Onko täällä kenelläkään HIUSTENPIDENNYSTÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nälkäkurki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kampaajalla laitatin aikoinaan muutaman lisukkeen. Sineteillä.
Kerran oli myös teipillä. Tuo teippi näkyi ikävästi. Sinetit ok, vaikkakin sitten veivät omaa hiusta mukanaan irrotessaan.

Kampaajan kautta ostin
Tais olla 70cm pidennykset ja omat 40cm
En kyllä muista montako settiä
Hinta kiinnityksineen ja kampauksineen (hääkampaus) yli 600€ :o
Teippikiinnitys, eikä mulla se teippi näkynyt.

Mä kyllä tykkäsin, samat pidennykset on ollu 3 kertaa tuon jälkeenkin ja edelleen ihan käytettävät setit, vaikka on leikattu ja värjätty. Pysy todella kauan siistinä, periaatteessa kun omat hiukset kasvo 5cm niin otin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Nälkäkurki;25082859:
Olisi muutama kysymys :)
- mistä ostit?
- minkä pituiset pidennykset ja minkä pituiset olivat omat hiuksesi?
- kuinka monta settiä?
- hinta?
- mikä kiinnitys?

- oletko ollut tyytyväinen?
kehu tai hauku! :)

Mulla oli varmaan 5 vuotta "tuuhennos" (omat hiukset myös lapaluiden alle), sinetit, synteettistä matskua... Otin ne pois vasta sitten, kun ponnari alkoi olee ohuempi tuuhennoksen kanssa kuin ennen koko leikkiin lähtemistä. On ihan turha kuunnella kampaajien paskapuhetta siitä, kuinka ne muka suojaavat omaa tukkaa. Sinettien jälkeen oma fleda tulee olemaan niin surkeessa kunnossa, että niitä ilman ei voi enää olla, ellei sitten leikkaa hiuksia lyhyeksi.

Sinuna hommaisin clip-on pidennykset. Ne saa päähän ja pois halutessa, eikä tartte pilata omia hiuksia ja pystyy pesee oman tukan kunnolla ilman sitä hirveetä härdelliä pidennysten kanssa.

Minulla on ollut teippipidennys sekä ompelupidennys. Näiden lisäksi olen itse tehnyt teippi- sekä sinettipidennyksiä. Tiedän paljon myös micro ringeistä ja klipsipidennyksistä :)

Minkä pituiset omat hiuksesi on? Millainen hiuslaatu, minkä väriset?

Alkuperäinen kirjoittaja Nälkäkurki;25083142:
Onkos tämä clip-on sama kuin microclip-menetelmä? Se kiinnostaisi, mutta niitä laitetaan vain helsingissä(?) ja hintakin on melko suolainen..

Kiitos muillekin vastanneille!

Clip onit on irrallisia hiusosioita, jotka kiinnitetään hiussuortuvassa kiinni olevalla klipsillä omaan hiukseen. Tarkoitus on käyttää pidennystä päivä ja ottaa yöksi pois.

Minulla on ollut teippipidennys sekä ompelupidennys. Näiden lisäksi olen itse tehnyt teippi- sekä sinettipidennyksiä. Tiedän paljon myös micro ringeistä ja klipsipidennyksistä :)

Minkä pituiset omat hiuksesi on? Millainen hiuslaatu, minkä väriset?

En ole ap,mutta kysyn silti. Minkä merkkistä aitohiusta teippipidennyksissä käytät ja mistä sitä tilaat?
Osaatko suositella jotain nettikauppaa, josta olet saanut laatutavaraa?

Kokemukseni teippipidennyksistä;

- mistä ostit? Ammattilaistukusta
- minkä pituiset pidennykset ja minkä pituiset olivat omat hiuksesi? 50cm pidennykset, omat olivat n. solisluihin?
- kuinka monta settiä? Simply naturalin teippipidennyksiä 3 pakettia. 2 pakettia taitaa olla normi, mutta minulla on paksut hiukset.
- hinta? Pelkästään hiusten hinta, joka oli jotain 250-300€?
- mikä kiinnitys? Teippi

- oletko ollut tyytyväinen? Olin ihan tyytyväinen. Teipit on paljon hellävaraisemmat hiuksille kuin sinetit ja niiden etu on uudelleen käytettävät hiukset. Vaikka ensimaksu (hiusten hinta) on yleensä enemmän, seuraavat kerrat onkin sitten huomattavasti halvempia. Huolto 2-3kk välein, siihen menee max 2h! Kätevää tehdä värjäyksen yhteydessä. Pidennykset on nopea laittaa ekallakin kerralla.

