Onko tää ihan ok?????

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himmeenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himmeenä

Vieras
Odotan kuudetta lasta ja aina aiemmin raskauspahoinvointi on ollut hyvin lievää ja sitä on ollut lähinnä vain ennen 10.raskausviikkoa.
Nyt on tehnyt hurjasti pahaa alusta asti, välissä ollut vähän lievempänä, mutta jäänyt sellainen jatkuva kuvotus päälle...siis joka päivä, kokoajan ja iltaa kohti yleensä vielä pahenee...olen kuitenkin "jo" viikolla 14.
Voiko tää olla ihan normaalia!? Sori jos kysyn tyhmiä, olen ihan pihalla.
 
kyllä tuo on ihan normaalia. mä oksensin poikaa ootelles ekat 17viikkoo 24/7, ei edes rajottunu aamuun. Paino tippu kaheksan kiloo tuona aikana. Sit ku toista ootin (mikä meni kesken) ni ei ollu pahoinvointia mutta närästi kyllä niin ettei mitään voinu syödä.
 
..raskaudet on tosi erilaisia samallakin ihmisellä. Jotkut ikävä kyllä voivat pahoin koko raskausajan, toisilla puoli välissä helppaa..toivottavasti sulla menis pian ohi.
 
mitä useampi raskaus, nainen yli 30 vee ja geenit yms tekijöitä: lisää sappivaivaa ja se oireilee varsinkin raskaana. koita syä vähärasvaista, jätä pois kahvit ja muut. googleta sappiruokavalio ja kokeile sitä vaikka viikon.
 
Mulla viidessä raskaudessa aikamoiset pahoinvoinnit ja kudennessa raskaudessa ei mitään :D Epäilin jo, etten ootakkaan ja testi näyttää huvikseen plussaa, koska ei tuntnu missään. Epäilin sitä vielä viikolla 20, ennen ultraa. Eli voi tosiaan olla noin erilaista ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mitä useampi raskaus, nainen yli 30 vee ja geenit yms tekijöitä: lisää sappivaivaa ja se oireilee varsinkin raskaana. koita syä vähärasvaista, jätä pois kahvit ja muut. googleta sappiruokavalio ja kokeile sitä vaikka viikon.

Olen 28v ja en todellakaan ole voinut syödä mitään rasvaista koko raskausaikana. Oksennan oitis, jos syön jotain rasvaista tai liian makeaa.
Punainen liha tekee myös hurjasti pahaa, joskus maistan vaan pikkasen ja sitä rataa...kahvi ei ole juurikaan maistunut kokoaikana, joskus hyvänä päivänä saattaa mennä 2 kuppia, mutta paljon on ollut päiviä ja viikkojakin, etten ole saanut yhtään kuppia alas. Syön hyvin kevyesti, hedelmät ja vihannekset uppoaa, sekä keitetty riisi, jogurtit, tuoremehut...ehkä kana...kalakin vähän tökkii...huolettaa vähän tämän yksipuolinen ruokavalio, vaikkakin kevyt onkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mitä useampi raskaus, nainen yli 30 vee ja geenit yms tekijöitä: lisää sappivaivaa ja se oireilee varsinkin raskaana. koita syä vähärasvaista, jätä pois kahvit ja muut. googleta sappiruokavalio ja kokeile sitä vaikka viikon.

Olen 28v ja en todellakaan ole voinut syödä mitään rasvaista koko raskausaikana. Oksennan oitis, jos syön jotain rasvaista tai liian makeaa.
Punainen liha tekee myös hurjasti pahaa, joskus maistan vaan pikkasen ja sitä rataa...kahvi ei ole juurikaan maistunut kokoaikana, joskus hyvänä päivänä saattaa mennä 2 kuppia, mutta paljon on ollut päiviä ja viikkojakin, etten ole saanut yhtään kuppia alas. Syön hyvin kevyesti, hedelmät ja vihannekset uppoaa, sekä keitetty riisi, jogurtit, tuoremehut...ehkä kana...kalakin vähän tökkii...huolettaa vähän tämän yksipuolinen ruokavalio, vaikkakin kevyt onkin!

muista syä vehnäleseitä, niissä on vaikka mitä, kuten on näkkärissäkin ja puurot on ihania. tuoremehut (varsinkin omena) ovat pahoja sapelle. omena on kokonaan kielletty ja appelsiinikin närästää. tuore kurkku on out.
 
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mitä useampi raskaus, nainen yli 30 vee ja geenit yms tekijöitä: lisää sappivaivaa ja se oireilee varsinkin raskaana. koita syä vähärasvaista, jätä pois kahvit ja muut. googleta sappiruokavalio ja kokeile sitä vaikka viikon.

Olen 28v ja en todellakaan ole voinut syödä mitään rasvaista koko raskausaikana. Oksennan oitis, jos syön jotain rasvaista tai liian makeaa.
Punainen liha tekee myös hurjasti pahaa, joskus maistan vaan pikkasen ja sitä rataa...kahvi ei ole juurikaan maistunut kokoaikana, joskus hyvänä päivänä saattaa mennä 2 kuppia, mutta paljon on ollut päiviä ja viikkojakin, etten ole saanut yhtään kuppia alas. Syön hyvin kevyesti, hedelmät ja vihannekset uppoaa, sekä keitetty riisi, jogurtit, tuoremehut...ehkä kana...kalakin vähän tökkii...huolettaa vähän tämän yksipuolinen ruokavalio, vaikkakin kevyt onkin!

muista syä vehnäleseitä, niissä on vaikka mitä, kuten on näkkärissäkin ja puurot on ihania. tuoremehut (varsinkin omena) ovat pahoja sapelle. omena on kokonaan kielletty ja appelsiinikin närästää. tuore kurkku on out.

