Onko tää mun eksä jotenkin vajaa vai mussako vika??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joku vaan"

Vieras
Lapset olivat isällään viikonloppuna ja käytiin eksän kanssa tällainen viestittely:

eksä: Monelta haet lapset?
minä: 19 aikaan
eksä: ei käy noin myöhään
minä: miksei?
eksä: ku ei vaan käy
minä: no koska sitten?
eksä: 17-18

Hakiessani lapset sanoin eksälle, että jos hänellä on jokin sovittu meno tms. jonka takia pitää hakea lapset tiettyyn aikaan niin voisi sitten heti sanoa sen eikä ensin kysyä minulta ja sitten vastata kieltävästi niin eksä totesi vaan että "Ai miks? Mitä väliä sillä on?". Jos asia olisi ollut toisinpäin, niin tottakai minä olisin sanonut että "mulla on menoa klo 19 eli tuu hakemaan lapset viimeistään klo 18." Eikö näin? Aina tuota samaa paskaa tuon ukon kanssa.

Meillä on sama homma,ei ikinä kysy suoraan että sopiiko sittenkin että tuo aiemmin, pitää venkslata ja lähettää kymmenen viestiä ja eksä kääntää sen aina sitten kuitenkin niin että pysytään alunperin sovitussa ajassa vaikka ite on kysynyt että sopiiko aiemmin/myöhemmin. Ja sen jälkeen luonnollisesti marttyyrina myöhästyy jostain sovitusta menostaan ja se on minun vika..

Onko teillä tehty mitään sopimusta lastenvalvojan luona? Missä on tarkalleen kuinka lapset ovat etävanhemmalla (parillinen/pariton viikko) ja kellon ajat? Jos kaikki on paperilla myös kellon ajat kuinka lapset menevät etävanhemmalleen ja kuinka tulevat kotiin niin sillon ei tarvitse käydä moista keskustelua kun pelisäännöt ovat selvät.

Jos sä oisit sanonu että sulla on menoa kello X etkä siks voi hakea lapsia sillon, oisko se jotenkin informatiivisempi kuin tuo että hakeminen kello X ei käy?

Minusta tuossa ketjussa lapsellinen on tuo "Miksei?", jos sun mielestä selvennykseksi muka riittäisi "Koska on menoa".

Ei meillä ole sovittuna tapaamisaikoja, ollaan ihan sumplittu fiilisten mukaan. Tuossa hetki sitten ehdotin eksälle että mentäisiin tekemään uusi tarkempi sopimus mutta hänen mielestään se ei ole tarpeellista. Tämä on nyt ihan kohtalaisesti toiminut näin. Paremmin vielä menis jos tuo eksä tajuaisi kertoa mulle tuollaiset asiat mutta ei se näköjään ikinä opi. Sama ongelma oli jo suhteen aikana. Vai "ihastuneet koulutytöt"... mulla ei ole paljon ihmisiä joille puhua tästä asiasta joten ajattelin jakaa sen tänne.

Mulle tulee mieleen että se haluais sun alkavan inttämään "miksi et, mitä sä sitten teet?" "miks sä et voi kertoa mikä meno sulla on?" "onks sulla joku nainen kun on tollasia menoja?" jne....

[QUOTE="Niin";23091607]Jos sä oisit sanonu että sulla on menoa kello X etkä siks voi hakea lapsia sillon, oisko se jotenkin informatiivisempi kuin tuo että hakeminen kello X ei käy?

Minusta tuossa ketjussa lapsellinen on tuo "Miksei?", jos sun mielestä selvennykseksi muka riittäisi "Koska on menoa".[/QUOTE]

Musta olisi ollut parempi, jos eksä olisi sanonut näin "Mulla on menoa klo 19, tule hakemaan lapset viimeistään klo 18." kuin että ensin kysyy koska tulen hakemaan ja sitten vastaa kieltävästi. Miksei sitä voi sanoa jos kerran on joku määräaika? Ja tuo "miksei?" sen takia, koska eksällä on aina kaikkia typeriä syitä tapaamisten siirtelyyn jne.

Ukko halusi vain tahallaan ärsyttää ja haastaa riitaa, oikeasti sille olisi ollut ihan sama, mihin aikaan lapset haetaan. hyvä vain, kun et lähtenyt mukaan jänkkäämään.

