Minäkään en pitänyt imetyksestä. Aloin antaa molemmille kiinteitä ja korvikkeita 4,5kk ikäisenä, koska halusin lopettaa päiväimetyksen mahdollisimman pian. Maitoa olisi kyllä tullut riittävästi. Sanoin kyllä neuvolassakin suoraan, että en tunne mitään imetyksen autuutta, imetän vain, koska se on lapselle hyväksi. Enkä tuosta mitään haukkuja tai muuta imetyspropagandaa saanut vastaukseksi. Hoitaja vain sanoi, että hyvä, ihan järkevältä kuulostaa toimintasi sitten.
Oikeastaan minun vastenmielinen olo johtui siitä, etten halunnut imettää julkisesti. ilta-. aamu- ja yöimetystä omassa rauhassa vauvan kanssa en kokenut kovin inhottavaksi. Tämä tapa oli siis mielestäni paras meidän tapauksessamme ja näin pystyin kuitenkin jatkamaan imetystä pitempään. Esikoista imetin kaiken kaikkiaan 8,5kk ja kuopusta 11,5kk.