Onko syöttötuoli välttämätön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä tässä pohdin et kannattaisko meille ollenkaan moista hankkia enään. Lapsi täyttä pian vuoden ja syöttötuolia meillä ei ole ollut. Olen syöttäny sylissä.

meil on syöttötuoli ollut joka lapsella, ja nytkin on tulokkaalle jo syöttötuoli valmiina... vähän tosin aikaisessa, mutta kun ystävältä sen sain, niin olihan se otettava vastaan jo nyt.

Jos on rauhallinen lapsi, niin miksei.. Meidän riehujaa ei kyllä sylissä syötetty oikein ikinä! Onneksi osasi istua, kun kiinteät aloitettiin 6 kk iässä. Tietenkin lapsi voi isompana tippua normaalilta tuolilta helpommin, mutta kiipeäähän lapset pois syöttötuoleistakin.. Mun mielestä syöttötuoli on silti aika ehdoton. En jaksaisi syöttää sylistä ja alle 1-vuotiaskin osaa syödä jotenkin itsekin, ainakin sormin siis. Järkevämpää minusta istua muiden kanssa pöydässä omassa (syöttö)tuolissa. Mutta eipä kai juuri mikään pakollista ole..

Kyllä mun mielestä syöttötuoli on aika välttämätön. Et varmaan enää pitkään pysty syöttämään sylissä ja kun lapsia alkaa syödä itse, niin olisi hyvä että lapsi istuisi itse tuolilla eikä aikuisen sylissä. Toinen vaihtoehto on vaikkapa Ikean lastentuoli joka on normaalia korkeampi ja selkänojallinen, mutta siitä tippuu helpommin kuin syöttötuolista tai vaikkapa Triptrapista ja siihen nouseminenkin on vaikeampaa.

Meillä syöttötuolin idea on siinä, että lapsi istuu pöytään nähden sopivalla korkeudella. Ikävä syödä jos pöydän reuna on liki leuan tasolla. Jokin koroke ajaa tosin saman asian, jos lapsi ei ole kieppuvaa ja sitämyöten tipahtelevaa sorttia.

Yhteistyössä