[QUOTE="joku vaan";23091665]Sillä on jo uus nainen ja olen tavannutkin heidät yhdessä eli ei ole mikään salaisuus.[/QUOTE]

Mutta siis sellasta tahallista ärsyttämistä... Toivoo että saa jotenkin enemmän huomiota ja sut jankuttamaan kanssaan.

Meillä toimi sillee, että eksä ilmoitti mulle "mä voisin hakea lapset perjantaina viiden maissa ja tuon takas sunnuntaina viiden maissa", eikä sillee, että se olis kyselly mun aikatauluja, kun sillä kumminkin oli ne omat aikataulunsa olemassa. Koska lapset oli pääsääntöisesti mulla, mä joustin noissa, ja se oli ihan selvä.
Toi,että ap:n eksä kysyy, että "monelta haet.." sen sijaan että sanois suoraan "voitko hakea tossa viiden kuuden välillä.." on vähän turhaa..

Mutta siis sellasta tahallista ärsyttämistä... Toivoo että saa jotenkin enemmän huomiota ja sut jankuttamaan kanssaan.

Tämä voi kyllä pitää paikkaansa. Eksä muutenkin kiukuttelee ja puhuu mulle tosi tympeästi. Tämä on oikestaan alkanut sen jälkeen kun olen alkanut taas käydä ulkona ja voin hyvin. Ensimmäiset 4kk eron jälkeen meni oikein hyvin noiden tapaamisten suhteen ja nyt on tällaista sitten. Erosta nyt aikaa 6kk eli melko tuore tapaus on. Ja se eksän uusi nainen on ollut kuvioissa nyt 2-3kk.

Jos ei vaan halunnut sanoa sinulle että mitä menoa hänellä on. Olisi tietty ollut fiksumpaa sanoa suoraan, että mihin aikaan toivoo sinun hakevan lapset. Mutta ei kait hän ole oikeastaan tilivelvollinen siitä mitä tekee omalla ajallaan, ainoastaan lapsiin liittyvistä asioista. Samahan tietysti koskee myös sua, ei sunkaan tarvi enää omalla ajalla tekemistäsi asioista tehdä tiliä :)

Minusta vaikuttaa, et molemmilla sanallisessa viestinnässä vielä hakemista. Oisitte soittanut ja kysyny monelta kummallekkin sopii. Aivan päätöntä miettiä sen enempää toisen menemisiä ja tulemisia ja ruveta niitä sit vielä pähkäilemään...

Mitä jos nyt vain soittaisit lastenvalvojalle ja varaat sinne ajan ja teette kunnon sopimuksen lasten tapaamisista niin vältytte turhilta riidoilta? Käsittääkseni lastenvalvoja ilmoittaa myös asiasta isälle.

Virallinen tapaamissopimus kuten meillä:joka toinen viikonloppu (parillinen) haku klo 18 perjantaina ja palautus klo 18 sunnuntaina.
Silloin ei tule sanomista kummallekaan osapuolelle ja pelisäännöt on selvät ja molemmat voi sopia menonsa sen mukaan.

Mikä meno sinullakin voisi olla kun olet hakenut kersas?

Ei mulla mitään menoja ole. Tarkoitin niin päin, että jos mulla olisi meno ja eksä olisi tulossa hakemaan lapsia mun luota niin ilmoittaisin kyllä ajan.

Ei mua eksän menot kiinnosta vaan se tapa ettei ilmoita niistä silloin kun lapset liittyvät asiaan. Ja varsinkin kun on perunut tapaamisia typerillä syillä esim. pitää käydä kelassa (ihan niinkuin sitä ei voisi hoitaa edellisenä päivänä kerran tapaaminen on tiedossa). Ette nyt ilmeisesti ymmärtänyt mun pointtia. Ainakaan osa.

Miksi kysyä toiselta kun kerran itsellä on vastaus... Se tiesi milloin haluaa mun hakevan lapset mutta piti silti kysyä multa milloin haen. Olisi vaan heti sanonut milloin haluaa mun hakevan ne.

Mä ymmärrän pointin. Olisihan se ollut korrektia joko kertoa jo lapsia tuodessa, että "mulla on menoa 19 hae sitä ennen" tai ainakin laittaa tuon "monelta haet" sijaan viesti, että "voisitko hakea lapset 17-18, koska mulla on menoa". Ja siis eihän tämä tietenkään mikä iso asia ole, mutta eihän tarvitse ollakaan.

Yhteistyössä