Itselleni ongelmia tuotti ainoastaan omien hiukseni paksuus ja pöyhkeys - pidennyshius ei asettunut samalla tavalla kuin oma hiukseni, ilman suoristusrautoja.

[QUOTE="nerppa";25083253]En ole ap,mutta kysyn silti. Minkä merkkistä aitohiusta teippipidennyksissä käytät ja mistä sitä tilaat?
Osaatko suositella jotain nettikauppaa, josta olet saanut laatutavaraa?[/QUOTE]

Moikka. Pidennyshiuksissa on tosiaan aivan huimasti eroja, itse olen käyttänyt Simply Naturalia mikä on ikävä kyllä ihan kalleimmasta päästä mutta hyvää ja laadukasta hiusta. En valitettavasti osaa nettikauppaa suositella, koska itse olen aina ostanut suoraan tukusta hiukset. Halvinta ei missään nimessä kannata ostaa, tässä asiassa kannattaa satsata mikäli haluaa hyvännäköiset pidennykset!

Stasilla on näpsät clip onit, Kiinasta taisi tilata, eBaysta, kaksi kpl, olisiko ollut 50cm tai 60 cm pitkiä, 4,95 €/kpl, eikä postikuluja lisäksi. Aivan loistavat hinta-laatusuhde!

Mitä ilmeisimmin tekoainetta, mutta väri ja tuntu vastaavat Stasin omaa pehkoa hyvin.

itse aina laitan, oon opetellut vaan laittaa.. ekat yritykset toki oli melko kamalia mut nyt oon jo melko hjyva vaikka itse sanonkin.

Mullon ollut teippeja, sinettejä (ei enää ikinä)... nykysuosikit on microloopit ja ompelutekniikka. Nyt ompelemalla laitetut hiukset päässä.

Tiaan joko ROS:lta tai tukusta kaverin kautta.

[QUOTE="vvv";25082896]Kampaajalla laitatin aikoinaan muutaman lisukkeen. Sineteillä.
Kerran oli myös teipillä. Tuo teippi näkyi ikävästi. Sinetit ok, vaikkakin sitten veivät omaa hiusta mukanaan irrotessaan.[/QUOTE]

Ihmiseltä lähtee noin 100 hiusta päivässä, joten pari kuukautta päässä olleet sinetit, niin tottakai hiusta lähtee. Hius siis ei lähde hiustenpidennysten takia, vaan ihan luonnostaan. Ja kun hiuksissa on sinetit, niin oma hius ei pääse tippumaan sinetistä vasta kun siinä vaiheessa kun ne poistetaan.

Ostin jostain ideaparkin aulasta kun siinä joskus oli niitä ihmisiä myymässä.
Makso 50€, niitä siinä pakkauksessa kaks 1 clipsun, kaks 3 clipsun ja kaks 3 clipsun pidennystä.
Oisko ollut 50cm ja omat sillo n. 10-20cm lyhyemmät.
Olin tyytyväinen. Ostosta on 2 vuotta ja silti on jotain niistä vielä tallella. :)
Ja se vielä että niiden piti olla tekohiusta, mutta olivatkin vahingossa aitoa.. ;)
Huomattiin siitä kun kaveri osti samaan aikaan samat, eikä voinu suoristaa/föönata ym. niitä ja minä pystyin tekemään kaikkea niillä :) hihi

- mistä ostit?
- kuinka monta settiä?
- hinta?
- mikä kiinnitys?

Hairiumista oon ostanut hiukset.
Omat hiukset oli alle olkapäiden viimeksi, ekalla kerralla pidemmät. Pidennykset 50cm.
Koko pakkaus hiusnauhaa meni päähän ja maksoi n. 120e. Laitto maksoi 50e.
Ompelukiinnityksellä.

