Onko sinua onniteltu aina kun olet kertonut odottavasi vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mantatyttö82harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mantatyttö82harmaana

Vieras
Olen tässä miettinyt sellaista, että eikös se ole jotenkin epäkohteliasta jos ihmiset eivät onnittele kun kerrot odottavasi vauvaa.? Vai kuuluuko sitä onnitella muka vasta sitten kun lapsi on syntynyt?
Minusta se kuuluu ihan yleissivistykseen että toista onnitellaan kun kuullaan raskausuutinen.
Odotan ite kolmatta lastamme ja tilanne on se, että esikoinen kuoli kohtuun rv27 ja sen jälkeen olemme saaneet terveen pojan joka on nyt 2v2kk. Nyt siis kolmas lapsi mahassa ja vasta yksi ystäväni on minua onnitellut ja halannut. En tarkoita että siitä tarvis mitään suurta numeroa kaikkien tehdä, mutta kyllä se kieltämättä vähän loukkaa kun kukaan ei onnittele.
Tänäänkin eräs äiti tuolla perhekahvilassa kysyi että onko meille tulossa vauva ja kun sanoin että on, niin hän ja kolme muuta äitiä vaan tuijottivat mua suu auki. Siis jotain käytöstapoja, kiitos! Pieni purkaus, sori:(

Suurin osa on, mutta ei kaikki. ...oikeestaan olen vähän yllättynyt parin reaktiosta. Tai paremmin reagoimattomuudesta. Ja noihin ei vaikuta edes mun edellisen raskauden km, sillä ne ei tiedä siitä. Mut en tiiä. Kerroin, että olen raskaana, mut eivät ole ainakaan vielä kommentoineet asiaa mitenkään.. :whistle:

eräs kommentoi, kun uudesta tulokkaasta kerroimme, että "olis meidän esikko halunnut varmaan olla pidempäänkin yksin" ja toinen kysyi, että oliko vahinko, että kiitos onnitteluista:D
meitä on moneen junaan, onnea uudesta vauvasta!

Tuota, mua on kyllä onniteltu, mutta kun "meilläpäin" kuuluu onnitella vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Tietysti mäkin sanon kavereille usein, että " voikun kiva" tai jotain muuta, mut yleensä en onnittele vielä raskaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Tuota, mua on kyllä onniteltu, mutta kun "meilläpäin" kuuluu onnitella vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Tietysti mäkin sanon kavereille usein, että " voikun kiva" tai jotain muuta, mut yleensä en onnittele vielä raskaudesta.
No meilläpäin kyllä onnitellaan ihan jo raskaudesta ja mulle ei oo sanottu edes sitä "voi kun kivaa"

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
No meilläpäin kyllä onnitellaan ihan jo raskaudesta ja mulle ei oo sanottu edes sitä "voi kun kivaa"

No mä itse olen hieman vaivautunut, kun mua on onniteltu. Täällä palstallakin laitan aina raskausuutisen kertoneelle vaan kukkia. Niinku iloksi.

Tässä sulle :flower: .

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:

No mä itse olen hieman vaivautunut, kun mua on onniteltu. Täällä palstallakin laitan aina raskausuutisen kertoneelle vaan kukkia. Niinku iloksi.

Tässä sulle :flower: .
Kiitos kukista:) Jokaisella on oma tapansa ja siihen on kai tyydyttävä, mutta sitä en ite tekis koskaan että eka kysyn joltain et odotatko vauvaa ja sitte jään vain monttu auki tuijottamaan

Ei ole. Kolmannen raskauden kanssa aitini sanoi 'Hmph' kun kerroin hanelle. Ja tuttu nainen sanoi kun kerroin odottavani jalleen poikaa, etta "voi kun voisin sanoa etta olen onnellinen puolestasi, mutta kun en voi'. Kaikkia niita on,,,, pitaa vaan kovasti koittaa olla ottamatta itseensa vaikka tietty sita muistaa hamaan hautaan saakka ilkeat kommentit tai muuten ikavan tilanteen.

[quote="Mantatyttö82] . [/quote]
Kiitos kukista:) Jokaisella on oma tapansa ja siihen on kai tyydyttävä, mutta sitä en ite tekis koskaan että eka kysyn joltain et odotatko vauvaa ja sitte jään vain monttu auki tuijottamaan
[/quote]

No mä en yleensä kysy keneltäkään, mutta asian tultua ilmi tuon kyllä julki, että on minusta iloinen asia.

Omalla kohdallani olen nyt toista odottaessa tehnyt havainnon, että vanhemmat ihmiset ei ole onnitelleet. Siskoni 35v. on vanhin joka on onnea toivottanut. Mietinkin jossain vaiheessa että onko vanhemmilla ihmisillä joku uskomus tms minkä takia ei vielä odotusaikana voi onnitella...

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
En kyllä muista, kai jotkut ovat onnitelleetkin. Anopit ei kumminkaan. =)

:hug: :flower: =)

Saapa nähdä, päästäänkö tapaamiseen.

Koitan kylla kovasti - niin kauheasti haluaisin nahda kaikki - pidat vaan sormia ja varpaita ristissa etta elo taalla olisi tasaista siina tammikuussa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja wieras:
Omalla kohdallani olen nyt toista odottaessa tehnyt havainnon, että vanhemmat ihmiset ei ole onnitelleet. Siskoni 35v. on vanhin joka on onnea toivottanut. Mietinkin jossain vaiheessa että onko vanhemmilla ihmisillä joku uskomus tms minkä takia ei vielä odotusaikana voi onnitella...

Meillä ei oo onnitelleet nuoret eikä vanhat, mutta kaippa ne ajattelee että ei tämä raskaus kuitenkaan mee loppuun asti tai jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Koitan kylla kovasti - niin kauheasti haluaisin nahda kaikki - pidat vaan sormia ja varpaita ristissa etta elo taalla olisi tasaista siina tammikuussa. =)

Juu, pidetään. me kotiudumme reissulta 8.1, ,mutta toivottavasti tapaaminen on sen jälkeen . Tasaisesta elämästä täälläkin haaveillaan.

Anoppi oli taas jälleen kerran todella tyly kuullessaan uutisesta. Eli ei onnitellut! Tällä kerralla ei onneksi kehdannut ehdottaa aborttia. Vähänkö olen taas herneet nenässä. :(

Yhteistyössä