Pakko kysyä, et mitä tarkemmin ottaen tarkoitat tuolla "sappivaivalla"??
Närästystä minulla on ollut aina raskaanaollessa paljonkin, tältä ei vielä pahemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mitä useampi raskaus, nainen yli 30 vee ja geenit yms tekijöitä: lisää sappivaivaa ja se oireilee varsinkin raskaana. koita syä vähärasvaista, jätä pois kahvit ja muut. googleta sappiruokavalio ja kokeile sitä vaikka viikon.

Olen 28v ja en todellakaan ole voinut syödä mitään rasvaista koko raskausaikana. Oksennan oitis, jos syön jotain rasvaista tai liian makeaa.
Punainen liha tekee myös hurjasti pahaa, joskus maistan vaan pikkasen ja sitä rataa...kahvi ei ole juurikaan maistunut kokoaikana, joskus hyvänä päivänä saattaa mennä 2 kuppia, mutta paljon on ollut päiviä ja viikkojakin, etten ole saanut yhtään kuppia alas. Syön hyvin kevyesti, hedelmät ja vihannekset uppoaa, sekä keitetty riisi, jogurtit, tuoremehut...ehkä kana...kalakin vähän tökkii...huolettaa vähän tämän yksipuolinen ruokavalio, vaikkakin kevyt onkin!

muista syä vehnäleseitä, niissä on vaikka mitä, kuten on näkkärissäkin ja puurot on ihania. tuoremehut (varsinkin omena) ovat pahoja sapelle. omena on kokonaan kielletty ja appelsiinikin närästää. tuore kurkku on out.

Pakko kysyä, et mitä tarkemmin ottaen tarkoitat tuolla "sappivaivalla"??
Närästystä minulla on ollut aina raskaanaollessa paljonkin, tältä ei vielä pahemmin.

sappivaivaa on monenlaista, mutta kannattaa naisena ja usean lapsen synnyttäneenä varautua, että se voi ruveta vaivaamaan. raskaudet löysyttää niitä tiehyeitä nimittäin. jos kahvi, liha yms närästää/tekee pahaa, niin kannattaa vähän seurailla, mikkä muut ruoka-aineet ei sovi vatsalle. lisäksi pitää muistaa syödä max 3h välein, sappi suuttuu muuten. en väitä, että sinulla ko elin vaivaa, mutta kannatta otta huomioon, jos ei ala menemään raskauspahoinvointi ohi, että vaiva voi johtua sapesta. sappinestettä saattaa valua vatsaan aiheuttaen pahaa oloa, tai pahempiakin oireita on, mutta niissä tulee kyllä kipeäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mitä useampi raskaus, nainen yli 30 vee ja geenit yms tekijöitä: lisää sappivaivaa ja se oireilee varsinkin raskaana. koita syä vähärasvaista, jätä pois kahvit ja muut. googleta sappiruokavalio ja kokeile sitä vaikka viikon.

Olen 28v ja en todellakaan ole voinut syödä mitään rasvaista koko raskausaikana. Oksennan oitis, jos syön jotain rasvaista tai liian makeaa.
Punainen liha tekee myös hurjasti pahaa, joskus maistan vaan pikkasen ja sitä rataa...kahvi ei ole juurikaan maistunut kokoaikana, joskus hyvänä päivänä saattaa mennä 2 kuppia, mutta paljon on ollut päiviä ja viikkojakin, etten ole saanut yhtään kuppia alas. Syön hyvin kevyesti, hedelmät ja vihannekset uppoaa, sekä keitetty riisi, jogurtit, tuoremehut...ehkä kana...kalakin vähän tökkii...huolettaa vähän tämän yksipuolinen ruokavalio, vaikkakin kevyt onkin!

muista syä vehnäleseitä, niissä on vaikka mitä, kuten on näkkärissäkin ja puurot on ihania. tuoremehut (varsinkin omena) ovat pahoja sapelle. omena on kokonaan kielletty ja appelsiinikin närästää. tuore kurkku on out.

Pakko kysyä, et mitä tarkemmin ottaen tarkoitat tuolla "sappivaivalla"??
Närästystä minulla on ollut aina raskaanaollessa paljonkin, tältä ei vielä pahemmin.

sappivaivaa on monenlaista, mutta kannattaa naisena ja usean lapsen synnyttäneenä varautua, että se voi ruveta vaivaamaan. raskaudet löysyttää niitä tiehyeitä nimittäin. jos kahvi, liha yms närästää/tekee pahaa, niin kannattaa vähän seurailla, mikkä muut ruoka-aineet ei sovi vatsalle. lisäksi pitää muistaa syödä max 3h välein, sappi suuttuu muuten. en väitä, että sinulla ko elin vaivaa, mutta kannatta otta huomioon, jos ei ala menemään raskauspahoinvointi ohi, että vaiva voi johtua sapesta. sappinestettä saattaa valua vatsaan aiheuttaen pahaa oloa, tai pahempiakin oireita on, mutta niissä tulee kyllä kipeäksi.

Ok, kiitos tästä!
 

Yhteistyössä