä ois, halvempiaki löytyy muualta maasta...

Toki löytyy halvempia esim. Kainuusta mutta on ne kyllä halpoja. Mutta kun ei jaksa itteään ainakaan tässä vaiheessa sitouttaa mökkeihin tai asuntoihin kun niistä on aina oma riesansa. Ja taas oma mökki olisi kumminkin turhan kaukana :/Tuossa 2000-luvun alussa ja aiemmin niin tosi monet pienituloisetkin on tehneet hyvät tilit kun ovat ostaneet niillä hinnoilla ja myyneet vaikka jokunen vuosi sitten :) Harmi kun en itse ollut vielä aikuisiässäkään niillä main.

No ylleensä tullee paskaa niskaan kyllä :D Asuntokaupat oon hoitanu aina itekseni paitti se ihan eka. On vaan ollu pesämunaa millä alkaa tuo touhu :D

jeps jeps :) joku sano, et siellä ei asunnot ees maksa paljoa, mutta kyllähän ne torniossa (muistelisin että siellä asut) maksaa.. ei ne mitään ilmasia oo :)
ite oon Kemistä kotoisin niin tiedän hieman asuntojen hintoja sieltä ;)

Yhteistyössä