Onko täällä muita ex-VL-äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämäni paras päätös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hermanni";23033774]Mitenkö pitäisi muuttua? En minä kaipaa mihinkään "porukkaan" jossa uskotaan pakosti "samalla tavalla". olen tulut allergiseksi kaikille sellaisille yhteisöille. Vihaan kaikenlaisia porukoita... paitsi kavereita. Heidän kans on hyvä liikkua ja olla.

Lestadiolaisuus ei yksinkertaisesti voi muuttua sellaiseksi että liittyisin takas. Vaikka se tekisi mitä.[/QUOTE]

Mutta liikkeen johto on ilmoittanut tässä muutama aika sitten, että lestadiolaisuudessa on luovuttu painostamisesta.

itse ex vl. luin tämän ketjun läpi :) koitetaan nostaa? mä oon nuorena jo tienny ja sanonu että ei tunnu omalta uskolta. nykyään naimisissa ei vl miehen kans ja kolme lasta :) mukavaa ku ei enää ahista. hyvät välit lähes koko sukuun ja etenkin omiin vanhempiin edelleen :) tekis mieli kaikille teille nuorille vl pareille sanoa että lähtekää pois niin ei tarvi pakolla 10 lasta kasvattaa :)

Hyvä että olet tyytyväinen,huippua että suhteet on säilyneet hyvänä. Näin kuuluukin olla, ja on kaikissa tapauksissa lähipiirissäni. Siksi ihmettelen suuresti niitä monia ex-vl tyyppejä jotka kokee että kaikki hyljänneet. Ettei vaan olisi itse vieraantunu? No, kuitenkin, näin se kuuluu ollakkin kuten sinulla, että välit säilyy. Kuten arvaat, olen itse Vl,en ole joutunut synnyttää 10 lasta vaan olen saanut tehdä niin. Tänään viimeksi mietin että suurin osa ihmisistä ei voi tajuta kuinka onnellinen olen tästä kymmenennestäkin, aidosti. En sano että elämä olisi aina helppoa ison perheen kanssa, omat haasteensa siinä toki on. Mutta tuntuuhan tuota haasteita olevan pienemmilläkin perheillä kun tätä palstaa lukee:D. Olen aina haaveillut isosta perheestä, on hienoa kun omat aikuistuvat lapset kasvavat, mahtavia juttuhetkiä yms. On ihana seurata kun murkku hapuilee tunteinensa, lopulta nappaa pikkusisaruksen kainaloon ja saa siinä haleja pieneltä ja saa itsekkin halata ja peuhata. Mukavaa kevään odotusta sinulle!

Hyvä että olet tyytyväinen,huippua että suhteet on säilyneet hyvänä. Näin kuuluukin olla, ja on kaikissa tapauksissa lähipiirissäni. Siksi ihmettelen suuresti niitä monia ex-vl tyyppejä jotka kokee että kaikki hyljänneet. Ettei vaan olisi itse vieraantunu?

Näin päin se usein onkin. Jätetään usko ja sen jälkeen on varmaan taakkana mm. kuolemanpelko ja moni haluaa kokonana unohtaa omat juurensa. Voikin kysyä eikö entinen vl itse tavalalan syyllisty läheistensä hylkäämiseen? Kun välttelee tapaammisia eikä pidä yhteyttä.

Yhteistyössä