Onko sulla pilalle hemmoteltu mies?

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Tuli tosta omasta ketjustani mieleen... Että monessako perheessä on oikeasti niin, että kotona lasten kanssa oleva äiti (tai työssäkäyvä, sitä pahempi) tekee aivan kaiken. Miehen ei pidä tehdä mitään. Nainen tekee kaiken mukisematta, mies voi tyyliin kerran viikossa tyhjentää tiskikoneen.
Miehen jälkiä saa olla aina korjaamassa, ei se vaivaudu edes olemaan myttäämättä sukkiaan pyykkikoriin vaikka asiasta sanotaan tuhannesti.

Eli mies on ihan täysi passattava. Mies saa toki nukkua kun häntä huvittaa, tehdä mitä häntä huvittaa, ja akan paikka on miehen mielestä kotona siivoamassa ja lapsia viihdyttämässä, että hän saa nukkua tai maata sohvalla tai muuta mukavaa.

Mä sain niin hämäriä vastauksia, että ihanko oikeasti, aikuisten oikeasti jonkun mielestä tollanen on ihan ok?? Mahtaa teillä olla onnelliset miehet :laugh: :xmas:

Ei oo hemmoteltu, mutta silloin kun olin kotona, niin kyllä minä lähes kaikki kotihommat tein, tottakai. Minun mielestä sen kuuluukin olla niin. Nyt kun molemmat ollaan töissä, niin suurin osa kotihommista jää edelleen minulle, kun miehen työajat on mitä on :/

Mulla on prikulleen samanlainen ukkeli! Se nukkuu koska huvittaa ja menee nukkumaan ku väsyttää (myöhään). Mutta...osaa myös hemmotella mua ;) Niin ja kokkaa mielellään. En valita, koska hän käy töissä ja mun työpaikka on tämä koti :)

No ei.

Mutta niin kauan kun se hoitaa puidenpilkkomiset, remppahommat, katollekiipeämiset, puunkaatojutut, autonrenkaidenvaihdot, lumenkolauksen, saunanlämmitykset ja vedenkannot, kaikki kellarihommat (pelottava paikka) ja muun muut "miehiset" jutut, teen mä mieluusti pikkupalveluksia sille täällä sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Ei oo hemmoteltu, mutta silloin kun olin kotona, niin kyllä minä lähes kaikki kotihommat tein, tottakai. Minun mielestä sen kuuluukin olla niin. Nyt kun molemmat ollaan töissä, niin suurin osa kotihommista jää edelleen minulle, kun miehen työajat on mitä on :/

Lähes kaikki on eri juttu kuin tasan kaikki.

Mua nyppii nyt ihan täysillä (taas kerran) se, ettei tuo voi viettää lastensa kanssa aikaa. Se menee niiden kanssa ulos/kylään ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, lukee kirjan lapsille ehkä kerran viikossa, eikä leiki heidän kanssaan ikinä. KUN SE NUKKUU!!!!

Ja mua hirvittää että millaiseksi meno muuttuu kun lähden nyt kouluun. Jos se tämmösenä jatkuu niin mä vien ton urpon vaikka ongelmajätelaitokselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No ei.

Mutta niin kauan kun se hoitaa puidenpilkkomiset, remppahommat, katollekiipeämiset, puunkaatojutut, autonrenkaidenvaihdot, lumenkolauksen, saunanlämmitykset ja vedenkannot, kaikki kellarihommat (pelottava paikka) ja muun muut "miehiset" jutut, teen mä mieluusti pikkupalveluksia sille täällä sisällä.

No joo, on toi mun mies leikannut meidän postimerkin kokoiselta rivaripihalta kaksi kertaa nurmikon tänä kesänä. No, on sekin jotain... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Tuli tosta omasta ketjustani mieleen... Että monessako perheessä on oikeasti niin, että kotona lasten kanssa oleva äiti (tai työssäkäyvä, sitä pahempi) tekee aivan kaiken. Miehen ei pidä tehdä mitään. Nainen tekee kaiken mukisematta, mies voi tyyliin kerran viikossa tyhjentää tiskikoneen.
Miehen jälkiä saa olla aina korjaamassa, ei se vaivaudu edes olemaan myttäämättä sukkiaan pyykkikoriin vaikka asiasta sanotaan tuhannesti.

