Onko silmien laserleikkaus teistä kauneuskirurginen operaatio?

• Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Lisään vielä, että kyllä mä menisin operoimaan silmäni, jos joku sen mulle kustantaisi. Koska ei nämä piilaritkaan mitenkään autuaaksi tee. Mutta silti se olisi mun mielestäni kauneusleikkaukseen verrattavissa. Eikä mulla ole mitään minkäänlaisia kauneusleikkauksia vastaan.
Mutta ei sillä korjata ulkonäköä, vaan näkökykyä. Et osaa perustella mielipidettäsi järkevästi.
Näkökykyä korjataan, mutta näkökyky voidaan korjata myös ilman kirurgisia toimenpiteitä, silmälaseilla. Useimmille ko. leikkaukseen meneville varmaan syynä on, että ei tykkää ulkonäkösyistä pitää silmälaseja, ja se on ihan OK. On siis ulkonäkökyistä päätetty mennä kirurgiseen toimenpiteeseen.
Ja yhtä useat varmaan kokevat silmälasit siinä ohessa hankaliksi käyttää arjessa, esim jos ei ilman niitä pysty kävelemään kompastelematta jne. ja silloin ei ole kyse pelkästään ulkonäkösyistä. Varmaan moni joka pienentää terveyssyistä rintojaan, kokee että ne eivät liian isoina ole myöskään kauniit.

juuh
Onhan se siinä mielessä, että se ei ole sairauden hoitoa. Rintojen pienennysleikkaus ei ole kauneuskirurgiaa, jos se tehdään terveydellisistä syistä. Silloinhan sen saa "maksutta" julkisessa terveydenhoidossa. En kuitenkaan itse miellä sitä yhtä turhamaiseksi kuin esim. silikonirintoja.

Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Onhan se siinä mielessä, että se ei ole sairauden hoitoa. Rintojen pienennysleikkaus ei ole kauneuskirurgiaa, jos se tehdään terveydellisistä syistä. Silloinhan sen saa "maksutta" julkisessa terveydenhoidossa. En kuitenkaan itse miellä sitä yhtä turhamaiseksi kuin esim. silikonirintoja.
Miten se ei ole sairauden hoitoa? Terveyttäkö se huono näkö on? Miksi sitten laittaa vaikka proteesia katkenneen jalan paikalle, jos kerta ihan hyvin voi käyttää semmosta puujalkaakin, kuin joku Musta pekka?

Yhteistyössä