Onko tää nimi oikeesti aivan kammottava? Kertokaa rehellisesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no olisiko joku muu ehkä vähän vähemmän hämmästystä herättävä, jaakko, joel, julius... mitkä voisi olla lähellä jukka nimeä.
jos jukkeli on teistä ihana niin voisi ehkä olla lempinimi.

:|

Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh:
Älkää laittako nimeä Jukkeli
Juska olis ok... tai joku muu...
Ihania kavereita sulla kun sanovat totuuden rehellisesti vaikka vähän satuttais tunteitasi. Jukkelista tulee mieleeni heti joku loru tyyliin Jukkeli kukkeli, kikkeli ukkeli...

Sori vaan...

Peesaan!!
Juska.....hmmm...Juskapa..a...

Alkuperäinen kirjoittaja Niksuliini79:
No mulle ei tule Jukkeli-sanasta yhtään mieleen kikkeli. Mitenkähän nää kikkeli-ihmiset kestää käydä Mikkelissä? Voin vaan kuvitella "Tässä on serkkuni Liisa Mikkelistä" "Khiiiihiihiii! Kikkelistä!"

Mutta joo, väestörekisterikeskuksen mukaan ei oo ketään Jukkeli-nimistä, joten tuo ei ehkä menis edes läpi. Jukke-nimisiä on muutama. Mä ehdotan Jukkea, se ei oo ainakaan mun korvaan niin "outo" kuin tuo Jukkeli-ukkeli :)

Ja aloittajalle toivotan rohkeutta antaa lapselle erikoinen nimi! :) :flower: Itsekin sen vaikean päätöksen tein ja olen poikani nimestä (heitä on kyllä yli sata samannimistä) ylpeä, katsotaan kaduttaako sitten jos pihalla tai koulussa kiusataan, mutta aina ne kiusaajat halutessaan jotain kiusattavaa löytää ja vaikka olis mikä perusnimi, niin Matti-Patti-Pakanaks vääntyy tarvittaessa. Ja tosiaan jos toinen/kolmas nimi on lapsen mielestä parempi esim. kouluaikoina niin se sitten käyttöön :)

Tälle peesi.

Ihmeellisiä apinoita täällä "jukkeli-kikkeli" hihihi. En minä tuota omalle lapselle antaisi kun ei hirveästi miellytä, mutta ihan naurettava reaktio "aikuisilla" täällä. Olen ihan rehellisesti sanottuna törmännyt moniin ja moniin reippaasti kamalampiin nimiin.

Oikeasti tuo Jukkeli, no se on sellainen lässytysnimi, josta varmasti joku keksii sen haukkumanimenkin. Lempinimi se on. No jaa lasteni koulun seurakunnan nuorisopastosi esitteli itsensä jossain kouluntilaisuudessa sanomalla olevansa Jukka eli Jukkeli Ukkeli. Eli ei olikeaksi nimeksi, jooko. Tuo Jukke on parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Niksuliini79:
No mulle ei tule Jukkeli-sanasta yhtään mieleen kikkeli. Mitenkähän nää kikkeli-ihmiset kestää käydä Mikkelissä? Voin vaan kuvitella "Tässä on serkkuni Liisa Mikkelistä" "Khiiiihiihiii! Kikkelistä!"
On kuultu. Työpaikallani oli yksi mies, joka oli lähtöisin Mikkelistä. Etunimeen lisättiin aina silloin tällöin kikkeli.

Entäs Juuso? Justus? Jukkeli on aika, hmm, outo kyllä mielestäni. Ja Juskan oikeana nimenä valitettavasti sattuneista syistä miellän enemmän luontokappaleen kuin ihmisen nimeksi.

Ja joo, täältä meiltäpäin mentiin usein inttiin Mikkeliin. Ja se oli ihan vitsi, kun tuttuja poikia tuli lomille, että "terveiset Mikkelistä - tykkimiehen kikkelistä." :laugh: Nauratti kovasti nuorena tyttösenä :)

Pienellä pojalla Jukkeli voisi olla ihan söpökin nimi, mutta ei aikuisella miehellä. Sukunimeänne en tieten tiedä, mutta hymy voisi nousta huulille esim. lääkärissä "Lääkäri Jukkeli Möttinen, päivää."

Samoin naisen nimi Tutteli kuuluu samaan kastiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heti tuli kikkeli mieleen. Varmaa, että lasta tultaisiin kiusaamaan nimestä. Mutta tuskin tuota edes hyväksyttäisiin, ei sitä nimeä ole koskaan annetu.

Veikkaan, että Porvoosta, päivää!

Täytyy sanoo,etten kyllä ihmettele tippaakaan, ettei tota nimee oo kellekkään annettu.... :D Sehän on ihan kamala! En antais ees koiralleni nimeks Jukkeli. Jos nimellä voi "raiskata" nii tässä on loisto esimerkki, et miten se käy. :D

Anteeks mutta vaikka toisten nimivalinnoille ei sais nauraa niin kyllä purskahdin nauruun nimen lukiessani ja niin teki myös mies jolle asian kerroin :laugh:

Lempinimeksi sopii, tai jos välttämättä haluatte laittaa oikeaksi nimeksi niin entäs viimeisenä, Ari Mikael Jukkeli.

Anteeks, vieläkin naurattaa :ashamed: :laugh:

Yhteistyössä