Onko sinulta koskaan kysytty ihmetellen, että onko SINULLA lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tere
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä monesti monttu auki ollaan, kun kerron et on kaksikin lasta...

Mutta kerran ärrällä oli paras, kun vanha muori alko päivitteleen: "tuota minä en ymmärrä, että vanhemmat paiskii töissä ja sitten isosisko joutuu sisaruksista huolehtimaan, eikö sinun pitäs saada koulu käydä kunniallla loppuun eikä pikkusisaruksia kaitsea, voe, voe!!" jnejne!!! Vähän mä repesin :laugh: :headwall: :laugh: :headwall: :laugh: :headwall:

Minulle kävi kerran niin, että kun olin parivuotiaamme kanssa kaupassa, tyyö sanoa päräytti että paska. Minä tietysti olin hieman nolona ja kurkistelin ympärilleni, että näkikö kukaan. No, tietenkin eräs vanhempi rouva oli kuullut ja katsoi minua hyvin tuimasti ja sanoi: on tainnut isosisko opettaa pikkusiskolle huonoja tapoja. Kyllä minua nauratti...
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Kyllä monesti monttu auki ollaan, kun kerron et on kaksikin lasta...

Mutta kerran ärrällä oli paras, kun vanha muori alko päivitteleen: "tuota minä en ymmärrä, että vanhemmat paiskii töissä ja sitten isosisko joutuu sisaruksista huolehtimaan, eikö sinun pitäs saada koulu käydä kunniallla loppuun eikä pikkusisaruksia kaitsea, voe, voe!!" jnejne!!! Vähän mä repesin :laugh: :headwall: :laugh: :headwall: :laugh: :headwall:

mä näytän ikäistäni nuoremmalta ( olen 27 v ) ja vitsit miten ÄRSYTTÄVÄÄ on kun joku aina jaksaa päivitellä miten noin nuorella voi olla jo noin iso lapsi ( 5v ) ja että kuinka olen tullut varmaan toooosi nuorena raskaaksi.
argh.

ja kaiken päälle. mitäs sitten vaik olisinkin saanut muksuni vaikka 16veenä? jotenkin tosi loukkaavaa joskus tommoinen kauhistelu.

Niimpä.. mulla on monia 23-25 v kavereita joilla se eka lapsi jo eskarissa/koulussa. Ja tosiaa ne äidit menis ulkonäön puolesta vaikka parikymppisestä monet. Yleismaailmallinen käsitys taitaa olla, että äidit saa lapsensa n. kolmekymppisenä ja näyttääkin ihan mummoilta. Näin oli ennen vanhaan varsinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Niimpä.. mulla on monia 23-25 v kavereita joilla se eka lapsi jo eskarissa/koulussa. Ja tosiaa ne äidit menis ulkonäön puolesta vaikka parikymppisestä monet. Yleismaailmallinen käsitys taitaa olla, että äidit saa lapsensa n. kolmekymppisenä ja näyttääkin ihan mummoilta. Näin oli ennen vanhaan varsinkin.

Kyllähän nykyään ensisynnyttäjät on vanhempia kuin ennen

siis tilastollisesti

Jos oikein ymmärsin, ap halusi tuoda julki että hän on varsin vetävän näkönen mimmi, viel 5 lapsen jälkeenkin. Onneks olkoon saavutuksestasi. Mutta vähemmän kornia ois ollut tehdä suoraan avaus "olen hehkeä 5 lapsen äiti" B)

Ymmärsit mitä ymmärsit... En minä sille mitään voi.
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Jos oikein ymmärsin, ap halusi tuoda julki että hän on varsin vetävän näkönen mimmi, viel 5 lapsen jälkeenkin. Onneks olkoon saavutuksestasi. Mutta vähemmän kornia ois ollut tehdä suoraan avaus "olen hehkeä 5 lapsen äiti" B)

Ei se nyt välttämättä ihan niinkään mene. Mullekin on useaan otteeseen taivasteltu, ettei uskois, että olen kahden lapsen äiti. Eikä se kivalta tunnu kun sitä turhan usein kuulee. Kuitenkin totuus on, että mulla on kaksi lasta, joista olen ylpeä ja jotka on parasta mitä mulla on. KYllä se silloin on enemmänkin loukkavaa, että jatkuvasti toitetaan etten edes näytä äidiltä :o

Okei, oon ehkä turhan herkkä mutta kuitenkin. Onpa sitä tullut ajateltua, että mikäs mussa sitten on vikana ja mitä voisin tehdä, että enemmän äidiltä näyttäis ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tere:
Ymmärsit mitä ymmärsit... En minä sille mitään voi.

Ymmärsimpä hyvinkin.
On mullakin päiväni jolloin tunnen itseni superhehkeeksi.
B)

Mun entinen työkaveri ei visiin uskonut, että minulla on omia lapsia. Kerran nähtiin kaupungilla, niin kysyi, että onko sulla lapsia. Vastasin, että on ja naureskelin sen epäuskoiselle ilmeelle. Kuvitteli vissiin, että valehtelin, kun seuraavalla kerralla nähdessämme ihmetteli, että taasko sulla on nuo mukana???

