Onko sinulla ennakkoluuloja, joiden takia et esim. mielelläsi edes tutustu uusiin ihmisiin? (Ajatus lähti siitä, kun joku kaipasi mammakavereita)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Estynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa useimmilla mielikuvitus lentää ;) Ihan oikeasti,ketä kiinnostaa minkä merkkiset haalarit tenavilla on ja sen perusteella valkataan voiko moikata vai ei.Kyllä tuo ongelma lähtee ihan omasta päästä;vai onko teillä noin huono itsetunto? :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Estynyt:
No on. Yritän tässä miettiä, että alkaako mikään lähikuntakaan J:llä... ei taida alkaa :( Tai no tuo ihan yksi pikkupaikka...

Niin melkein arvaankin mistä päin olet.Välimatkaa taitaa olla pari sataa kilometriä(?)No voihan!

Niinkö, no mitä arvelet?

No on. Yritän tässä miettiä, että alkaako mikään lähikuntakaan J:llä... ei taida alkaa :( Tai no tuo ihan yksi pikkupaikka...

Niin melkein arvaankin mistä päin olet.Välimatkaa taitaa olla pari sataa kilometriä(?)No voihan!

Niinkö, no mitä arvelet?

Oisko Kajaani?Vai menikö ihan metsään..

Niinkö, no mitä arvelet?

Aika läheltä liippaa... :)

Niinkö, no mitä arvelet?

:) Eli matkaa on joka tapauksessa...

Niinkö, no mitä arvelet?

:) Eli matkaa on joka tapauksessa...

harmin paikka

Jos joku haluaa alkaa meilailemaan tms niin laitan tähän sähköpostiosoitteeni,olisi kiva tutustua! mie_ystava@suomi24.fi

Ja voihan sitä jutella vaikka naapurin papan kanssa,eihän tässä siitä ole kyse..vaan että kenen kanssa haluaa ystävystyä enemmän.On mullakin muutama netti tuttavuus,tapailtu muutama kerta,mutta minkäs voi jos on niin erilaisia,ettei sitten huvita enemää tapailla.. :( Ja tuntuu ettei jaksa enää kalastella niitä samantyylisiä ihmisiä,ainakaan netin välityksellä,kun ei tunnu löytyvän..Ja toisaalta välillä viihdynkin ihan hyvin itsekseni,etten sillai kaipaakaan paljoo ihmisiä ympärilleni.Mutta kiva ois löytää samanmoinen ystävä!*vilkutus*

Mulla on ollut vaikea ottaa se kontakti toiseen mammaan, olen hiukan hiljaisempi kun on tuntemattomia seurassa esim perhekerhossa. Tai vaikka ihan naapurinkaan tms. "tutun" kanssa ei välttämättä keksi juttua ja musta saa ujon/hiljaisen vaikutelman. Ja kaiken huipuksi minua ehkä luullaan ylpeäksi. Näin kuulin meidän entisen naapurin kertoneen mun tuttavalle !!! OLi kyllä aika järkytys kuulla tuollaista, että minusta saa sellaisen kuvan. Aloin sitten miettimään, että juurikin tuo hiljaisuuteni oudommassa porukassa voidaan tulkita ylpeydeksi.
Tästä opin kyllä itse sen, etten enää ajattele heti jostain toisesta, että ompas ylpee tyyppi. Nimittäin vauvamuskarissa käydessä yksi mamma vaikutti leuhkalta, oli nätit vaatteet viimosen päälle yms "paremmissa piireissä" olevan tuntomerkkejä, eikä hän juuri kuin tervehti. muutama vuosi vierähti, ja kappas vaan kun meidän lapsista tuli kerhobestikset ja niin ollaan lasten myötä ns. pakkotutustuttu ja ollaan nykyisin hyviä ystäviä jo vuosia!!!
Tästä oppineena, ei hirveästi kannatte ulkokuorta katsoa toisesta, se voi yllättää...

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhomiina:
Mä käytän mustia vaatteita, mut kyllä mun juttusille saa tulla. en pure. :D

Mutta siis itse kysymykseen vastaan, että kyllä on ennakkoluuloja. Juuri nämä fiinit reimatec-mammat kierrän kaukaa.

