Onko täällä ketään, jolla on todettu epävakaa persoonallisuus?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22232516:
Mua vähän harmittaa kun useimmiten en osaa ajatella noin - yritän vain selviytyä arjessa kuten täyspäisemmät ja mulla onkin välillä ongemia enemmän kuin laki sallii. Toisinaan menee kyllä ihan "normaalisti". Miten te muut olette onnistuneet arjen kanssa niin, että ahdistukset ja muut pysyisivät poissa? Onko se edes mahdollista?

No en minäkään oikeasti aina osaa, vaikka miten yritän. Se oma tunnekokemus on niin paljon järkeä voimakkaampi.

Välillä menee paremmin ja välillä huonommin, riippuu aika paljon stressitasosta. Muutokset elämässä ja yleisesti huono suunnitelmallisuus vaikeuttavat tilannetta merkittävästi. Lapsi (kohta monikossa) on hyvä motivaattori ja jossain määrin myös stabiloiva voima.
 
Lapsi (kohta monikossa) on hyvä motivaattori ja jossain määrin myös stabiloiva voima.

Huomasin joskus eräässä lapsiperheessä hetken (päiviä, viikkoja, en muista) ollessani, että lapsen kanssa oleminen helpotti oloa. Pystyin käymään kävelyllä lapsen kanssa, enkä ollut liioin ahdistunut, vaikka elämä oli sekaisemmin kuin koskaan. Kuitenkaan en vois tehdä lasta vielä vaikka haluaisinkin, koska en koe olevani tarpeeksi hyvässä kunnossa vaikka pystyisinkin pitää huolta lapsesta. Ympäristön reaktiot raskauteen pelottavat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22233099:
Huomasin joskus eräässä lapsiperheessä hetken (päiviä, viikkoja, en muista) ollessani, että lapsen kanssa oleminen helpotti oloa. Pystyin käymään kävelyllä lapsen kanssa, enkä ollut liioin ahdistunut, vaikka elämä oli sekaisemmin kuin koskaan. Kuitenkaan en vois tehdä lasta vielä vaikka haluaisinkin, koska en koe olevani tarpeeksi hyvässä kunnossa vaikka pystyisinkin pitää huolta lapsesta. Ympäristön reaktiot raskauteen pelottavat.

Ymmärrän. Ja toisaalta vanhemmuus tuo elämään ihan uudenlaista stressiä ja paineita, varsinkin perfektionismiin ja ylikriittisyyteen taipuvaisella ihmisellä (vaikka ei varsinaisesti epävakaa olisikaan). Raskausaika on ehtottomasti vaikeinta, minun aivokemiani ei yksinkertaisesti kestä minkäänlaisia ylimääräisiä hormoneja, se on nähty jo niin monta kertaa. Loppu häämöttää kuitenkin jo ja uskon tilanteen parantuvan.
 

Similar threads

H
Viestiä
41
Luettu
17K
Aihe vapaa
vierailija
V
M
Viestiä
2
Luettu
334
Aihe vapaa
JONSERED Karhunkantaja
J
A
Viestiä
18
Luettu
21K
Aihe vapaa
vierailija
V
V
Viestiä
0
Luettu
711
V

Yhteistyössä