V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:Ei kukaan? Minä taisin ensimmäisessä viestissä mainita sossun vain ensimmäisessä lauseessa. Luitko muuta kuin sen? Ja kyllä, minä olen useampaankin kertaan törmännyt siihen että noita muitakin tietoja vaaditaan julkisiksi tai viranomaisten vapaasti selailtavaksi (siis ilman hyväää syytä). Ensimmäisenä mieleen tulee vaikkapa se, kun joku ehdotti että vakuutusyhtiöiden pitäisi päästä käsiksi asiakkaidensa potilastietoihin. Tai se vaatimus, että työnantajan pitäisi automaattisesti saada lukea kaikki työntekijöidensä sähköposti, oli se sitten yksityistä tai ei. Ja niin, juuri tuo tänään palstalla pyörivä ketju, jossa ehdotetaan että sossun pitäisi ilman muuta saada tehdä yllätyskäyntejä ja mennä sisään, asukkaan omasta mielipiteestä huolimatta.
Jokaisessa näistä tapauksissa joku aina kommentoi "Minun tietoni saa vapaasti luovuttaa, minulla ei ole mitään salattavaa. Mitä salattavaa sinulla on, kun et halua luovuttaa tietojasi? Jotain rikollista, ehkä?"
Selkisikö?
huoh...eihän tota alotusta voi ottaa vakavasti. niin pahasti lyö yli. ei tässä oo järkee edes keskustella ku ei tommonen tuu ikinä onnistuu. siks en jaksa murehtia asiaa.