Onko sopivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mollis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mollis

Vieras
että ex:ää kuskataan milloin mihinkin selän takana.
Minusta on melko loukkaavaa...
vai kuuluuko se yleensä lasten huoltoon?
Ilmeisesti pitäisi itsekin olla avuton ja vaativa ;)

No mun mielestä se on ihan ok. Jos exän kanssa ystävä on, niin miksei sitä välillä jelppaa. Se että selän takana?? Miksei siitä voi puhua suoraan. Mulla ei olis mitään sitä vastaan jos mun mies kuskaisi exäänsä tms auttaisi joissain asioissa. Mutta jos sitä tapahtuisi useammin kuin kuusi kertaa kuussa, niin sitten ehkä vetäisin herneen nenään.

Ei se ainakaan mun mielestä mitenkään tarpeen ole. Mun mies sai vielä joskus ravata exällä suunnilleen lamppua vaihtamassa... Vaikka exällä oli jo uusi mies - ei vain siitä ollut remonttireiskaksi. Mä vähän naureskelin näitä huonekalujen kokoamispyyntöjä yms ja kai mieskin sitten jo tajusi että eipä tuo ihan hälle enää kuulu.. Kilttejä ihmisiä taitaa vain olla ihan liian helppo käyttää hyväkseen. Mutta kyllä mulla ei olisi huumori riittänyt silloin, jos mies olisi nämä käynnit minulta yrittänyt salata.

No mä ainakin vetäisin herneen nenään! Kyllä eron pitäisi jossain näkyä ja ihmisten opetella elämään omaa elämäänsä, vaikka kuinka olisi yhteiset lapset. Joillakin tuntuu olevan sellainen mielipide, että exän kanssa voi puuhastella mitä vaan ja nykyiset puolisot pitäkööt vaan turpansa kiinni. Onneksi minun mieheni ei ole juurikaan tekemisissä exänsä kanssa, vain välttämättömät lasten haut exän talon pihalta.

Mä taas olen sitä mieltä, että ei exän kanssa tietenkään voi "puuhastella" mitä mieleen tulee. Vaan että jos ollaan ennenkin ystäviä oltu ja jopa seurusteltu useampi vuosi, niin miksi ystävyyden ja kaikkien tunteiden pitää kuolla tai ne pitää piilottaa. Ero on jo sinäänsä vaikea asia monelle, vaikka tietenkin jos jo toinen sitä tahtoo niin varmasti oikea ratkaisu. Mutta ei kaikkea hyvää tarvitse ex.puolisossa ja lastensa vanhemmassa menettää eron myötä.

Yhteistyössä