Meni kyllä vähän totiseksi, kun tokaisin, että ei kait niitä voi yksin kotiinkaan jättää...

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Ei se nyt välttämättä ihan niinkään mene. Mullekin on useaan otteeseen taivasteltu, ettei uskois, että olen kahden lapsen äiti. Eikä se kivalta tunnu kun sitä turhan usein kuulee. Kuitenkin totuus on, että mulla on kaksi lasta, joista olen ylpeä ja jotka on parasta mitä mulla on. KYllä se silloin on enemmänkin loukkavaa, että jatkuvasti toitetaan etten edes näytä äidiltä :o

Okei, oon ehkä turhan herkkä mutta kuitenkin. Onpa sitä tullut ajateltua, että mikäs mussa sitten on vikana ja mitä voisin tehdä, että enemmän äidiltä näyttäis ;)

Ensiksi MIKSI pitäisi näyttää ÄIDILTÄ? Mä ainakin mielummin näytän itseltäni ja naiselta.
Miltä äiti näyttää?
Ja mitä loukkaavaa siinä on jos joku ei näytä äidiltä?
En ymmärrä.
En.

Minulta on kysytty monesti että: 10. lasta ja noin hoikka? Ihan niinku jokaisen lapsen jäkeen ihminen leviäis aina määrätyn verran. Ja jos sattuu olemaan useampi lapsi niin automaattisesti on sitten kans muodoton läski.

Mä oon "jo" 26, mutta näytän ikäistäni paljon nuoremmalta. Pukeudun myös aika tyttömäisesti...(en osaa vielä valita aikuismaisia vaatteita, vaikka haluisin ees joskus ;) ) Noh, olen naimisissa ja lapsikin vasta 6kk, mutta kiristää välillä liikkua kaupungilla kun tuntuu että vanhemmat mammat ja mummot kyylää että siinä menee taas tollanen teiniritsa. Tuntuu, että kun oman äidin ja lapseni kanssa ollaan liikenteessä, niin lastenvaatekaupoissakin myyjät selittää vaan mummille asiat. Ja täällä päin ainakin ihmiset tuntuu ajattelevan, että lapsen tulon jälkeen äiti on väkisinkin kauhee ruualta haiseva läski...

Tätä ajoin takaa vaikka väärin ymmärsitkin. En ehkä ihan osannut sitä sitten kirjoittaa, että miksi äidin pitäisi näyttää joltain tietyltä ennalta määrätyltä. Minusta se on loukkaavaa siksi, että minusta tuntuu, että ihmiset katsovat jotenkin pitkin nenän varttaan ja sanovat että sinäkö äiti! Olen miettinyt että olenko niin epä-äidillisen näköinen, kylmän oloinen vai mikä siinä on. Vai onko kyse tosiaan äitimyyteistä, että äidillä on esim. permis ja esiliina ja hän tuoksuu aina pullalta. Nuita kauneus/huumorintaju ym juttuja laitoin lähinnä siksi, että äitien oletetaan aina olevan jotain. Ei miehelleni kukaan päivittele, että sinäkö isä vaikka hän kuuluttaisi sen kännipäissään tavastialla. Isä voi olla mitä haluaa mutta äiti ei. Niin se vain on. Useimmat tuntemani ihmiset ovat olleet ihan samanlaisia ennen äitiyttä kuin äitiyden jälkeenkin, mutta ihmisillä on usein se kuva että kun saa lapsen saatikka lapsia, rupsahtaa, elämä päättyy, kaikki on pilalla jne. Jotkut ovat jopa sanoneet minulle etteivät koskaan hanki lapsia sillä vartalo menee pilalle ja sitten mies jättää. Minusta pienet muistot vartalolla vain kaunistavat ja kukaan ei ole ikuisesti kaunis sillä perinteisellä ihannetavalla sillä kaikki vanhenevat ja kuolevat joskus. Se on vain pintaa. Liian usein kuitenkin mainitaan vain tämä ulkonäköasia puhuttaessa äitiydestä. Kukaan ei ole koskaan kysynyt että miten maailmankuvani muuttui kun tulin äidiksi; aina vaan udellaan niitä mahd vatsamakkaroita tai sitten sanotaan että olet liian hoikka 5 lapsen äidiksi. No joo...olipas sekavaa.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Ensiksi MIKSI pitäisi näyttää ÄIDILTÄ? Mä ainakin mielummin näytän itseltäni ja naiselta.
Miltä äiti näyttää?
Ja mitä loukkaavaa siinä on jos joku ei näytä äidiltä?
En ymmärrä.
En.

Joo, lähinnä mun vanhat yläasteaikaiset luokkatoverit ovat ihmeissään. Lisää ihmetyksen aihetta antaa se, kun kuulevat kuinka monta niitä on ja vielä lisää se, kun kuulevat että tämäkin täti on päässyt naimisiin :laugh:

Pikkasen riehakasta oli elämä silloin ennen, ei ne tahdo uskoa, että voi näin 'rauhoittua' :saint:

Mulla on vasta 1 lapsi (3 vuotias) ja kyllä kuule NIIN monet kauhistelee että "ai onko sulla jo lapsi, minkä ikänen oikein olet" .. Sain siis tytön kun olin 19.. nyttemmin 22 :)