Mulla on ollut jos minkälaista pidennystä (ja vaikka mitä muutakin) mun tukassa, kuuluu parturi-kampaajan ammattirasitteisiin.

Itse oon tykännyt eniten teipeistä, mutta toisaalta sinetit on tavallaan monikäyttöisemmät, ja niitä hellävaraisempi versio on just noi micro ringsit. Mä oon tehnyt pidennyksiä itse jo opiskeluajoista, eli reilu 10 vuotta, ja voin kertoa että niin tekniikat kuin hiusten ja pidennystenkin laatu on muuttunut huomattavasti tuona aikana. Nykyään kun hiustenpidennykset on jo suuren massan käytössä, ihmiset koittaa tinkiä pidennyksen kustannuksissa, ja yleensä se tehdään ostamalla heikkolaatuista hiusta mahdollisimman halvalla, ja se taas kostautuu siinä pidennyksen käytettävyydessä, kestoajassa ja eniten ulkonäössä.
Tosi monet paikat, varsinkin nettikaupat, myy ihan surutta aitohiuksena hiusta jossa puolet on synteettistä karvaa, tai aitohiusta remi-hiuksena vaikka todellisuudessa ne karvat on niissä nipuissa ihan miten päin sattuu. Esim. kaikki Rapunzel of swedenin hiukset joita oon nähnyt, on ollut vähintään puoliksi muovia, ja ihan surutta niitä kuitenkin myydään aitona hiuksena. Itse ostan hiukset aina ammattilaistukusta, ja otan sitten pienemmän rahan hiusten asentamisesta, jotta hinta ei kipuaisi liian korkeaksi näin kotilaittajaksi, sillä faktahan on ettei kukaan maksa mulle hoitovapaalla kotonani laittamastani pidennyksestä samaa rahaa kuin saisin siitä töissä laittaessani.
Mutta siis pointtina on se, että älkää tosiaan koittako päästä siitä hiusten hankkimisesta mahdollisimman halvalla, se kostautuu saman tien. Halvat hiukset menee nopeasti huonoksi, tai vähintään niitä saa olla harjaamassa vartin välein. Muovihiukset ei tosiaan kestä minkäänlaista lämpökäsittelyä, eikä ne myöskään värjäänny. Ja se yksi high-jotain-woman joka esitteli täällä jossain visailussaan omia pidennyksiä, ei todellakaan ole ostanut niitä hiuksiaan suoraan siltä ihmiseltä kenen päässä ne on kasvaneet, kuten väitti, sillä pelkästään siitä kuvasta pystyi sanomaan että nekin oli aika heikkolaatuista hiusta, ja sen takia erottuivat erittäin helposti kuvassa omasta hiuksestaan.