Peesi tuhomiinalle. Paitsi ettänuo reimamammatkin voi olla ihan mukavia mutta silti... minua ne hiukan jopa pelottaa. :whistle: :D

HAHAAA JOKU PELKÄÄ MUA....
Kun lapsella on reimatec,siis tervetuloa vaan meillä on TODELLA kaikkea muuta kuin fiiniä...

ei ennakkoluuloja mutta tiettyä varautuneisuutta on iän myötä tullut. Eli en syöksy suoraan syviin ystävyyssuhteisiin ja tyhjennä koko sisintäni ja salaisuuksiani, mutta jos tuntee että kemiat pelaa, niin sitä ystävystyy sitten ja antaa itsestään pala palalta enemmän. Mutta en tuomitse ketään etukäteen kokonaan kuitenkaan

Niinkö, no mitä arvelet?

Miten läheltä? Ku mulla liippais hyvinki läheltä! =)

Mä olen niin suuna päänä aina että kyllä sitä ihmisiin tutustuu ihan missä vaan. Ja mulle myös tullaan tosi helposti puhumaan, ihan joka paikassa.

En mä ehkä ystävysty niin helpolla, mutta tutustun ja "kaveristun" kyllä tosi tosi helposti =)

Niin ja siis ei kyllä kiinnosta pätkääkään ikä, ulkokuori eikä edes lapsen ulkohaalarin merkki :D

Olen siististi pukeutuva ihminen,joka meikkaa että uskaltautuu lähtemään ulos :D Oikeesti ilman meikkiä olen kuin haamu.Olen puhelias,kun lähemmin ihmisen kans tutustutaan,mutta aloitteen tekeminen on todella vaikeeta,kun tuntuu että jos jotain sanookin hölmösti yms.Ja jännitän paljon uusia tuttavuuksia.Mutta muuten olen iloinen ja sosiaalinen ihminen,vaikka hieman ujohko olenkin.Olen sellainen kiltin ja nynnyn oloinen :D En siis ns.kovisten kanssa halua kaveerata,tunnen sitten itseni vielä enemmän nynnymmäksi..Tykkään sisustaa ja myllätä ulkona kukkapenkkejä.Se on intohimoni,josta saan energiaa.Muita harrastuksia ei sitten olekaan.Mitäs mie vielä muuta kertoisin..Jos joku samantyylinen ihminen kuin minä niin olisi mukava tutustua!! :)

Nyt kun kertoisit viel missäpäin asustat, niin jos sopivasti sattuu niin saisit vaikka miun kukkapenkkejä tulla mylläämään...

Mie olen aika samanlainen, kiltti nynny. Miuta ei kukaan pyydä mukaan baariin tms. Tykkään sisustaa (kuten useimmat naiset varmaan) ja muuten surruutan ompelukonetta...

Miulla ei ole mitään ennakkoluuloja, mutta olen tullu tarpeeksi usein jätetyksi porukan ulkopuolelle, joten harvemmin jaksan enää edes yrittää. Jos joku mammaryhmä onkin, niin ne on kyllä ihan muut mammat, joiden ympärille keskustelupiiri kerääntyy.

Meillä ei oo reimatecciä, harvemmin edes mitään uusia vaatteita. Yleensä vähintään yhellä olleita cittarin toppapukuja ja rattaatkin on kymmenen vuotta vanhat. Puhtaita ollan kuitenkin, enkä mie tietenkään polta.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhomiina:
Mutta siis itse kysymykseen vastaan, että kyllä on ennakkoluuloja. Juuri nämä fiinit reimatec-mammat kierrän kaukaa.

Täytyy kyllä myöntää, että ne on pahimpia.
Katotaan nenänvartta pitkin kuin halpaa makkaraa jos menet puistoon muuten kuin tuulipuvussa. Tai jos lapsella on päällä ei minkään merkkinen-haalari jne.
*puistatus*

