onko sivarin käynyt mies munaton luuseri?

  • Viestiketjun aloittaja "miehinen"
  • Ensimmäinen viesti
munmiäs
En ottaisi enää sivarin käynyttä. Exä kävi sivarin, koska ei halunnut mennä armeijaan. Koki liian miesmäiseksi paikaksi. Ja oli tosiaan hirveän kiinni äidissään. 16 vuoden avioliiton jälkeen mies tunnusti olevansa homo.
 
deduktio
Alkuperäinen kirjoittaja munmiäs;30329212:
En ottaisi enää sivarin käynyttä. Exä kävi sivarin, koska ei halunnut mennä armeijaan. Koki liian miesmäiseksi paikaksi. Ja oli tosiaan hirveän kiinni äidissään. 16 vuoden avioliiton jälkeen mies tunnusti olevansa homo.
No mutta tämähän vahvistaa asian, KAIKKI sivarit ovat homoja. Jepjep.
 
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30328871:
Armeijan käynyt on luuseri ja vässykkä lammas.
Sivarin käynyt on vahva, ihan sillä perusteella että ei mene massan mukana.
Mun mielestä sivarinki käynyt on luuseri ja vässykkä lammas, erikoisempaa on kieltäytyä kokonaan. Sitten on oikein erikoinen, mikä on aina tärkeintä. Mä oon vittu erilainen! Nih!
 
  • Tykkää
Reactions: Pessimisti
Viona
Jaa- a. Reservin koko on viime vuosina tiputettu n. 350.000:een. Tarkoittaa, et kaikille asevelvollisille ei o reservissä käyttöä. Ei o käyttöä enää meikäläisellekään, kun ne panssarit joiden kans tuli leikittyä on jo romutettu.

Toisekseen, perinteisesti vaik poliisikouluun on vaadittu vähintään aliupseerikoulutus. Tarkoittaa sitä, et maanpuolustuksen kannalta tälläkin hetkellä n. 10.000 koulutettua upseeria ja aliupseeria on poissa puolustusvoimien riveistä.

Kolmanneks, jos joku lukee ittensä vaik lääkäriksi, niin liekö suurta järkeä vaatia asepalvelusta? Kun ei oikein o järkeä laittaa lekuria rynkyn kanssa poteroon.

En mä yhtään ihmettele jos joku toteaa, et touhussa ei hänen kannaltaan ole järkeä.
Kyllä ihan kaikille miehille on tarve jos sota oikeasti syttyisi. Wikipedian mukaan Venäjän armeijassa on 2 845 000 miestä, 21 820 panssarivaunua, 1 700 helikopteria jne. On varmasti totta ettei heti ensimmäisenä rintaman kärkeen laitettaisi sivareita, mutta jossain vaiheessa kyllä.

Poliisin tai minkä tahansa työantajan paveluksessa olevat henkilöt ovat kaikki mukana sodan ajan toimissa. Varmasti poliisi voi toimia poliisina ja lääkäri lääkärinä, mutta kaikki sodan ajan hallituksen alaisuudessa. Ei sota-ajan toimiin osallistuminen ole sama asia, kuin juosta ase kädessä vallihaudoissa. Nykyisin varmasti osa IT-ammattilaisistakin tulisi toimimaan tietokoneen äärellä sähköisen sodankäynnin tehtävissä.

Lääkäri vaikka toimiikin lääkintätehtävissä sodan aikana, ei poissulje sitä etteikö asevelvollisuudesta olisi hyötyä. Sodan-ajan lääkärinä toimiminen kun kuitenkin on hyvin erilaista, kuin päivystää normaalina arki-iltana Meilahdessa.

