Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli80:
Mulla on pahoja ennakkoluuloja... marttyyrimammat on boikottilistalla, sellaset, jotka marisee joka asiasta, eniten siitä, miten p**ka mies niillä on ja miten elämä on rankkaa ja kun ei kukaan ymmärrä ja kun ei oo aikaa tehä mitään, vaikka ollaan kotona kaiket päivät. Ainakaan mun mies ei muuttunut yhdessä yössä kusipääksi, vaikka lapsi syntyikin ja edelleen mulla on muutakin elämää, kuin lapsi...
Mäkin boikotoin marttyyrimammoja

. Mutta en ennakkoluulon perusteella, tutustumatta heihin ensin (mistä mä muuten tietäisin millaisia he ovat) vaan siinä vaiheessa, kun jo tunnetaan ja olen huomannut ettei ne osaa muuta tehdä kuin valittaa.
Ei oo rahaa. Ei oo omaa aikaa. Lapset on ihan kamalia. Ei saa hetken rauhaa lapsilta, aina joku lahkeessa kiinni. Ei saa nukkuu yöllä. Mies on paska. Koti on kaaos. Ei oo toivoakaan päästä koskaan töihin. Ei oo muuta elämää kuin koti ja lapset. Ja samaan hengenvetoon todetaan että pakko tehdä vielä se viides tai kuudeskin lapsi kun vauvat on ihkuja. Tekisi mieleni kysyä, että miten se uusi vauva helpottaa tilannetta

mutta en viitsi. Livahdan vaan jatkossa ihan toiseen leikkipuistoon, tai toisten äitien seuraan, kun en jaksa kuunnella jatkuvaa ja tauotonta rutinaa asioista, jotka on ihmisen omien valintojen seurauksia.