Onko kaikissa vauvakodeissa syöttötuoli? Ja vielä sen pehmustekin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
onhan teilläkin sitten sellainen.

niin. siellä ullakolla hämähäkkien linnoituksena. jotenkin ei vain ole tullut meileen edes tarvita sitä.

Mistä sais kymmenkuisen joka viihtyis sylissä syömisen ajan? Meillä kiemurrellyt sylistä pois heti kun oppi liikkumaan.

Tämä on jännä juttu. Meidän vauva vaan napottaa paikallaan sylissä, on hyvin rento ja jotenkin rauhallinen, aukoo suutaan, ottaa välillä kurkkua tai leipää itse ja selvästi nauttii siitä kun kaikki on yhdessä, juttelemassa ja syömässä. Kun on syönyt, lopettaa syömisen ja tahtoo mönkimään mutta ei käsi/kasvopesulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
No meillä ainakin mies on töissä päivisin, eikä ole koko ajan joko toimimassa syöttötuolina tai syöttäjänä.

?

Niin että siis eiköhän se syöttötuoli ole sitten tarpeellinen, jos toinen vanhemmista ei ole paikalla auttamassa syömisen kanssa. Mikä tuossa on nyt niin vaikea ymmärtää?

Että mihin sitä miestä tarvit syöttöpuuhissa olettaen, ettet omistaisi syöttötuolia?

Syöttötuoli löytyy ja syödään aina kaikki yhdessä. Tuota 3vuotiasta isoveljeäkin täytyy välillä auttaa joten en vois kuvitellakkaan syöttäväni pienempää sylissä joka kerta.

Ei me kyllä mikään vauvaperhe olla, kun herra täyttää kohta kolme, mutta edelleen istuu ruokaillessaan tripp trappissaan :). Että kyllähän se syöttötuoli on vaikka kaari onkin otettu pois jo aikaa sitten. Herra oli 5 kk kun meille tuo tuoli kotiutui ja se on meidän kanssa muuttanutkin :). Herra alko siinä 10 kk iässä opettelemaan syömistä itse, niin mun mielestä oli parempi, että oppii, että silloin kuuluu istua tuolissa pöydän ääressä kun syödään, eikä sylissä tai jossain muualla.

Ja pehmustekin tuolissa on :).

No meillä ainakin mies on töissä päivisin, eikä ole koko ajan joko toimimassa syöttötuolina tai syöttäjänä.

?

Niin että siis eiköhän se syöttötuoli ole sitten tarpeellinen, jos toinen vanhemmista ei ole paikalla auttamassa syömisen kanssa. Mikä tuossa on nyt niin vaikea ymmärtää?

Että mihin sitä miestä tarvit syöttöpuuhissa olettaen, ettet omistaisi syöttötuolia?

Olishan se syöttäessä kiva nähdä suu, mihin sitä ruokaa lykätään...

Juu kyllä löytyy ja pehmustekki on. On sen verran siro tyttö, ett "sopii" olee viel pehmusteineen. Ja onhan meidänkin penkit pehmeet;)

Olis vaikeeta kyl tytön syödä ite, jos sylissä istuis. Tai mä ainaki varmaan likaantuisin entistä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Joo jos haluaa että perhe ruokailee yhdessä niin onhan se istuin kiva, siinä voi samalla syödä myös itse kun lykkii ruokaa vauvan suuhun.

näin. miellä tuo syöttis pehmusteineen jököttää edelleen tuossa keittiön nurkassa vaikkei siinä ole omat aikoihin enää syöneet.. :ashamed:

niin siis jos yksin on parin pienen kanssa, niin on se kiva yrittää syödä itsekin.
te olette aika lapsikeskeisiä. Kunhan vaan ette kasvattaisi liian ylpeitä lapsia, opettajia arvostelemaan ja haukkumaan yms

Ööö, ihmekommentti??? Ei kai se nyt syöttötuolin käytöstä ole kiinni?

Teiltä on tainnut jäädä huomaamatta sellainen asia että joskus vauva rupeaa opettelemaan syömään itse ja silloin kyllä viimeistää tarvitsee vauvalle omaa tuolia. En ole koskaan vielä tavannut 1 vuotiasta lasta joka yltäisi istumaan tavallisella tuolilla pöytään.

Meillä tuo nuorempi, syyskuussa syntynyt syö sylissä. Mutta sitten kun syö itse, niin viimeistään siirtyy syöttötuoliin. Meillä on syöttötuoli käytössä meidän isommalla, 3½-vuotiaalla kun on niin lyhyt ettei yllä vielä tavalliselta tuolilta syömään, paitsi juuri ja juuri istumalla polvillaan :D

Pehmustetta ei ole.

?

Olishan se syöttäessä kiva nähdä suu, mihin sitä ruokaa lykätään...

En yhtään väheksy syöttötuolin tarpeellisuutta ja sellainen meiltä löytyykin. Mutta kylässä ei kyllä kenenkään muun tarvitse poikaa sylissä pitää tai syöttää. Kyllä ainakin itse pystyn katsomaan pojan sylissä ollessa, missä hänen suunsa on ja saan ruoan aina oikeaan osoitteeseen.. En sitten tiedä, kuinka hankalasti te olette asiaa kokeilleet?!..

Kyllä triptrap löytyy. Lapsi ansaitsee hyvän tuolin ja tuo käy vauvasta lähes vaariin. Minusta on kivempi keskustella lapsen kanssa kasvotusten kuin puhua hänen takaraivolle.

On syöttötuoli. Jos on lapsukainen sylissä, on turha edes koettaa syödä itse, sen verran hanakasti hän on käymässä kiinni niin lautaseen kuin haarukkaankin tai sitten koettaa pungeta pois sylistä. Kun syömme, istuu poju omassa tuolissaan ja syö kurkkua tms. sormiruokaa, näin sujuu ruokailu suhteellisen rauhallisissa merkeissä :)

Yhteistyössä