Koska kaikki tahdosta riippumatta tulisivat toimimaan sodan aikana sodan ajan tilanteessa, ei puolustusvoimien koulutusta voi pitää merkityksettöminä. Puolustustusvoimat ei ole sama asia kuin hyökkäävät merijalkaväen joukot vaikka Afganistanissa. Osa maanpuolustusta oli aikoinaan myös Lotta Svärd -toiminta. Toiminnot jaetaan sodan aikana koko kansalle. Osa on rintamalla ja osa pitää lapsista huolta rintaman takana. Tehtäviä ei kuitenkaan jaeta sen perusteella mitä kukainenkin tykkää tehdä. Se ei ole valinnanvaihtoehto jäädä hoitamaan vanhuksia, jos miesvoimaa tarvitaan rajalle. Sillä tuolla logiikalla kohta ei olisi enää mitä hoitaa, kun rintamalla hävitään.

Itse suoritin asepalveluksen vapaaehtoisena naisena, koska koen että minulla olisi kriisitilanteessa enemmän annettavaa rajalla kuin kotopuolessa. Silti osaani en minäkään saa valita, vaan voin hyvin tulla määrätyksi pois etulinjasta.

Särähtää muutenkin korvaan tuo sanomasi: "et tuohussa ei hänen kannaltaan ole järkeä." Ei maanpuolustusta kouluteta siksi, että siitä olisi yksilölle itselleen ensisijaisesti jotain järkeä. Maanpuolustusta koulutetaan Suomen maan ja kansan kannalta järkevästi.
 
Kyllä ihan kaikille miehille on tarve jos sota oikeasti syttyisi.

Särähtää muutenkin korvaan tuo sanomasi: "et tuohussa ei hänen kannaltaan ole järkeä." Ei maanpuolustusta kouluteta siksi, että siitä olisi yksilölle itselleen ensisijaisesti jotain järkeä. Maanpuolustusta koulutetaan Suomen maan ja kansan kannalta järkevästi.
Miten sä osaat samalla lukemalla sekä hoksata, että missata pointin?

Reservin määrä on koko ajan pienenemässä. Koska miljoonareserviin ei ole varaa. Eikä siitä ole hyötyä jos kalustoksi ei ole muuta kuin kokardi ja kivääri.

Jos puolustusvoimat on puolustusvoimat, niin ei o tarkoituksenmukaista, että se toimii työllisyyspolitiikan jatkeena tyyliin 30.000 intissä on 30.000 vähemmän kortistossa.

Rajallisilla resursseilla ei o järkeä sotilaskouluttaa niitä, joita joka tapauksessa tarvitaan kotirintamalla. Just esim. poliisit, palomiehet ja ne lääkärit.

Pienenevään reserviin olis ihan yhteiskunnan kannalta fiksua ja taloudellista antaa opinhaluisten ensin opiskella ja sen jälkeen funtsia, että onko sotilaskoulutus enää tarpeen. Nopeuttais monella työelämään siirtymistä vuodella.
 
Lääkäri
Alkuperäinen kirjoittaja kenttälääkintää;30329235:
No jaa, ei siinä aina ihan hirvittävää eroa kyllä ole.
Kyllä muuten on. Kenttälääkäri tekee monia asioita toisin, kuin jos toimittaisiin normaaleissa olosuhteissa. Ihan ensiksikin käytössä oleva välineistö on huomattavasti puutteellisempaa. Toisekseen hoito jopa kenttälinjan takanakin tehdään erilailla johtuen potilaiden suuresta määrästä ja hoidettavien akuutista tilanteesta. Näiden lisäksi lääkärit joutuvat sodan aikana tekemään kovia ratkaisuja elämästä ja kuolemasta, minkälaisiin tilanteisiin ei lääkäri normaalisti joudu. Ja se etteikö lääkäri joutuisi sodassa tulilinjalle, on vain nättejä idealistisia puheita politiikassa. Lääkäri tarvitsee valitettavasti hyvin usein myös taitoa toimia sotilaana. Ei ole kovinkaan harvinaista, että punaisen ristin tai punaisen puolikuun merkittyä ajoneuvoa tulitetaan tahallisesti.

Itse siis en lääkärinä allekirjoita väitettäsi.
 
munat löytyy
Mun miehellä on kyllä vehkeet, meillä on kaks lastakin vaikka se on käynyt sivarin. Luuseriudesta en tiedä, mun pitänee jäävätä itseni tästä äänestyksestä.
 

Yhteistyössä