Onko täällä muita joille määräätty klexanea raskausaikana?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekis miele vaatia korvauksia!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tekis miele vaatia korvauksia!

Vieras
Eli itse jouduin pistämään nuita kun olin usean viikon vuodelevossa. Eilen sitten neuvolantäti oli aivan ihmeissään että miks ovat niitä mulle antaneet kun ei ole suvussa taipumusta tukoksiin eikä mulla ole suonikohjuja.

Nyt toinen raskaus menneillään ja jalat oireilee, polvitaipeissa tuntuu kipuilua (varsinkin oikeanpuoleisessa jalassa). Varmaan suonikohjuja pukkaa ja munsta tuntuu et on ainakin osaksi tuon klexanen vika.

Olen nuori ja lenkkeilen päivittäin sekä syön terveellisesti.

että ilmasta rahaa pitäis saada vai :laugh:

tuo on ihan normaalia. Paikoillaan olo ei tee hyvää terveellekään, klexane ei ole mikään myrkky.

kaveri pisteli itseään kans.

Alkuperäinen kirjoittaja tekis miele vaatia korvauksia!:
Eli itse jouduin pistämään nuita kun olin usean viikon vuodelevossa. Eilen sitten neuvolantäti oli aivan ihmeissään että miks ovat niitä mulle antaneet kun ei ole suvussa taipumusta tukoksiin eikä mulla ole suonikohjuja.

Nyt toinen raskaus menneillään ja jalat oireilee, polvitaipeissa tuntuu kipuilua (varsinkin oikeanpuoleisessa jalassa). Varmaan suonikohjuja pukkaa ja munsta tuntuu et on ainakin osaksi tuon klexanen vika.

lueppa klexanen tuoteselosteesta mikä sen tarkoitus..

jos oot ekassa raskaudessa joutunut minihepariinia pistämään, niin tuskin se enää toisessa raskaudessa vaikuttaa. En ole kuullutkaan, että minihepariini aiheuttaisi suonikohjuja...

Raskaudenaikana tukostaipumus lisääntyy ja jos ei pysty liikkumaan, on määrätty vuodelepoon on ihan ymmärrettävää, että on määrätty minihepariini hoito. Et varmaan koko raskauttasi joutunut sitä kuitenkaan pistämään, vai?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja tekis miele vaatia korvauksia!:

lueppa klexanen tuoteselosteesta mikä sen tarkoitus..

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=927&i=SANOFI-AVENTIS_KLEXANE%2C+KLEXANE+CUM+CONSERVANS

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
se on määrätty juurikin siitä syystä että olit vuodelevossa..

niin kyllä tiedän mut ei olis tarvinut kun ei ole esim.tuota sukurasitetta. Neuvolantätikin sanoi että ei niitä rutiinista määrätä!.

Mun kaveri joutui myös makamaan monta viikoa eikä sille määräätty niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin kyllä tiedän mut ei olis tarvinut kun ei ole esim.tuota sukurasitetta. Neuvolantätikin sanoi että ei niitä rutiinista määrätä!.

ei siitä haittaakaan ole.. eri sairaaloissa on erilaisia käytäntöjä.

Suonikohjuilla ja klexanella ei ole keskenään mitään tekemistä! Jos oot yhä vuodelevossa ja jalkaa särkee ni kannattaa ottaa yhteyttä päivystykseen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos oot ekassa raskaudessa joutunut minihepariinia pistämään, niin tuskin se enää toisessa raskaudessa vaikuttaa. En ole kuullutkaan, että minihepariini aiheuttaisi suonikohjuja...

Raskaudenaikana tukostaipumus lisääntyy ja jos ei pysty liikkumaan, on määrätty vuodelepoon on ihan ymmärrettävää, että on määrätty minihepariini hoito. Et varmaan koko raskauttasi joutunut sitä kuitenkaan pistämään, vai?

N.reilu kuukaudeksi määrättiin niitä piikkejä.

Minä pistin kans klexanea,sen tarkoitus on ehkäistä tukoksia,ole onnellinen että et sellaisia saanut koska makasit pitkään. Minulla oli veritulppa alkuvuodesta 2007 vas jalassa.Makasin tuolloin vajaa 2 viikkoa sairaalassa,sain päälle kuukauden sairaslomaa ja söin marevania siihen asti kunnes tulin raskaaksi 2007 loppuvuonna.Ja sitä varten jokaisen raskauden ajan joudun pistämään.
Sinulle on sitä määrätty ja sitä kannattaa pistää,ei se lääke niitä tukoksia ja kohjuja aiheuta..

Suonikohjuilla ja klexanella ei ole keskenään mitään tekemistä! Jos oot yhä vuodelevossa ja jalkaa särkee ni kannattaa ottaa yhteyttä päivystykseen

En mä nyt ole vuodelevossa ainakaan viellä rv:26menossa. 3viikonpäästä lääk.neuvola ja sit näkee onko taas paikat jo auennut( niinku edellis raskaudessa)

En mä nyt ole vuodelevossa ainakaan viellä rv:26menossa. 3viikonpäästä lääk.neuvola ja sit näkee onko taas paikat jo auennut( niinku edellis raskaudessa)

no ota nyt hyvä ihminen rauhassa (elä lenkkeile hulluna) jos sulla on vaarana joutua vuodelepoon. Mieluummin sitä ottaa rauhassa ja hissukseen, mitä makaa sairaalassa kun kotona on pieni lapsi. Ihan nätisti sanottuna

Yhteistyössä