synnytys tarina..

  • Viestiketjun aloittaja mistine harmaana
  • Ensimmäinen viesti
mistine harmaana
kolme päivää synnytyksestä =)

me oltiin sairaalassa n. klo 14 päivällä, supistuksia tuli n. 8min välein..ei vielä niin kovin kivuliaita, mutta sairaalaan matkaa oli 30km niin en halunnut jäädä kotiin ihmettelemään.
siellä todettiin et ei edes vielä senttiä auki.. no siinä sitten katteltiin sohvalla telkkaria kun kestin supistukset hyvin..kätilö oli sitä mieltä et kotiin passitus olis edessä.onneks vuoro vaihtui ja sain mukavamman kätilön..n. 16 tutkittiin taas kohdunsuu ja oli 1,5cm auki..jiihaa.. eli ei mitään kvoin pikaa auennut.. siinä sitten mentiin johonkin huoneeseen makoilemaan..liikkuminen sattui tosi paljon supistusten aikaan joten en sängystä ollenkaan.
n. 17 tutkittiin ja samoissa oltiin..mies päätti hakee lapset hoidosta kun luultavasti vielä kestää pitkään ennen kun päästään ponnistamaan.. no vähän alkoi kipeemmiks käydä supistuksetkin.
18 sain reiteen jonkun kipulääkkeen,sanoivat jos ei 30min sisään auta niin soita kelloa.. seuraava supistus olikin sitten reilusti voimakkaampi..30 min päästä soitin kelloa et ei taida tämä lääke toimia niinkun pitäs kun supistukset vaan voimistuu..siinä sitten tutkittiin ja kello oli jotain 18.30-19 ja olihan tapahtunutkin 4cm auki.. kätilö totes et nyt sitten jotain voimakkaampaako haluaisit? totesin vaan et joo.. siinä se meni hakeen pyörätuolin ja vei mut synnytys-saliin..siinä vaihtui sitten kätilökin ja tutki ja kysyi et mitä lievitystä olin ajatellut..se ehdotti spinaalia..olin samaa mieltä.. tosin..
tutkimuksessa sanoi ettei kerkee antamaan tämä on 9cm auki..sitten pikana siinä valmistelivat et saisin paraservikaalin (kirjotetaankohan noin.. ?) lääkäri oli kiinni toisessa äidissä joten jouduin odottelemaan..ei siinä mitään kyllä minä supistukset kestin..luulin et vielä kovempia olis tulossa mutta ei..kyllähän se mulla passas vallan mainiosti =) klö opiskelia kyseli et miten vois helpottaa mun oloa?hieromalla?ja samalla koski mun selkään..kiljasin et älä sä koske muhun.. ja sit ku supistus loppui niin sanoin että niin kun jos koskee niin se tuntuu se supistus kahta kauheemmalta.. :ashamed:
tais meinaan vähän pelästyä kun säpsähti kun mä kiljasin sille..
ponnistusvaihe..voi jeesus.. se oli vasta se jotain.. pojan pipo kun oli 37cm niin siinä sitten jouduttiin milli kerrallaan ponnistamaan ettei repee ja ettei pojalle käy mitään.. kun oli kauheeta vauhtia tulossa..
ponnista milli sanoi kätilö..siinä ne sitten piti päätä ja työnteli takasin päin ettei tuu vauhdilla ja repeisin sit kappaleiks.. nooh pikkuhiljaa se tuli sieltä ja kun pää oli tullut niin loppurutistus ja sieltä se poika tuli.. olin niin pirtee kun olla voi..paraservikaalin sain mut ei kerennyt auttamaan mua ..ei tikin tikkiä..ja voin vallan mainiosti heti synnytyksen jälkeen =)
2 ekaa synnytystä ..sain epiduraalin.. ja kyllä sitä vähän pihalla oli sillon.. jos saisin valita niin kyllä ehkä ennemmin kokisin uudestaan tän viimesen synnytyksen missä ei kivulievitystä ollut/toiminut ei se ollut ollenkaan niin kamalaa mitä olin sen kuvitellut olevan jos en kerkee saamaan mitään..
lyhyesti sanottuna synnytys oli kaikin puolin helppo ja tekisin sen kyllä uudestaan.. tosin jää kokematta kun tämä oli kolmas ja lapsiluku täynnä =)
ja poika siis syntyi 9.joulukuuta 2004 klo 20.07 ja oli 4010g/54cm pipo 37cm..
nyt ollaan jo kotona ja tytöt ihmeissään kun saivat pikkuveljen ..
 
petunialupinia
Onnea koko perheelle! :flower:
Kiva kuulla näitä positiivisia synnytystarinoitakin näillä sivuilla. Meilläkin kolmas synnytys helmikuussa edessä ja vähän jännittää kuinka lujalla vauhdilla sieltä tullaan :p
 
?itiMaa
onnea kovasti :flower:
oma kolmas synnytys meni kokolailla samansuuntaisesti, huomattavasti vain ripeemmin, sairaalassa ehdittiin oleen puolisen tuntia ja synnytyksen kokonaiskesto 2½tuntia :eek:
 

Yhteistyössä