Hih :D
Mun on pakko sanoa päinvastaista.
Mua ei ainakaan pätkääkään kiinnosta minkämerkkinen haalari jollain lapsella on, kunhan lapsella on haalari joka ei kurista lasta hengettömäksi sisällään (eli ei ole ihan liian pieni). Mutta monen monta kertaa MULLE on tultu sanomaan pikkaisen ivalliseen sävyyn että "eiks sua pelota että toi Reimatekki likaantuu tai menee rikki?" kun tyttö temppuilee jossain pusikossa ja annan hänen remuta rauhassa. Ei, ei mua pelota. Tai että "just tommosen haalarin mäkin haluaisin Emilialle mut ku ei oo rahaa....olishan se helppoo jos kylpis rahassa, mutku ei oo rahaa...". Eli ei-Reimatecäitejä tuntuu häiritsevän muiden lasten haalarimerkit, kun taas tämä Reimatec-äiti ei ainakaan edes huomaa minkämerkkinen haalari jollain lapsella on. Ellei se sitten satu vaikka olemaan just samanlainen kuin omallani on/oli, silloin toki tunnistan merkin.
Myös siitä on "valitettu", että lapsilla on haalari, hattu ja rukkaset sävy sävyyn. En tajua miksi se jotakuta häiritsee. Ihan yhtä laillahan ne yhteensopivat asusteet soveltuu leikkimiseen kuin vähemmän yhteensopivatkin, eikä beiget tai vaaleanpunaiset kintaat/pipot maksa lainkaan sen enempää kuin vaikka punaiset/siniset, jotka taas ei lasten pukujen väriin sovi, joten miksi ostaisin niitä kun yhteensopiviakin on tarjolla?

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä olen niin suuna päänä aina että kyllä sitä ihmisiin tutustuu ihan missä vaan. Ja mulle myös tullaan tosi helposti puhumaan, ihan joka paikassa.

En mä ehkä ystävysty niin helpolla, mutta tutustun ja "kaveristun" kyllä tosi tosi helposti =)

Niin ja siis ei kyllä kiinnosta pätkääkään ikä, ulkokuori eikä edes lapsen ulkohaalarin merkki :D

Täällä toinen samanmoinen.
Milloin nähtäis? :whistle: =)

kuinka mulle tulee sellainen olo tata ketjua lukiessa, etta erilaisuus ei todellakaan ole rikkautta. kaikki haluavat tutustua samannakoisiinhajuisiinmakuisiin ja samoin pukeutuviin tyyppeihin. kylla ne kemiat saattaa pelata jonkun ERILAISENkin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
kuinka mulle tulee sellainen olo tata ketjua lukiessa, etta erilaisuus ei todellakaan ole rikkautta. kaikki haluavat tutustua samannakoisiinhajuisiinmakuisiin ja samoin pukeutuviin tyyppeihin. kylla ne kemiat saattaa pelata jonkun ERILAISENkin kanssa.

Luulisin, että kyse on enemmänkin pelosta siitä, että oma erilaisuus toiseen verrattuna on sille toiselle este. Ns. pelko siitä, että tullaan torjutuksi, koska itse on erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

Luulisin, että kyse on enemmänkin pelosta siitä, että oma erilaisuus toiseen verrattuna on sille toiselle este. Ns. pelko siitä, että tullaan torjutuksi, koska itse on erilainen.

voi apua, taa on taas niin suomalaista huonoa itsetuntoa. mitaan ei kannata yrittaa tai kokeilla epaonnistumisen pelossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Täällä toinen samanmoinen.
Milloin nähtäis? :whistle: =)

Mä olen kyllä sitä mieltä että meen täytyy kyllä oikeesti treffata =)

meillä on tosissaan galleriamammat yhteisö irc galleriassa.Olen yhteisön perustaja.Jos joku haluaa mukaan niin vinkatkaas mulle galtsussa niin laitan kutsua tulemaan.Meillä on tapaaminen tulossa 18päivä tätä kuuta.Syömään ja leffaan:D:D kaikki halukkaat vaan mukaan.
nii ja mut löytää tällä samalla nikillä sieltä galtsusta:D

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
meillä on tosissaan galleriamammat yhteisö irc galleriassa.Olen yhteisön perustaja.Jos joku haluaa mukaan niin vinkatkaas mulle galtsussa niin laitan kutsua tulemaan.Meillä on tapaaminen tulossa 18päivä tätä kuuta.Syömään ja leffaan:D:D kaikki halukkaat vaan mukaan.
nii ja mut löytää tällä samalla nikillä sieltä galtsusta:D

Niin ja tapaaminen on helsingissä:D

Yhteistyössä