Ekalla kerralla olin tosi tyytyväinen, nappisuoritus =) Toka kerralla oli eri laittaja pidennys oli 2 päivää. Omaan tukkaan tehdyt vaakatasoletit, mihin hius ommellaan, oli liian tiukalla ja päänahka punertui, hilseili ja oli ihan sairaan kipee.

- mistä ostit?
- kuinka monta settiä?
- hinta?
- mikä kiinnitys?

Hairiumista oon ostanut hiukset.
Omat hiukset oli alle olkapäiden viimeksi, ekalla kerralla pidemmät. Pidennykset 50cm.
Koko pakkaus hiusnauhaa meni päähän ja maksoi n. 120e. Laitto maksoi 50e.
Ompelukiinnityksellä.

Ekalla kerralla olin tosi tyytyväinen, nappisuoritus =) Toka kerralla oli eri laittaja pidennys oli 2 päivää. Omaan tukkaan tehdyt vaakatasoletit, mihin hius ommellaan, oli liian tiukalla ja päänahka punertui, hilseili ja oli ihan sairaan kipee.

Mulla on ollut jos minkälaista pidennystä (ja vaikka mitä muutakin) mun tukassa, kuuluu parturi-kampaajan ammattirasitteisiin. :D Itse oon tykännyt eniten teipeistä, mutta toisaalta sinetit on tavallaan monikäyttöisemmät, ja niitä hellävaraisempi versio on just noi micro ringsit. Mä oon tehnyt pidennyksiä itse jo opiskeluajoista, eli reilu 10 vuotta, ja voin kertoa että niin tekniikat kuin hiusten ja pidennystenkin laatu on muuttunut huomattavasti tuona aikana. Nykyään kun hiustenpidennykset on jo suuren massan käytössä, ihmiset koittaa tinkiä pidennyksen kustannuksissa, ja yleensä se tehdään ostamalla heikkolaatuista hiusta mahdollisimman halvalla, ja se taas kostautuu siinä pidennyksen käytettävyydessä, kestoajassa ja eniten ulkonäössä.

Tosi monet paikat, varsinkin nettikaupat, myy ihan surutta aitohiuksena hiusta jossa puolet on synteettistä karvaa, tai aitohiusta remi-hiuksena vaikka todellisuudessa ne karvat on niissä nipuissa ihan miten päin sattuu. Esim. kaikki Rapunzel of swedenin hiukset joita oon nähnyt, on ollut vähintään puoliksi muovia, ja ihan surutta niitä kuitenkin myydään aitona hiuksena. Itse ostan hiukset aina ammattilaistukusta, ja otan sitten pienemmän rahan hiusten asentamisesta, jotta hinta ei kipuaisi liian korkeaksi näin kotilaittajaksi, sillä faktahan on ettei kukaan maksa mulle hoitovapaalla kotonani laittamastani pidennyksestä samaa rahaa kuin saisin siitä töissä laittaessani.

Mutta siis pointtina on se, että älkää tosiaan koittako päästä siitä hiusten hankkimisesta mahdollisimman halvalla, se kostautuu saman tien. Halvat hiukset menee nopeasti huonoksi, tai vähintään niitä saa olla harjaamassa vartin välein. Muovihiukset ei tosiaan kestä minkäänlaista lämpökäsittelyä, eikä ne myöskään värjäänny. Ja se yksi high-jotain-woman joka esitteli täällä jossain visailussaan omia pidennyksiä, ei todellakaan ole ostanut niitä hiuksiaan suoraan siltä ihmiseltä kenen päässä ne on kasvaneet, kuten väitti, sillä pelkästään siitä kuvasta pystyi sanomaan että nekin oli aika heikkolaatuista hiusta, ja sen takia erottuivat erittäin helposti kuvassa omasta hiuksestaan.

Itse oon tilannu sinettipidennykseni täältä: http://www.rapunzelofsweden.com/
Ei mitään huonoa sanottavaa, nopea toimitus ja hyvät hiukset. Oon ihan huoletta voinu värjätä ja suoristaa niitä pidennyksiä ja hyvinä on pysyny.

Uusimmat

Yhteistyössä