Eli mies on ihan täysi passattava. Mies saa toki nukkua kun häntä huvittaa, tehdä mitä häntä huvittaa, ja akan paikka on miehen mielestä kotona siivoamassa ja lapsia viihdyttämässä, että hän saa nukkua tai maata sohvalla tai muuta mukavaa.

Mä sain niin hämäriä vastauksia, että ihanko oikeasti, aikuisten oikeasti jonkun mielestä tollanen on ihan ok?? Mahtaa teillä olla onnelliset miehet :laugh: :xmas:

Mun mies on just tismalleen tallanen. En tieda miten saisin muutettu hanen mielesta :headwall:

Mua nyppii nyt ihan täysillä (taas kerran) se, ettei tuo voi viettää lastensa kanssa aikaa. Se menee niiden kanssa ulos/kylään ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, lukee kirjan lapsille ehkä kerran viikossa, eikä leiki heidän kanssaan ikinä. KUN SE NUKKUU!!!!

Ja mua hirvittää että millaiseksi meno muuttuu kun lähden nyt kouluun. Jos se tämmösenä jatkuu niin mä vien ton urpon vaikka ongelmajätelaitokselle.

No juu.. tuo kuulostaa kyllä aika ikävälle :( Mie en laskenut lasten kanssa olemista kotityöksi, mutta eipä tuo minunkaan mies mikään ahkera lasten kanssa leikkijä ole ollut. Mutta silloin kun olivat pieniä, niin osallistui kyllä ihan kiitettävästä hoitamiseen töiden jälkeen.

Täältä ei semmosta löydy.

Hassua kyllä, hänen oma isänsä kyllä on "kaikinpuolin" pilalle passattu. Ei pistä tikkua ristiin kotihommissa. Kodin ulkopuolella kylläkin tosi ahkera, et ei siinä mitää.
Ei oo mies vaikutteita saanut kotoaan, muuta kuin avatut silmät kuin ihminen voi olla itsekäs ja alistaja, jos vain siihen löytyy mahdollisuus. Toisaalta olen sen verran kova pala purtavaks, et ei meillä passuuttaminen mun kohdalla onnistus.

Exä oli sitä mieltä että koska hän käy töissä ja tuo leivän taloon, niin akka saa luututa ihan tyytyväisenä ja hänen ei tarvitse tehdä mitään.

Se sopi mulle.

No juu.. tuo kuulostaa kyllä aika ikävälle :( Mie en laskenut lasten kanssa olemista kotityöksi, mutta eipä tuo minunkaan mies mikään ahkera lasten kanssa leikkijä ole ollut. Mutta silloin kun olivat pieniä, niin osallistui kyllä ihan kiitettävästä hoitamiseen töiden jälkeen.

En mäkään laske, unohdin vaan pistää sen tohon ensimmäiseen viestiin.

Tai mua surettaa asia ihan lasten puolesta vaan :/

Kyllä minulla on sellainen mies ja nautin siitä. Saampa rakkautta ja seksiäkin ihan riittävästi. Meillä on ollut vuoden tiskikone ja mies on vaan ottanut sieltä astioita omaan käyttöön.

En mäkään laske, unohdin vaan pistää sen tohon ensimmäiseen viestiin.

Tai mua surettaa asia ihan lasten puolesta vaan :/

Ymmärrän kyllä tunteen :hug: Kyllä minäkin toivoisin, että mies ois enemmän lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No ei.

Listasitpa sellaisia asioita, joita jäin tosissaan pohtimaan... :/ Kun usein tuntuu että teen KAIKEN kotona, mutta enpäs teekkään kun meillä mies tekee juuri näitä hommia, joita en vissiin aina muista että joku nekin tekee. Lämmittää lähes aina saunan, ja puut hommaa kellariin mettästä alkaen ja pinoo ja pilkkoo. Autoa huoltaa parhaansa mukaan,; miten osaa ja muistaa ja jaksaa ja viittii, ei ole mikään mekaanikko. Pihahommissa leikkaa nurmikon, ainakin suurimmaksi osin, leikkaa pensasaidat ja luo talvella lumet. Myös kaikki pikkuremppajutut ja "ongelmat" ratkoo jollain tapaa. Ja myös laittaa erinomaista ruokaa:D

Ja minä viimeksi tänään tuhahdin "sulta ei sitten saa mihinkään apua" :ashamed:

Yhteistyössä