Onko sinulta koskaan kysytty ihmetellen, että onko SINULLA lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tere
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tere

Vieras
Minua on ruvennut ärsyttämään kun moni on kysynyt minulta, että onko sinulla 5 lasta, ei koskaan uskoisi. Onko ihmisillä se mielikuva, että kun nainen saa lapsen/lapsia, hänestä tulee ruma, rupsahtanut ja kaikin tavoin hirveän näköinen. Olen huomannut, että äitien myös monesti odotetaan pukeutuvan, käyttäytyvän tietyllä tavalla. Miksi äiti ei voisi olla kaunis/hoikka/tyttömäinen/huumorintajuinen ym? Oletteko te törmänneet koskaan vastaavaan?

No ei nyt ihan tolleen, mutta toki jotkut opiskeluaikojen kaverit on aika ihmeissään olleet, että kuinka olen ehtinyt...luulivat muutenkin kaikki varmaan että mulle jää jotenkin ikuiseksi se opiskeluaikojen biletysvaihe...ja nyt on ihmeissään kun mä olenkin ihan tylsä äiti! ;)

Tätä on muuten minultakin kysytty, että onko ne kaikki samalle isälle. Ärsyttävää! En minäkään kysele ihmisten yksityisasioita. Me äidithän olemme julkista omaisuutta, joilta voi kysyä mitä vain. Eräs työkaverini kysyi joskus, että onko sinulla edes raskausarpia kun olet noin simpsakka.
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
juup...on kysytty.. ja perään vielä "ai kolme??" "onks ne
kaikki samalle isälle??"
:saint:

Juu ei kukaan usko, että nää on mun mukuloita kun olen niin nuorekas, trendikäs tms. kaikki muut kulkee tuulipuvuissa ja rupsahti jo ekan kohdalla. mulla ei tulis kuulonkaan alkaa kulke ton näkösenä vaik ois kuin iso perhe :laugh:

Mullakin moni vanha tuttu ihmetteli, että mitenkäs nyt lapsia vaan satelee kun ennen maistu vaan meneminen.. ne jämähti sinne tasolla, mä lähdin menee.

Ehkä sinä olet vain tavannut erilaisia ihmisiä kuin me muut. Minulla kyselijät ovat olleet lähestulkoon kaikki lapsettomia. Tämä on kai sitä äitimyyttiä, että äidit ovat tietynlaisia, KAIKKI.
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
No ei oo kysytty. Että kertooko se nyt sitten sitä, että mie oon totaalisen rupsahtanu |O

Nii just.. lapsettomat ne aina ihmettelee, että eikö sulla olekaan tuulipukua ja tukka pystyssä ja miten voitkaan olla tuon näköinen.. että herranjstas, nyt menee varmaan lapset pilalle.

:D Viimeksi kun olin öissä (kolme vuotta sitten) kysyttiin multa olenko minäkin kevään ylioppilaita.

Ja siihen perään se onkos sinulla jo lapsia!?

(kysyjänä itse jo aikoja sitten eläkeikään ehtinyt vanhempirouva)

On joskus, ei siis mitenkään riesaksi asti. Yksi ainakin oli vanha luokkakaveri joka ei millään meinannut uskoa, että lapsi on oma kun nähtiin terveyskeskuksen pihassa, mä olin neidin kanssa neuvolasta tulossa ja se lääkäriltä. Sitten sen naama vasta venähtikin kun sanoin, että niin tää on mun toinen, eka täytti just 3 vuotta.

Tosin mä veikkaan että se ihmetteli ihan sitä, että missä välissä olen ehtinyt kun samassa kaupungissa asutaan ja silloin tällöin törmäillään kaupungilla tms. mutta ei sitten vissiin ole sattunu mulla olemaan lapset mukana silloin.

Vanhemmat ihmiset aina päivittelevät, että ovatko nuo kaikki sinun ja olet noin nuori ja minä olen jo yli kolmekymmentä reilusti.
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Eniten nimenomaan vanhukset katsoo kaks kertaa päästä varpaisiin, sit ne päivittelee miten voi jaksaa pienten kanssa ja pälä pälä.. sen jälkeen parempi poistua paikalta :laugh:

on ihmetelty,ja myös sitä et 3 on jo..mut ei ikinä kysytty onko samalle miehelle..eikä muuten oo vaan 2lle..2vuoden päästä täytän 30v ja kaikki lapseni on jo koululaisia..

Alkuperäinen kirjoittaja tere:
Minua on ruvennut ärsyttämään kun moni on kysynyt minulta, että onko sinulla 5 lasta, ei koskaan uskoisi. Onko ihmisillä se mielikuva, että kun nainen saa lapsen/lapsia, hänestä tulee ruma, rupsahtanut ja kaikin tavoin hirveän näköinen. Olen huomannut, että äitien myös monesti odotetaan pukeutuvan, käyttäytyvän tietyllä tavalla. Miksi äiti ei voisi olla kaunis/hoikka/tyttömäinen/huumorintajuinen ym? Oletteko te törmänneet koskaan vastaavaan?

Ilmeisesti... Mullekin sanottu ettei uskois.

Ei kannata kyllä huolestua, vaikka ei kyseltäs, koska ihmiset kyselee aivan tyhmiä:

Mun siskontyttö (14) oli ulkona minun 3 vuotiaan tytön ja 8 vuotiaan pojan kanssa viime kesänä. mukana oli myös siskon poika (12). Joku älypää oli kysynyt siltä, että onko ne kaikki hänen omia lapsia.

Ei käytä meikkiä oikeastaan melkein mitään, iho on ihan sileä, punaiset posket ja niin raikas ja nuori hoikka vaalea tyttö. Olin ihan järkyttynyt siitä, miten tyhmiä ihmiset oikein kyselee. :headwall:

Joo, onhan sitä muutaman kerran kysytty. Kerran olin anopin(pph) kanssa kaupalla ja tyttö oli mukana niin eräs anopin tuttava sanoi että "Ai sulla on hoitolapsia mukana" ja sitten kun selvisi että olikin pojan lapsi ja vaimo niin kyllä sitä kummasteltiin. Sanoi se vielä että kun sinä olet noin pieni.. Mutta joo en sentään nyt ihan niin nuoren näköinen kuitenkaan ole... Toivottavasti! =)

Kaks viel meni jotenkin vieraiden silmissä mutta kolmas kun mahassa niin kirjaimellisesti ohikulkijat jäi katsomaan suu auki. Oma tyylini on samanlainen kuin lapsettomilla eli aika tip top kuosissa mennään aina.