Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mun mielestäni on kauneusleikkauksiin verrattava. Laseista pääsee eroon piilareillakin (niitä on myös sellaisia, joilla pystyy korjaamaan taittovirheet).
Mikä logiikka tuossa on? Jos kerran lasit saa pois käyttämällä piilareitakin.
Nyt mä en ihan ymmärtänyt? Siis että mä rinnastan nämä silmäleikkaukset kauneusleikkauksiin, koska niitä tehdään sen vuoksi, että pääsee laseista eroon. Ja yleensä ihmiset haluaa päästä laseista eroon mukavuus- ja ulkonäkösyistä. Mutta laseista pääsee eroon piilareillakin eli leikkausta ei välttämättä tarvita, jos ei halua laseja käyttää. Tietenkään ne piilarit ei kaikille sovi eikä kaikkien näköä niillä pysty korjaamaan, mutta suurimmalle osalle ne sopii.
En mä niitä missään nimessä tuomitse, mutta kauneusleikkauksiin ne mun kategoriassa menee
.
Toi sun perustelus on aika huono. Onko sitten kuuloleikkaus kauneuskirurgiaa, jos sillä tavalla pääsee eroon kuulokojeesta? Onko sun mielestä silmälasit ja kuulokojeet jotain ulkonäkövirheitä vai? Eihän ne edes kuulu ihmisen ulkonäköön. Kannattas vähän miettiä, mitä puhuu.
No älä nyt hyvä ihminen hermostu! Jos kuulokojeen kanssa kuulee ihan mainiosti, niin kyllä sekin mun mielessäni menisi kauneusleikkauksen sarjaan. Se taas on musta eri asia, jos leikkauksella saadaan kuulo tai näkö takaisin sellaiselle, joka ei kuule tai näe lainkaan. Silmälasit tai kuulokoje ei ole mun mielestäni ulkonäkövirheitä, mutta joillekin, jotka niitä käyttävät, ne saattavat olla.
Mulla on itselläni silmälasit, mutta käytän nykyään lähes pelkästään piilareita. Alunperin hankin piilarit silloin, kun lapsi oli pieni. Lasit oli aina joko tiellä tai sitten naperon käsissä, kun piti häntä sylissä. Lapsi myös loukkasi kerran aika pahasti itsensä niihin sankoihin. Nyt olen tottunut piilareihin siihen malliin, että sangat häiritsevät mun näkökenttääni enkä oikein osaa varoa niitä.
Edelleen mä en oikein ymmärrä, miksi sä mulle niin hermostut mun mielipiteestäni? En mä täällä ainoa ollut, jonka mielestä ne menis kauneusleikkausten sarjaan.