Onko kaikissa vauvakodeissa syöttötuoli? Ja vielä sen pehmustekin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piika-äiti ihmeissään

Vieras
Meillä ei ole. Ollaan kai outoja.

Tykätään molemmat miehen kanssa ainakin vielä tässä vaiheessa syöttää sylissä, ja poika tykkää napottaa sylissä. Tuoli olisi ullakolla, mutta ei ole kummallekaan tullut edes mieleen hakea sitä, vaikka pieni on pian 10 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Joo jos haluaa että perhe ruokailee yhdessä niin onhan se istuin kiva, siinä voi samalla syödä myös itse kun lykkii ruokaa vauvan suuhun.

joo, oma syöminen on tärkeää myös. oli meillä syöttötuoli käytössä jopa pitkään, kun on pienet (lyhyet) lapset.

Tottakai on. Tosin pehmuste on otettu jo aikapäiviä sitten pois käytöstä. Meilläkin pikkuset istuu ruokapöydässä muun perheen syödessä ja saavat napostella jotain sormiruokaa.

Kyl meillä tuoli on muttei pehmusteita.

Mä koen kauheen hankalaks koittaa lykkiä ruokaa pojan suuhun jos se istuu sylissä. Pää kääntyilee siihen tahtii ettei suuta kerkiä näkemään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Joo jos haluaa että perhe ruokailee yhdessä niin onhan se istuin kiva, siinä voi samalla syödä myös itse kun lykkii ruokaa vauvan suuhun.

joo, oma syöminen on tärkeää myös. oli meillä syöttötuoli käytössä jopa pitkään, kun on pienet (lyhyet) lapset.

niin siis jos yksin on parin pienen kanssa, niin on se kiva yrittää syödä itsekin.
te olette aika lapsikeskeisiä. Kunhan vaan ette kasvattaisi liian ylpeitä lapsia, opettajia arvostelemaan ja haukkumaan yms

Tottakai on :saint: Aamupalallakin "Vauva" puolitoistavuotinen itse ruokailee, vieressä isommat myös "syöttötuoleissaan" eli triptrappkopioissa. Ja mamma aamukahvia ryystää nautinnolla aamulehden kera ;) Mitäs siinäkin lukemisesta tulisi jos sylissä pitäisi syöttää...

Tietysti vauva/lapsi syö joskus muulloinkin kuin aikuiset, mutta ruokailuhetkessä on muutakin tärkeää kuin ravinnonsaanti. Joskus olisi hyvä koko perheen ruokailla yhdessäkin ihan katetun pöydän ääressä eikä aina niin että lapsen ruokailuhetki on vain lapsen syöttämistä.

Tjuuh meillä oli vauvaperheaikoina syöttötuoli vauvalla.

Meillä on kaikki lapset syöneet ensimmäisestä lusikallisesta lähtien syöttötuolissa ja nytkin vielä kuopus 2v syö yleensä syöttötuolissaan. Mun mielestä näppärä kapine ja todella tarpeen ainakin meillä.

[quote="vieras
niin siis jos yksin on parin pienen kanssa, niin on se kiva yrittää syödä itsekin.
te olette aika lapsikeskeisiä. Kunhan vaan ette kasvattaisi liian ylpeitä lapsia, opettajia arvostelemaan ja haukkumaan yms[/quote]

on jo kasvatettu, ja jokaisesta pojasta ollaan niin mielettömän ylpeitä itsekin. ei voi mittää.

ja lapsikeskeisiä me todella olemme, mulla on työnäkin vielä laku. mutta muilla lapsilla oli kyllä syöttötuolit.

On tuoli ja pehmuste, ja kyllä meillä vauva siinä muutenkin saattaa istua kuin vaan syödessä, esim silloin on oikein oiva paikka kun teen ruokaa tai muuta puuhailen keittiössä, ei tarvi koko ajan olla siirtämässä pikku "tuholaista" pois kaapeilta!

Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä ainakin mies on töissä päivisin, eikä ole koko ajan joko toimimassa syöttötuolina tai syöttäjänä.

?

Niin että siis eiköhän se syöttötuoli ole sitten tarpeellinen, jos toinen vanhemmista ei ole paikalla auttamassa syömisen kanssa. Mikä tuossa on nyt niin vaikea ymmärtää?

Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Tietysti vauva/lapsi syö joskus muulloinkin kuin aikuiset, mutta ruokailuhetkessä on muutakin tärkeää kuin ravinnonsaanti. Joskus olisi hyvä koko perheen ruokailla yhdessäkin ihan katetun pöydän ääressä eikä aina niin että lapsen ruokailuhetki on vain lapsen syöttämistä.

Tjuuh meillä oli vauvaperheaikoina syöttötuoli vauvalla.

minä olen niin taitava, että osaan syödä ja syöttää samalla aikaa, ja ei se ole huono mieskään tällä kohdalla.

mutta voisi sen syöttärin huomenna hakea ja putsata.

Alkuperäinen kirjoittaja piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
onhan teilläkin sitten sellainen.

niin. siellä ullakolla hämähäkkien linnoituksena. jotenkin ei vain ole tullut meileen edes tarvita sitä.

Mistä sais kymmenkuisen joka viihtyis sylissä syömisen ajan? Meillä kiemurrellyt sylistä pois heti kun oppi liikkumaan.

Yhteistyössä